Την ανάπτυξη έως και τεσσάρων ξενοδοχείων εντός της χερσαίας ζώνης του λιμανιού του Πειραιά προβλέπει το master plan που εγκρίθηκε, υπό προϋποθέσεις, από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Τα δύο εκ των ξενοδοχείων, ένα τεσσάρων και ένα πέντε αστέρων, σχεδιάζεται να γίνουν αφού προηγουμένως μετατραπούν οι αποθήκες (η «μικρή» και η «μεγάλη», που βρίσκονται δίπλα στις παλαιές διαμετακομιστικές αποθήκες σιτηρών) σε κατάλληλα για την ανάπτυξη ξενοδοχείων κτίρια.
Αυτές οι δύο μονάδες είναι και οι πρώτες που αναμένεται να προχωρήσουν.
Ένα άλλο τρίτο ξενοδοχείο σχεδιάζεται να αναπτυχθεί στη λεγόμενη «Παγόδα» στην Ακτή Μιαούλη, αφού γίνουν έργα για τη διατήρηση της σκεπής της που έχει χαρακτηριστεί διατηρητέα.
Το κτίριο κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1960, με στόχο τον ασφαλή ελλιμενισμό των υπερωκεανίων της εποχής. Το τέταρτο ξενοδοχείο σχεδιάζεται να χωροθετηθεί στην περιοχή Πόρτο Λεόνε, δηλαδή στη νότια πλευρά του λιμανιού, εκεί όπου θα βρίσκεται και ο νέος προβλήτας για τα κρουαζιερόπλοια, και θα έχει χαμηλό ύψος προκειμένου να μην αλλοιώνει τη γραμμή ορατότητας της πόλης με τη θάλασσα.
Πρόκειται για σχέδιο που είχε διατυπωθεί στα τέλη του 20182019 και εντάχθηκε στις προαιρετικές επενδύσεις της Cosco Shipping στο πλαίσιο των δεσμεύσεών της μετά την απόκτηση αρχικά του 51% και πλέον του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης παραχωρησιούχου.
Αυτά τα ξενοδοχεία έχουν στόχο να εξυπηρετήσουν την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα, εξηγούν πηγές της εταιρείας, προσθέτοντας πως πρόκειται για μεσοπρόθεσμο πλάνο, αφού πρώτα θα πρέπει να ολοκληρωθεί η επέκταση του επιβατικού λιμένα.
Το ΣΤΕ έχει θέσει μια σειρά προϋποθέσεων για το σύνολο των επενδύσεων στον ΟΛΠ, δεσμευτικών και προαιρετικών, μεταξύ των οποίων και η εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης δεδομένου ότι η αύξηση της κίνησης που αναμένεται να φέρουν η διεύρυνση της δραστηριότητας της κρουαζιέρας αλλά και τα ξενοδοχεία θα επιβαρύνει τον συγκοινωνιακό φόρτο.
Τα σχέδια για τα τέσσερα ξενοδοχεία, όπως και για τον επιβατικό σταθμό και το εμπορικό κέντρο, βασίστηκαν πάνω σε μελέτη που έγινε για λογαριασμό του ΟΛΠ από την Mckinsey, με στόχο την ανάδειξη του Πειραιά σε μητροπολιτικό κέντρο κρουαζιέρας στην Aνατολική Μεσόγειο.
Υπενθυμίζεται ότι το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) την άνοιξη του 2019 ενέκρινε την ανακατασκευή του κτιρίου της Παγόδας και τη μετατροπή του σε ξενοδοχείο πέντε αστέρων, υπό τον όρο «να μη μεταβληθεί η όψη του».
Ενέκρινε, επίσης, το σχέδιο μετατροπής των δύο υφιστάμενων αποθηκών σε ξενοδοχεία.
Τα δύο αυτά σχεδιάζεται να είναι 150 και 200 δωματίων αντίστοιχα, ενώ εκείνο της Παγόδας να έχει δυναμικότητα 300 δωματίων.
Ωστόσο, τώρα το Συμβούλιο της Επικρατείας με γνωμοδότηση ενέκρινε το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την «έγκριση αναπτυξιακού προγράμματος και μελέτης διαχείρισης (master plan) λιμένα Πειραιά», επισημαίνοντας ότι λόγω των νέων χρήσεων που αναμένεται να προσελκύουν μεγάλο όγκο επισκεπτών (π.χ. συνεδριακό κέντρο, ξενοδοχεία) απαιτείται η εκπόνηση νέας κυκλοφοριακής μελέτης ή η επικαιροποίηση της υφισταμένης για την άμεση περιοχή κάθε έργου και, επί τη βάσει αυτής, ο σχεδιασμός του απαιτούμενου συγκοινωνιακού έργου σύνδεσης με το οδικό δίκτυο της περιοχής.
Διαβάστε ακόμη:
- Amazon: Εκτός του «κλαμπ» του 1 τρισ. – Οι 4 εταιρείες που απέμειναν
- Βασίλης Παπαθεοδώρου: Κατέβασα το υλικό για να γράψω βιβλίο ισχυρίζεται
- Συνελήφθη ιατρός για ντόπινγκ σε αθλητές: Ανάμεσά τους και ο Ντίνος Μήτογλου
- Σημεία και τέρατα στα λογιστικά μεγάλης εισηγμένης τεχνικής εταιρίας ανακάλυψαν οι ορκωτοί ελεγκτές