Το πρώτο μείζον ζήτημα που έχει να αντιμετωπίσει ο νέος υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας είναι χωρίς αμφιβολία η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού!
Ο διαγωνισμός που αρχικά είχε προσδιορισθεί για τις 10 Ιουλίου πήρε μια μικρή παράταση 7 ημερών για τις 17 Ιουλίου!
Ωστόσο οι εργολάβοι γκρινιάζουν ότι έλαβαν αργά τον φάκελο της σύμβασης που δεν πρόλαβαν ακόμη να επεξεργαστούν και να αναλύσουν!
Στην ουσία πρόκειται για προφάσεις, καθώς είναι γνωστό πως εδώ και αρκετό καιρό οι μεγάλες τεχνικές εταιρίες πιέζουν για παράταση του διαγωνισμού λόγω των υψηλών επιτοκίων, του αυξημένου κόστους δανεισμού και της μείωσης των περιθωρίων των ξένων funds που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό!
Σε αντίθεση φυσικά με την Macquarie, ενός εκ των κορυφαίων funds του κόσμου, που ζητεί να πραγματοποιηθεί «εδώ και τώρα» ο διαγωνισμός βάσει των εξαγγελιών!
Το βέβαιον είναι, πέραν πάσης αμφιβολίας ότι στον διαγωνισμό της Αττικής οδού «θα βγουν τα μαχαίρια», καθώς ως γνωστόν οι εργολάβοι, παρά την κοινή γραμμή για παράταση του διαγωνισμού, στην πραγματικότητα «σκοτώνονται» μεταξύ τους, σε μια αδυσώπητη σύγκρουση που έχει ήδη ξεκινήσει μεταξύ συστημάτων για την τελική κυριαρχία, όχι μόνο στις κατασκευές αλλά στο σύνολο της επιχειρηματικής και πολιτικοοικονομικής σκακιέρας!
Οι πληροφορίες ωστόσο επιμένουν ότι την τελική απόφαση για το αν ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί στις 17 Ιουλίου ή θα λάβει νέα παράταση, θα ξεκαθαρίσει σε συνάντηση που θα έχουν τις επόμενες ημέρες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τον επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Δ. Πολίτη!
Το ΤΑΙΠΕΔ υπό την πίεση των εργολάβων, αφήνει να διαρρεύσει ένας προβληματισμός όσον αφορά το τίμημα, που όπως ισχυρίζονται άνθρωποι του, θα είναι καλύτερο εάν ο διαγωνισμός πραγματοποιηθεί μετά την ανάκτηση της Επενδυτικής Βαθμίδας!
Δηλαδή από Οκτώβρη – Νοέμβρη και μετά!
Γεγονός που θα οδηγήσει μετά βεβαιότητας και στην παράταση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης που λήγει τον Οκτώβριο 2024, κατά ένα ή και δύο χρόνια αργότερα!