Η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τετραγωνικών μέτρων, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Κρήτης, εξαιρούμενων των νησιών) εμφάνισε ανάπτυξη σε αξία κατά 4.6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο.
Αυτή η τάση οδηγείται από τα τρόφιμα, τόσο τα φρέσκα (+6.6%) όσο και τα τυποποιημένα (+5.5%), ενώ, αντίστοιχα οι μεγάλες FMCG κατηγορίες της οικιακής χρήσης, καθώς και της προσωπικής φροντίδας παρουσιάζουν μικρή αύξηση πωλήσεων σε αξία, στο +1% και +0.6% αντίστοιχα, σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ.
Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη παρουσιάζουν τα μικρότερα, σε τετραγωνικά, καταστήματα (100 – 400 τ.μ.), στο +5.7%, γεγονός που οφείλεται, μεταξύ άλλων και στην αναδιάρθρωση του λιανεμπορίου με τις συνεχείς εξαγορές μικρότερων αλυσίδων ή μεμονωμένων καταστημάτων από τους ισχυρότερους «παίκτες» του κλάδου, με αποτέλεσμα να «τονώνεται» η δυναμική των μικρότερων αιθουσών.
Ο τουρισμός φαίνεται να προσέφερε ώθηση στην αγοραστική δυναμική της περιφέρειας, τουλάχιστον για το υπό εξέταση χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα οι περιοχές της Κρήτης, αλλά και της Πελοποννήσου να εμφανίζουν τις πιο θετικές τάσεις ανάπτυξης (+7.4% και +6.8% αντίστοιχα).
Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις
Σε ό,τι αφορά τις αυξήσεις των τιμών, ενδεικτικά στον κλάδο των τροφίμων καταγράφεται μεσοσταθμικά:
- Ψωμί: 13%.
- Ζυμαρικά: 10.1%.
- Σπορέλαια: 38.9%.
Σημαντική ήταν και η μεταβολή της μέσης τιμής στον κλάδο των χαρτικών και σε όλες τις βασικές κατηγορίες, με την μέση τιμή στα ρολά κουζίνας να αυξάνεται κατά 15.6%, ενώ στο χαρτί υγείας κατά 12.7%.
Τέλος, η πορεία του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει ανοδικά, φθάνοντας το 14.4%. Παράλληλα, έχει ενισχυθεί περαιτέρω η προωθητική ένταση για τα γνωστά προϊόντα, η οποία έχει φθάσει στο 66.5%, σε μία προσπάθεια συγκράτησης των τιμών τόσο από τους προμηθευτές, όσο και τις διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες, στο πλαίσιο του πολύ ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, στο οποίο κινούνται.
«Χρυσός» το τυρί και το γιαούρτι, συνεχίζεται το «ράλι» των αυξήσεων
Η τιμή των γαλακτοκομικών κινείται στα… ύψη, με τους παραγωγούς να διαμαρτύρονται για το αυξημένο κόστος. Πλέον, το φρέσκο γάλα ιδιωτικής ετικέτας στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ έχει ξεπεράσει το 1.10€ το λίτρο και τα υψηλής παστερίωσης το 1.20€ το λίτρο.
Τα «επώνυμα» υψηλής παστερίωσης είναι άνω του 1.8€ το λίτρο. Σοβαρό είναι το πρόβλημα και στα γιαούρτια, με τα στραγγιστά ετικέτας να αρχίζουν από 2.50€ έως και 2.90€ το κιλό και τα «επώνυμα» να έχουν… «ξεφύγει», φθάνοντας τα 5.5€ και τα 6€ το κιλό.
Διαβάστε ακόμη: