Από την κυριαρχία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα «καλάθια» αρκετών αλυσίδων σούπερ μάρκετ και όχι μόνο των λεγόμενων hard και soft discounters, χαρακτηρίστηκε η πρώτη φάση του «καλαθιού του νοικοκυριού», το οποίο ξεκίνησε από χθες.
Το παραπάνω, βεβαίως, ήταν εν πολλοίς αναμενόμενο, για δύο λόγους: πρώτον, το γεγονός ότι στο καλάθι θα έπρεπε να μπουν προϊόντα με τη χαμηλότερη, ει δυνατόν, τιμή της κατηγορίας τους παρέπεμπε σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Δεύτερον, διότι το «καλάθι» δεν ανέστειλε τα προγράμματα προσφορών – προωθητικών ενεργειών που έχουν συμφωνήσει από τις αρχές της χρονιάς οι προμηθευτές με κάθε μία επιχείρηση σούπερ μάρκετ.
Έτσι, παράλληλα με το ««καλάθι του νοικοκυριού» συνεχίζουν να «τρέχουν» οι προσφορές των αλυσίδων σε εβδομαδιαία ή δεκαπενθήμερη βάση, προσφορές στις οποίες κυριαρχούν τα επώνυμα προϊόντα.
Το γεγονός, πάντως, ότι στα «καλάθια» αρκετών αλυσίδων είχαν μεγάλο μερίδιο συμμετοχής τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και μάλιστα όχι οι premium σειρές, καθώς και το γεγονός ότι ακόμη και όταν επελέγησαν επώνυμα προϊόντα, αυτά σε αρκετές περιπτώσεις δεν ήταν οι δημοφιλείς κωδικοί, προκάλεσε δυσαρέσκεια σε μεγάλη μερίδα των καταναλωτών.
Αρκετοί δε περίμεναν χθες μειώσεις τιμών στα προϊόντα, κάτι που συνέβη μόνο σε λιγοστές περιπτώσεις.
Συνολικά στη δράση «καλάθι του νοικοκυριού» συμμετέχουν μέχρι στιγμής 13 επιχειρήσεις: Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, Μy Market, Μασούτης, Γαλαξίας, Κρητικός, Bazaar, Market In, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης, Discount Markt και e-fresh.gr.
Οι επιχειρήσεις επέλεξαν σε αρκετές περιπτώσεις να εντάξουν στο «καλάθι» περισσότερους κωδικούς από κάθε μία από τις 51 κατηγορίες, φτάνοντας ακόμη και τα 103 προϊόντα, όπως έπραξε η αλυσίδα Bazaar.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη αλυσίδα έχει διαφοροποιήσει το «καλάθι» της ανάλογα με την περιοχή δραστηριοποίησής της, δηλαδή δεν προσφέρει το ίδιο «καλάθι» πανελλαδικά.
Εκτός των hard και soft discounters, όπως η Lidl και η Market In, αλλά και η Discount Markt των οποίων το καλάθι περιέχει κυρίως προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, μεγάλη είναι η συμμετοχή της κατηγορίας στα «καλάθια» της ΑΒ (το 69% των προϊόντων είναι ιδιωτικής ετικέτας), αλλά και της Σκλαβενίτης (περίπου το 35%).
Πολύ λιγότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας επέλεξαν οι αλυσίδες Γαλαξίας (22%), Μασούτης (34%) και My Market (23%).
Οι περισσότερες αλυσίδες επέλεξαν στις πλέον δημοφιλείς κατηγορίες, όπως αυτή του γάλακτος, του ψωμιού για τοστ, των χαρτιών υγείας, των χλωροκαθαριστικών να βάλουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Τα επώνυμα κυριάρχησαν ως επιλογές κυρίως στις κατηγορίες των ειδών ατομικής υγιεινής και φροντίδας (σερβιέτες, σαμπουάν, αντισηπτικά, σαπούνια) και στις βρεφικές – παιδικές τροφές.
Το εύρος της συνολικής αξίας των καλαθιών κυμαίνεται από τα 129,35 ευρώ έως τα 191 ευρώ με τη μέση αξία να διαμορφώνεται στα 155 ευρώ.
Ωστόσο, η αξία αυτή προκύπτει από τις τιμές των κωδικών που έχει εντάξει η αλυσίδα και όχι από την τιμή μονάδας.
Έτσι, για παράδειγμα μια αλυσίδα εμφανίζεται να πουλά φθηνότερο το ρύζι από όλες τις υπόλοιπες, όμως αυτό συμβαίνει διότι έχει εντάξει στο «καλάθι» τη συσκευασία του μισού κιλού και όχι του ενός κιλού.
Για τον λόγο αυτό οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν και την τιμή μονάδας, η οποία αναγράφεται τόσο στα ράφια των σούπερ μάρκετ όσο και στα «καλάθια» τα οποία έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα e-katanalotis.gov.gr.
Αρκετές πάντως από τις αλυσίδες αναμένεται την επόμενη εβδομάδα να ανανεώσουν τα «καλάθια» τους με βάση αφενός την ανταπόκριση που θα έχουν από το κοινό και αφετέρου τις συμφωνίες που έχουν με τους προμηθευτές.
Διαβάστε ακόμη:
- Amazon: Εκτός του «κλαμπ» του 1 τρισ. – Οι 4 εταιρείες που απέμειναν
- Βασίλης Παπαθεοδώρου: Κατέβασα το υλικό για να γράψω βιβλίο ισχυρίζεται
- Συνελήφθη ιατρός για ντόπινγκ σε αθλητές: Ανάμεσά τους και ο Ντίνος Μήτογλου
- Σημεία και τέρατα στα λογιστικά μεγάλης εισηγμένης τεχνικής εταιρίας ανακάλυψαν οι ορκωτοί ελεγκτές