Δεν χωρεί αμφιβολία ότι την ώρα τούτη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικές διαδικασίες για την προώθηση και διενέργεια των δύο κορυφαίων Παραχωρήσεων στη χώρα, της Αττικής οδού και του ΒΟΑΚ, για τις οποίες ενδιαφέρονται οι ισχυρότερες εγχώριες και ξένες κατασκευαστικές – και όχι μόνο- δυνάμεις της χώρας, τεράστια ξένα funds και μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι!

Ξεκινώντας με …χρονολογική σειρά, τυπικά ο διαγωνισμός για τον Βόρειο Άξονα της Κρήτης (Χανιά – Ηράκλειο) 160 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού εκτίμησης 1,7 δις. τουλάχιστον που περιλαμβάνει παραχώρηση αλλά και κατασκευαστικό αντικείμενο, θα διενεργηθεί στις 8 Μαΐου μετά από αλλεπάλληλες παρατάσεις, με την πλέον πρόσφατη να είχε προσδιορισθεί για τις 20 Απριλίου και να μεταφέρεται δύο εβδομάδες μετά γιατί κάποιος εργολάβος είχε ξεχάσει κάποιο χαρτί εγγυητικής!!! Καταλάβατε…

Η ουσία είναι ότι μεταξύ των ενδιαφερομένων εδώ και αρκετό καιρό γίνονται συζητήσεις για να μπει και το έργο της Παραχώρησης του ΒΟΑΚ στην μοιρασιά, όπως άλλωστε μπήκαν και όλα τα μεμονωμένα κόμματος του οδικού άξονα που δημοπρατήθηκαν αυτόνομα, όσον αφορά το κατασκευαστικό αντικείμενο!

Ωστόσο εσχάτως, όπως έχουμε αποκαλύψει, οι σχέσεις μεταξύ των προνομιακών εργολάβων έχουν χαλάσει, δεν είναι όπως παλιά, ιδίως μετά την αλλαγή ισορροπιών και συσχετισμών δυνάμεων με αφορμή την πώληση του Ακτωρα στην Ιντρακάτ!

Σε απλά λόγια επικρατούν από τη μια πλευρά καχυποψία και μουρμούρες ενώ από την άλλη μπαίνει στο τραπέζι αίτημα πιο δίκαιης κατανομής των έργων, βάσει του όγκου και του τζίρου του καθενός!

Οι μεγάλοι δηλαδή θεωρούν ότι τους αναλογούν μεγαλύτερα κομμάτια από αυτά που παίρνουν και οι μικρότεροι ότι μένουν σε κάποιες περιπτώσεις εκτός μοιρασιάς, όπως πρόσφατα στον Φράχτη του Έβρου!

Επί του προκειμένου τώρα, η αίσθηση που επικρατεί την ώρα τούτη στην αγορά είναι, ότι για να κλειδώνει η ημερομηνία του διαγωνισμού, έχουν κλειδώσει και οι συμμαχίες και οι μοιρασιές, με τις ευλογίες της πολιτικής ηγεσίας του Υπ. Δημοσίων Έργων! Όχι απαραιτήτως όλων, αλλά των βασικών παικτών!

Για την ιστορία θυμίζεται ότι ο Ελλάκτωρ (Άκτωρ Παραχωρήσεις) κατεβαίνει μαζί με τον Μυτιληναίο, η Αβαξ με ξένο όμιλο που δεν έχει ακόμη εμφανιστεί επισήμως, ούτε μετείχε στη μέχρι σήμερα διαδικασία, η ΓΕΚ Τέρνα μόνη της, η Vinci δεν έχει ξεκαθαρίσει τη στάση της, ενώ η Ιντρακάτ που δεν μετείχε στην τελική φάση, πιθανόν εκ των υστέρων να προσαρτηθεί στο σχήμα του Ελλάκτωρα!

Για την Αττική οδό τώρα, μολονότι οι αργόσχολοι του ΤΑΙΠΕΔ που κινούνται μεταξύ Zonars για πρωινό και ταξίδια στο εξωτερικό, έχουν ορίσει ως μέρα ορόσημο την 29η Μαΐου, ενώ βγάζουν εγκυκλίους και επεξηγήσεις για το ύψος των διοδίων, θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο να πραγματοποιηθεί η διαγωνιστική διαδικασία μεταξύ της πρώτης και δεύτερης εκλογικής αναμέτρησης και χωρίς να έχει σχηματισθεί κυβέρνηση!

Ταυτόχρονα στην Αττική οδό, που δεν είναι σαν τον ΒΟΑΚ αλλά όλοι ξέρουν πια στην πράξη τι αποδίδει και πόσο σημαντική είναι για την ρευστότητα του καθενός, δεν θα υπάρξουν ούτε ευρύτερες συμμαχίες, ούτε μοιρασιές αλλά θα γίνει τεράστια μάχη!

Οι βασικοί διεκδικητές ουσιαστικά θα είναι τρεις:

  • Ο Ελλάκτωρ (ίσως και ο Αβαξ) πιθανότατα σε κοινοπραξία μαζί με Ιντρακάτ – Brisa όπως φημολογείται στην αγορά, χωρίς όμως να επιβεβαιώνεται αρμοδίως!
  • Η κοινοπραξία ΓΕΚ Τέρνα με την First, όπου ήδη θα έχει πραγματοποιηθεί το μεταξύ τους deal για την Τέρνα Ενεργειακή. Κάποια στιγμή ακούστηκε ότι υπήρξαν συζητήσεις και με τον Ελλάκτωρα για συμμετοχή του στο κοινοπρακτικό σχήμα, μετά την αποχώρηση της γαλλικής Ardian. Ωστόσο ούτε αυτό επιβεβαιώθηκε στην πράξη!
  • Το επιθετικό και απρόβλεπτο σχήμα Macquarie- Κοπελούζου, που από πολλούς στην αγορά θεωρείται και το σχήμα που μπορεί να ανεβάσει τον πήχη πολύ ψηλά!

Διαβάστε περισσότερα