Tα πιο πολύτιμα brands ηλεκτρονικών. Η Apple, η Samsung και η Huawei κρατούν τα σκήπτρα στον διεθνή κλάδο ηλεκτρονικών προϊόντων και συσκευών για το 2022. Όπως προκύπτει από σχετική μελέτη της Brand Finance, η Apple έχει την μεγαλύτερη αξία με διαφορά, στα 355,1 δισ. δολάρια, ενώ δεύτερη έρχεται η Samsung με αξία 89,2 δισ. δολάρια και τρίτη η κινεζική Huawei με αξία 71,2 δισ. δολάρια.
Μάλιστα, η Apple διατηρεί την πρώτη θέση, καθώς η αξία της αυξήθηκε κατά 35% σε σχέση με το 2021. Από την επέλαση της πανδημίας, όμως, η αξία της επωνυμίας της Apple έχει αυξηθεί κατά δυόμισι φορές. Η Apple έρχεται παράλληλα πρώτη στην κατάταξη για το ισχυρότερο brand, αποκτώντας βαθμmολογία 88,9 στα 100 στον σχετικό δείκτη. Όπως αναφέρεται στην σχετική έκθεση, η Apple κατάφερε να συνδυάσει καινοτομία και marketing, προωθώντας την εξειδίκευσή της στο πάντρεμα συσκευών με υπηρεσίες που απαιτούν εγγραφή (subscription).
«Εν μέσω πανδημικής κρίσης, τα brands ηλεκτρονικών προϊόντων σε όλο τον κόσμο ήρθαν αντιμέτωπα με σημαντικές αρρυθμίες. Κυρίαρχη μεταξύ αυτών η συμφόρηση στην εφοδιαστική αλυσίδα. Εντούτοις, τα premium brands του κλάδου κατάφεραν να διατηρήσουν τις ισχυρές τους αποδόσεις, επωφελούμενα από το κύμα της ψηφιοποίησης, που έφερε η πανδημία» » αναφέρει η σχετική έκθεση της Brand Finance.
Μεταβολή
Σύμφωνα με την έκθεση, η αξία του εμπορικού σήματος της Samsung αυξήθηκε κατά 4,5% στα 89,2 δισ. δολ., κατακτώντας την δεύτερη θέση στη λίστα, ενώ η Huawei βρίσκεται στην τρίτη θέση με αύξηση 29% στα 71,2 δισ. δολάρια. Μάλιστα, η διεύρυνση της αξίας του brand καταγράφηκε -όπως τονίζουν οι αναλυτές- παρά τους περιορισμούς που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ, αλλά και άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης στην κινεζική εταιρεία.
Στην 4η θέση της ίδιας λίστας βρίσκεται η Dell με την αξία του brand να διαμορφώνεται στα 22,2 δισ.δολ. ενώ ακολουθεί η LG με την αποτίμηση του εμπορικού της σήματος να φθάνει τα 20,8 δισ.δολ.
Η Sony (19,8 δισ.δολ.), η Midea (10,5 δισ.δολ.), η HP (10,1 δισ.δολ.), η mi (9,9 δισ.δολ.) και η Panasonic (8,8 δισ.δολ) συμπληρώνουν το «top 10» των πιο πολύτιμων brands ηλεκτρονικών προϊόντων και συσκευών στον κόσμο για το 2022.
Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα της έρευνας, η χώρα που συγκεντρώνει την μεγαλύτερη αξία σε εμπορικά σήματα είναι οι ΗΠΑ (53,7% του συνόλου με αξία 405,1 δισ. δολάρια). Στην συνέχεια ακολουθεί η Κίνα, με 20,3% της αγοράς και αξία 153,3 δισ. δολάρια. Μετά η Νότιος Κορέα με 14,8% του συνόλου και brands συνολικής αξίας 111,3 δισ. δολάρια. Το «top 5» συμπληρώνουν η Ιαπωνία και η Ολλανδία με 0,9% της αγοράς εκάστη.