Οι μεγαλύτερες ζυθοποιίες του πλανήτη εναποθέτουν τις ελπίδες τους στον θερμότερο καιρό και στα μεγάλα αθλητικά γεγονότα του καλοκαιριού για να μπορέσουν να ανακάμψουν από ένα «πολύ άσχημο» 2023 – παρότι η αγορά οινοπνευματωδών θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει προκλήσεις τους επόμενους μήνες.
Οι Heineken, Carlsberg και Anheuser-Busch InBev είναι μεταξύ των εταιρειών μπύρας που θα ευνοηθούν εάν οι καλές καιρικές συνθήκες συμπέσουν με το πρωτάθλημα ποδοσφαίρου Euro 2024 τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, όπως προβλέπουν αναλυτές.
Το Euro 2024 θα καθοδηγήσει τις πωλήσεις μπύρας στην Ευρώπη, ειδικά στις μεγαλύτερες χώρες, όπως Βρετανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία και Γερμανία, όπως αναφέρει ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Ντάνκαν Φοξ. Eάν οι χώρες αυτές προαχθούν στα τελικά όπως αναμένεται, αναμένεται αύξηση του όγκου πωλήσεων μπύρας. Γερμανία, Βρετανία και Ισπανία είναι μεταξύ των 10 κορυφαίων καταναλωτριών χωρών μπύρας παγκοσμίως, σύμφωνα με τη Statista.
Οι ζυθοποιίες, μεταξύ των οποίων η Carlsberg, αναμένουν ότι οι καλύτερες καιρικές συνθήκες φέτος το καλοκαίρι θα βοηθήσουν στη μεγαλύτερη κατανάλωση μπύρας. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ντολφ φαν ντεν Μπρινκ, χαρακτήρισε τις συνθήκες του περυσινού καλοκαιριού «πολύ άσχημες», επειδή οι βροχοπτώσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη τον Ιούλιο και τον Αύγουστο κράτησαν τους καταναλωτές στα σπίτια τους.
Αντίθετα, για τις εταιρείες κονιάκ, βότκας και απεριτίφ, οι προοπτικές δεν προδιαγράφονται και τόσο ρόδινες. Οι παρασκευαστές οινοπνευματωδών της Ευρώπης δυσκολεύονται να επιστρέψουν στις προ πανδημίας επιδόσεις που παρουσίαζαν στις ΗΠΑ, όπου τα μέτρα στήριξης και οι κατ΄οίκον περιορισμοί συνέβαλαν στην αύξηση των καταναλωτικών δαπανών.
Οι παρασκευαστές αλκοολούχων ποτών εξακολουθούν επίσης να προσπαθούν να μειώσουν τα αποθέματα μετά την αποθεματοποίηση λιανοπωλητών και χονδρεμπόρων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η μπύρα δεν είχε την ίδια μοίρα καθώς έχει πολύ μικρότερη διάρκεια ζωής, δήλωσε σε συνέντευξή της η αναλύτρια της Morgan Stanley, Σάραχ Σίμον.
Και πάλι όμως, τα κοκτέιλ δεν είναι εντελώς στα αζήτητα. Για παράδειγμα, η αλυσίδα J Sainsbury ανακοίνωσε ότι αναμένει να αυξηθεί η ζήτηση ποτών με βάση το ρούμι και την τεκίλα και επίσης αναμένει ότι οι καταναλωτές θα αρχίσουν να πίνουν διαφορετικούς τύπους Spritzes πέρα από τη δημοφιλή έκδοση Aperol. Και ενώ η μπύρα αναμένεται να τα πάει καλά αυτό το καλοκαίρι, είναι ευάλωτη στον πληθωρισμό. Οι ζυθοποιίες αναγκάστηκαν να αυξήσουν τις τιμές για να συνεχίσουν τα έσοδα να αυξάνονται καθώς οι καταναλωτές μειώνουν την ποσότητα που πίνουν.
Οι προκλήσεις αυξάνονται επίσης και για τους παρασκευαστές αλκοολούχων ποτών στην Κίνα. Το ισχυρό Σεληνιακό Νέο Έτος μπορεί να έχει δώσει ώθηση, αλλά η αδύναμη εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ο μειούμενος νεανικός πληθυσμός που αποφεύγει ολοένα και περισσότερο τα νυχτερινά κέντρα και η απειλή των δασμών στη βιομηχανία κονιάκ μπορεί να συνεχίσουν να πιέζουν τη Remy Cointreau, η οποία παράγει το κονιάκ Remy Martin και τη Martell που έχει το Pernod Ricard.
Διαβάστε ακόμη:
- Μητσοτάκης: Ποτέ δεν θα επιτρέψουμε να συμβούν ξανά αυτά που έγιναν την περασμένη δεκαετία
- Χρηματιστήριο Αθηνών: Το «στοίχημα» της αναβάθμισης στις ανεπτυγμένες αγορές
- Καύσιμα: Η Ελλάδα έχει την 2η θέση υψηλότερη τιμή στην Ευρωζώνη
- Άγιοι Ανάργυροι: Απόπειρα αυτοκτονίας φέρεται να έκανε ο δολοφόνος της 28χρονης