Με στόχο τη συγκράτηση των ανατιμήσεων σε βασικά προϊόντα για τους καταναλωτές, καθεμία αλυσίδα σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα καλείται να δημιουργήσει ένα τυπικό καλάθι με προϊόντα πρώτης ανάγκης, το οποίο θα περιλαμβάνει 50 διαφορετικούς κωδικούς.
Αυτό συμφωνήθηκε κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνάντησης του υπουργού Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη με τους εκπροσώπους των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της χώρας.
Μέσα στις επόμενες ημέρες, κάθε επιχείρηση – σούπερ μάρκετ που έχει τζίρο μεγαλύτερο των 90 εκατ. ευρώ θα παρουσιάσει το δικό του «καλάθι της νοικοκυράς», το οποίο θα περιλαμβάνει 50 κωδικούς προϊόντων. Τα προϊόντα αυτά θα προέρχονται από 20 βασικές κατηγορίες που καταναλώνει καθημερινά ο μέσος καταναλωτής, όπως για παράδειγμα το γάλα, το ψωμί, τα ζυμαρικά, το ρύζι, τα όσπρια, τα απορρυπαντικά, και άλλα. Τελικός στόχος είναι να συγκρατηθούν οι τιμές τους παρά την τεράστια έκρηξη του πληθωρισμού.
Τα καλάθια αυτά δεν θα συγκρίνονται ευθέως, καθώς, το κάθε σούπερ μάρκετ θα περιλαμβάνει μέσα στο εν λόγω καλάθι διαφορετικό μείγμα προϊόντων. Παρόλα αυτά, θα υπάρχει ανά τακτά χρονικά διαστήματα μια γενικότερη εξέταση των επιδόσεων των σούπερ μάρκετ στη μάχη κατά της ακρίβειας. Ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο αν ο κάθε καταναλωτής θα μπορεί να παρακολουθεί ζωντανά τις τιμές στα προϊόντα του κάθε καλαθιού ή αν αυτή τη δυνατότητα θα την έχει μόνο το υπουργείο και οι ελεγκτικοί φορείς.
Σε κάθε περίπτωση, η πρωτοβουλία αυτή δεν είναι δεσμευτική για τα σούπερ μάρκετ, καθώς, όπως διευκρίνισε ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδωνις Γεωργιάδης, μετά το πέρας της σύσκεψης, «δεν πρόκειται για “πάγωμα τιμών” αλλά ούτε για “συμφωνία κυρίων” για τη συγκράτηση των τιμών. Η κάθε αλυσίδα θα κάνει τη δική της πολιτική. Δεν παραβιάζουμε το δίκαιο του ανταγωνισμού. Είναι κάτι που δεν θα κάναμε ποτέ».
Υπογράμμισε ωστόσο ότι «θέλω να ευχαριστήσω όλους τους εκπροσώπους του κλάδου για την καλή μας έως τώρα συνεργασία και κυρίως γιατί κατανοούν ότι εδώ δίνεται μια μάχη που αφορά κάθε Ελληνα και κάθε Ελληνίδα. Και είναι μια μάχη που ναι μεν προήλθε από το εξωτερικό, από τον πόλεμο και από την ενεργειακή κρίση, αλλά είναι μια μάχη που πρέπει να τη δώσουμε και να την κερδίσουμε».
Διαβάστε ακόμη:
- Eξωθεσμικός παράγοντας – υπάλληλος της Διαπλοκής «κάνει πάρτι» επειδή «έφαγε» – όπως καυχιέται- τον μεγαλύτερο εχθρό του
- Κατερίνα Κουβουτσάκη: Η Σταρ Ελλάς που άφησε τον τίτλο της για να παίξει σε πορνό
- Το κύκνειο άσμα των διεθνών αγορών: Ένα τελευταίο θεαματικό Short Squeeze πριν το φινάλε
- Το deal της Τρ. Πειραιώς – Η μάχη του management, ο πρώην, ο νυν και η Σολωμόντεια λύση