Για τους περισσότερους επενδυτές, το πόσο μεταβάλλεται η τιμή μιας μετοχής με την πάροδο του χρόνου είναι ένα σημαντικό στοιχείο. Όχι μόνο μπορεί να επηρεάσει το επενδυτικό χαρτοφυλάκιο, αλλά μπορεί και να μας βοηθήσει στη σύγκριση των επενδυτικών αποτελεσμάτων μεταξύ τομέων και κλάδων.

Ο φόβος της απώλειας αποτελεί επίσης σημαντικό παράγοντα στην επένδυση, ειδικά όσον αφορά συγκεκριμένους τεχνολογικούς γίγαντες, καθώς και δημοφιλείς μετοχές που απευθύνονται στον καταναλωτή.

Η επιχείρηση της Nike

Η NIKE ιδρύθηκε το 1967. Η εταιρεία ασχολείται με τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την πώληση αθλητικών υποδημάτων, ενδυμάτων, εξοπλισμού και αξεσουάρ, καθώς και υπηρεσιών για άνδρες, γυναίκες και παιδιά παγκοσμίως. Με τη βοήθεια ενός ισχυρού brand portfolio, συμπεριλαμβανομένων των Nike Pro, Nike Golf, Nike+ και Air Jordan, προσφέρει premium, καλά σχεδιασμένα και υψηλής ποιότητας προϊόντα, που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις. Η NIKE είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στα αθλητικά υποδήματα, την ένδυση, τον εξοπλισμό και τα αξεσουάρ που σχετίζονται με τον αθλητισμό και δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 160 χώρες.

Το λογότυπο “swoosh” και το σλόγκαν “just do it” της Nike είναι ευρέως αναγνωρίσιμα παγκοσμίως, ενώ η συσχέτισή της με διάσημους αθλητές, όπως ο Michael Jordan και ο Roger Federer, καθώς και με κορυφαίες επαγγελματικές και κολεγιακές ομάδες, διασφαλίζει ότι η μάρκα είναι εύκολα αναγνωρίσιμη στις μεγάλες αγορές των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ιαπωνίας και της Κίνας.

Τα προϊόντα της εταιρείας περιλαμβάνουν έξι βασικές κατηγορίες: τρέξιμο, μπάσκετ, τη μάρκα Jordan, ποδόσφαιρο, προπόνηση και αθλητικά ρούχα (προϊόντα lifestyle εμπνευσμένα από τον αθλητισμό). Προσφέρει επίσης προϊόντα σχεδιασμένα για παιδιά, καθώς και για άλλες αθλητικές και ψυχαγωγικές χρήσεις, όπως το αμερικανικό ποδόσφαιρο, το μπέιζμπολ, το κρίκετ, το λακρός, το skateboard, το τένις, το βόλεϊ, η πάλη, το περπάτημα και οι υπαίθριες δραστηριότητες.

Η Nike είναι παντού 

Η εταιρεία πωλεί τα προϊόντα της σε καταστήματα υποδημάτων, καταστήματα αθλητικών ειδών, εξειδικευμένα καταστήματα αθλητικών ειδών, πολυκαταστήματα, καταστήματα skate, τένις και γκολφ και άλλους λογαριασμούς λιανικής πώλησης μέσω καταστημάτων λιανικής πώλησης που ανήκουν στη NIKE, ψηφιακών πλατφορμών (γνωστών ως “NIKE Direct”), ανεξάρτητων διανομέων, αντιπροσώπων με άδεια χρήσης και αντιπροσώπων πωλήσεων.

Με τη βοήθεια των καταστημάτων λιανικής στις ΗΠΑ και στο εξωτερικό, η Nike πωλεί τα προϊόντα της σε περισσότερους από 23.000 λογαριασμούς λιανικής στις ΗΠΑ και σε περισσότερους από 24.000 λογαριασμούς λιανικής εκτός των ΗΠΑ, προκειμένου να προσεγγίσει ένα ευρύ φάσμα πελατών.

Η Nike αναφέρει τα λειτουργικά της αποτελέσματα σε 2 τομείς, δηλαδή τον τομέα της μάρκας NIKE και τον τομέα της Converse. Ο τομέας NIKE Brand χωρίζεται πλέον σε τέσσερις τομείς, κυρίως με βάση τη γεωγραφική κατανομή: Βόρεια Αμερική, Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική (EMEA), Μεγάλη Κίνα και Ασία, Ειρηνικός και Λατινική Αμερική (APLA).

Συμπέρασμα

Ο καθένας μπορεί να επενδύσει, αλλά η δημιουργία ενός επιτυχημένου επενδυτικού χαρτοφυλακίου απαιτεί έρευνα, υπομονή και λίγο ρίσκο.

Μια επένδυση 1.000 δολαρίων που έγινε τον Ιούνιο του 2011 θα άξιζε 6.948,10 δολάρια, ή 594,81% κέρδος, στις 30 Ιουνίου 2021. Οι επενδυτές θα πρέπει να έχουν κατά νου ότι η απόδοση αυτή δεν περιλαμβάνει τα μερίσματα, αλλά την εκτίμηση της τιμής.

Συγκριτικά, ο S&P 500 κέρδισε 228,27% και η τιμή του χρυσού ανέβηκε 12,90% στο ίδιο χρονικό διάστημα.

Οι αναλυτές προβλέπουν περισσότερη άνοδο και για την NKE. Οι μετοχές της NIKE σημείωσαν σημαντική άνοδο μετά την ανακοίνωση εντυπωσιακών αποτελεσμάτων του τέταρτου τριμήνου του οικονομικού έτους 2021 και την παροχή αισιόδοξης προοπτικής για το οικονομικό έτος 2022 και μετά. Αυτό την οδήγησε να ξεπεράσει τη βιομηχανία τους τελευταίους τρεις μήνες.

Οι πωλήσεις και τα κέρδη της NIKE ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις και βελτιώθηκαν σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Τα υψηλά αποτελέσματα μπορούν να αποδοθούν στην επιστροφή της αθλητικής δραστηριότητας, στην επαναλειτουργία των καταστημάτων, στην ισχύ των επιχειρήσεων χονδρικής και στην ψηφιακή ανάπτυξη λόγω των μόνιμων μετατοπίσεων προς την ψηφιακή τεχνολογία και την υγεία και ευεξία. Επίσης, οι ισχυροί δεσμοί με τους πελάτες μέσω των συναρπαστικών εμπειριών των NIKE Jordan και Converse, η καινοτομία στα προϊόντα και η επέκταση του ψηφιακού πλεονεκτήματος αποτέλεσαν βασικούς παράγοντες.

Η στρατηγική της Nike την τελευταία δεκαετία είναι απόλυτα επιτυχημένη με την στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στην δημιουργία κοινοτήτων μέσα από τις ψηφιακές εφαρμογές αλλά και την πώληση απευθείας στους καταναλωτές, Direct to Consumer όπως αποκαλείται. Μάλιστα για αυτή την τελευταία επιλογή η εταιρεία στην αρχή αμφισβητήθηκε και κατηγορήθηκε αλλά πλέον η μία μετά την άλλη οι εταιρείες ακολουθούν το παράδειγμα της.

Tα νέα sneakers από την συνεργασία της Nike με την Louis Vuitton