Το TikTok Shop αποτελεί μια ανερχόμενη απειλή για σημαντικούς παίκτες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως το Shopee και το Lazada στη Νοτιοανατολική Ασία. Έρχεται καθώς η μητρική της ByteDance ωθεί την εφαρμογή σύντομων βίντεο σε αγορές εκτός των ΗΠΑ και της Ινδίας για να δημιουργήσει εναλλακτικές ροές εσόδων.
Το TikTok Shop είναι η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου της εφαρμογής βίντεο μικρού μήκους TikTok, η οποία ανήκει στον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό ByteDance. Η εφαρμογή αγορών δίνει τη δυνατότητα σε εμπόρους, επωνυμίες και δημιουργούς να παρουσιάζουν και να πουλούν τα προϊόντα τους στους χρήστες.
Το 2022, το TikTok Shop επεκτάθηκε σε έξι χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας — Σιγκαπούρη, Μαλαισία, Ινδονησία, Φιλιππίνες, Βιετνάμ και Ταϊλάνδη.
«Το TikTok συνεχίζει να αναπτύσσεται ραγδαία στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας. Εκτιμούμε ότι η [ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων] του TikTok το 2023 θα φτάσει το 20%~ του Shopee, κάτι που ώθησε την Shopee να αυξήσει τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ από τον Απρίλιο», δήλωσε ο Shawn Yang, αναλυτής της Blue Lotus Research Institute, σε μια πρόσφατη έκθεση για την Sea Group, ιδιοκήτρια του Shopee.
Το TikTok δεν ήθελε να σχολιάσει ή να αποκαλύψει αριθμούς, σύμφωνα με το CNBC.
Η Ακαθάριστη Αξία Εμπορευμάτων (GMV) του TikTok Shop, ή η συνολική αξία των πωληθέντων αγαθών, εκτοξεύτηκε περισσότερο από τέσσερις φορές στα $4,4 δισ. στη Νοτιοανατολική Ασία το 2022, σύμφωνα με εσωτερικά στοιχεία που ελήφθησαν από το τεχνολογικό μέσο ενημέρωσης The Information. Το TikTok Shop φέρεται να στοχεύει σε GMV $12 δισ. έως το 2023. Και πιο συγκεκριμένα η τρέχουσα Ακαθάριστη Αξία Εμπορευμάτων του TikTok Shop είναι μόνο ένα κλάσμα του Shopee και του Lazada, λένε οι αναλυτές. Η Shopee κέρδισε $73,5 δισ. σε GMV το 2022, ενώ ο αντίστοιχος δείκτης της Lazada ήταν $21 δισ. για το έτος έως τον Σεπτέμβριο του 2021, σύμφωνα με δημοσιευμένα στοιχεία.