Για να ξέρετε, τρία ζητήματα μείζονος σημασίας απασχολούν την ώρα τούτη την ηγεσία του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών!

Πρώτο και καλύτερο η προώθηση πέντε οδικών έργων κρίσιμων και καθοριστικών για την οικονομία ο συνολικός προϋπολογισμός των οποίων αγγίζει τα 3 δις. ευρώ.

Τα οποία σκοπός είναι μέσα στο 2022 να έχουν δημοπρατηθεί στο σύνολο τους και με έχουν ανακηρυχθεί ανάδοχα εργοληπτικά σχήματα.

Με προτεραιότητα την υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας – Περάματος, έργο προϋπολογισμού 300 εκατ. που θα ξεπεράσει τα 500 η διαβούλευση για το διαγωνισμό του οποίου ολοκληρώνεται στις 4 Σεπτεμβρίου.

Και ακολουθούν το Πάτρα – Πύργος (300 εκατ. ευρώ), ο ΒΟΑΚ (οδικός άξονας Κρήτης από Χανιά έως Αγ. Νικόλαο) έργο μαμούθ που προωθείται μέσα από 2 + 1 εργολαβίες από τους δυο διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη, το flyover- Ανατολική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης και το Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη!

Είναι προφανές και προκύπτει ήδη ότι τα 5 αυτά έργα υψηλού προϋπολογισμού διεκδικούνται από τις 5 μεγάλες τεχνικές εταιρίες της χώρας που σε άλλα θα κονταροχτυπηθούν και σε άλλα θα πάνε μαζί, όπως τα παλιά καλά χρόνια…

Το δεύτερο ζήτημα αφορά τον διαγωνισμό για νέο παραχωρησιούχο της Αττικής οδού καθώς η σύμβαση με το δημόσιο εκπνέει το φθινόπωρο του 2024.

Ωστόσο βάσει του πορίσματος του συμβούλου του υπουργείου Hill International προκύπτει ότι το έργο έχει από συμβατικής απόψεως ολοκληρωθεί, οπότε θα πρέπει να επιστρέψει στο δημόσιο νωρίτερα του αναμενόμενου.

Και τούτο δεν είναι εύκολο ούτε απλό καθώς απαιτεί ευέλικτους χειρισμούς, αποφασιστικότητα και διαχείριση των παραχωρησιούχων που αναμφίβολα θα αντιδράσουν σε μια τέτοια εξέλιξη.

Το τρίτο ζήτημα που απασχολεί το υπουργείο είναι η διαχείριση της ΕΥΔΑΠ η εποπτεία της οποίας σύντομα θα περάσει από τον έλεγχο του ΤΑΙΠΕΔ σε αυτόν του Υπ. Υποδομών και Περιβάλλοντος, μετά από σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας η οποία καθαρογράφεται.

Στο Υπ. Υποδομών θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι θα υπάρξει εισήγηση προς την κυβέρνηση για αποπομπή του τραγικού και καταστροφικού Σαχίνη, των ιλιγγιωδών αμοιβών, των επιστροφών κεφαλαίου προς τον Πόλσον αλλά και της διαχείρισης διαγωνιστικών διαδικασιών, γνήσιου τέκνου της εποχής ΣΥΡΙΖΑ και «παιδί» του περίφημου Μπενίση, συζύγου της Δούρου η οποία συνδέθηκε στην ιστορική μνήμη με την καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι και τους περισσότερους από 100 νεκρούς!