Οι μετοχές των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων έχουν υποχωρήσει σε μεγάλο βαθμό εφέτος, ακολουθώντας την τάση των εισηγμένων του κλάδου τεχνολογίας.

Ο Global X Autonomous & Electric Vehicles έχει υποχωρήσει περίπου 27% σε ετήσια βάση, ενώ οι απώλειες της κορυφαίας κατασκευάστριας ηλεκτρικών οχημάτων Tesla έχουν ξεπεράσει την ευρύτερη αγορά (περίπου 32%) και η μετοχή της Rivian έχει υποχωρήσει ακόμη περισσότερο (περίπου 67% ) από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα.

Εντούτοις, ένας αναλυτής είναι αισιόδοξος για τη σχεδιαζόμενη ενεργειακή μετάβαση – και σε αυτήν περιλαμβάνονται τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) – αποκαλώντας την ως μία από τις «μεγαλύτερες» επενδυτικές ευκαιρίες από την επανάσταση του Διαδικτύου.

Τα περιθώρια ανόδου

Πρόκειται για τον ανώτερο αναλυτή της Canaccord Genuity, Γιώργο Γιαναρίκα. Οπως λέει στο «Squawk Box Asia» του CNBC η Tesla είναι ο «ξεκάθαρος ηγέτης» στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων. Ο αναλυτής βλέπει την εταιρεία ως «μεγαλύτερη από» την Apple τονίζοντας ότι και οι δυο έχουν μεγάλα περιθώρια ανόδου.

Η Tesla έχει ξεχωρίσει από την Apple με τη «μανιακή εστίασή της» στην κατασκευή, ενώ η Apple έχει κολλήσει στο outsourcing (εξωτερική ανάθεση), είπε ο Γιαναρίκας. Αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει την Tesla να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, καθώς η κατασκευαστική ικανότητα θα τη βοηθήσει να μειώσει το κόστος – ακόμη και σε ένα περιβάλλον αυξανόμενου κόστους, είπε στο CNBC.

Σημείωσε ότι η Tesla προμηθεύεται άμεσα α’ ύλες (κυρίως μέταλλα) από συνεργαζόμενους μεταλλουργικούς ομίλους εδώ και αρκετό καιρό. «Τα κατασκευαστικά παιχνίδια της Tesla της έχουν κοστίσει σχεδόν τα πάντα… αλλά η αδυσώπητη εστίασή της στην κατασκευή έχει αποφέρει απτές βελτιώσεις στην κερδοφορία», είπε. Ο Γιαναρίκας τόνισε μεταξύ άλλων ότι η Tesla μετατρέπεται σε «κάτι παραπάνω από μια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων».

Η εταιρεία εμπλέκεται επίσης σε επιχειρήσεις ηλιακής ενέργειας, αποθήκευσης ενέργειας και ρομποτικής – οι οποίες όπως είπε ο αναλυτής θα προσθέσουν «διάρκεια και ανθεκτικότητα στην ιστορία ανάπτυξης της Tesla».

Ο Γιαναρίκας έδωσε στην Tesla αξιολόγηση αγοράς και τιμή στόχο στα $801 που δίνει περιθώριο ανόδου περίπου 190%. Αυτός θα ήταν ένας σημαντικά υψηλότερος στόχος από εκείνους άλλων αναλυτών που καλύπτουν τη μετοχή. Σύμφωνα με την FactSet, το 64% των αναλυτών έχει μέσι τιμή στόχο τα $307,27 δηλαδή 12% από τα τρέχοντα επίπεδα.

Από την άλλη πλευρά η Rivian, μια startup για ηλεκτρικά οχήματα, παλεύει με ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα οποία έπληξαν την παραγωγή της. Αλλά μια πρόσφατη συνεργασία με την Amazon της έδωσε την ώθηση που τόσο πολύ χρειάζονταν.

Η Amazon πρόκειται να αγοράσει 100.000 ειδικά κατασκευασμένα ηλεκτρικά φορτηγά παράδοσης από τη Rivian, στο πλαίσιο της κίνησής της να ηλεκτροδοτήσει τον στόλο του τελευταίου μιλίου έως το 2040. Αυτό ακολούθησε μια επένδυση 700 εκατομμυρίων δολαρίων στην εκκίνηση των ηλεκτρικών οχημάτων το 2019. «Η σχέση με την Amazon έδωσε στη Rivian στρατηγικά άμεση κλίμακα μέσω της οποίας μπορεί να επιτύχει πολλά πλεονεκτήματα από πλευράς κόστους, κατασκευής και σχεδιασμού», είπε ο Γιαναρίκας.

“Επιπλέον, μέσω των αυτόνομων λειτουργιών, η Rivian μπορεί να βελτιώσει την αυτόνομη προσφορά της κερδίζοντας δεδομένα/μίλια μέσω των φορτηγών της Amazon στο δρόμο”, πρόσθεσε. Αν και αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από συναδέλφους και καταξιωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Rivian έχει διαφοροποιηθεί, είπε ο αναλυτής. “Η Rivian έχει τα συστατικά εκείνα που θα την βοηθήσουν να εξελιχθεί σε ηγέτη στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων” σημείωσε και δίνει τιμή στόχο στα $61 ανά μετοχή, δηλαδή περιθώρια ανόδου περίπου 83%. Από τους αναλυτές που καλύπτουν τη μετοχή, το 61% δίνει μέση τιμή στόχο στα $56,80 ή 71% άνοδο, σύμφωνα με την FactSet.

Διαβάστε ακόμη: