Αν και τα SUV έχουν επισκιάσει τον τελευταίο καιρό τα μεγάλα οικογενειακά σεντάν και στέισον βάγκον, αυτά εξακολουθούν να είναι πολύ σημαντικά για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία.

Ειδικότερα για τη Skoda το Superb είναι το μοντέλο που έφερε την τσέχικη εταιρεία στα μεγάλα σαλόνια και απέναντι στο γερμανικό λόμπι, προτάσσοντας τους αχανείς χώρους και την εξαιρετική σχέση αξίας/ τιμής.

Δύο χαρακτηριστικά που έχουν περάσει και στη νέα, 4η γενιά του μοντέλου, η οποία σχεδιαστικά ακολουθεί την καινούργια σχεδιαστική γλώσσα του Modern Solid. Ανάμεσα στα νέα χαρακτηριστικά που δημιουργούν ένα δυναμικό οπτικά αμάξωμα περιλαμβάνονται οι κομψοί προβολείς LED Matrix beam που πλαισιώνουν τη νέα μάσκα και τα επίσης λεπτά πίσω φωτιστικά σώματα LED.

Ειδικότερα η μάσκα έχει ένα περίγραμμα απομίμησης χρωμίου που προσδίδει τις απαραίτητες νότες πολυτέλειας που συμπληρώνεται από τους κομψούς καθρέπτες, τις νέας σχεδίασης ζάντες και το συμπαγές γενικότερα σουλούπι. Το οποίο είναι εξαιρετικά αεροδυναμικό με τον συντελεστή να πέφτει στο 0,24 cd.

Το μήκος της λιμουζίνας φτάνει τα 4,912 μέτρα, ενώ το Combi είναι ελάχιστα κοντύτερο με μήκος στα 4,902 μέτρα. Αμφότερα, έχουν το ίδιο μεταξόνιο στα 2.841 χιλιοστά.

Και ενώ το αμάξωμα μοιάζει με μία εξέλιξη του απερχόμενου μοντέλου, το εσωτερικό είναι εντελώς νέο σε όψη και σε εργονομία. Διαθέτει δύο μεγάλες οθόνες (μία 10” ως ψηφιακός πίνακας Virtual Cockpit και μία 13” ως touch-screen), προσαρμόσιμα περιστροφικά χειριστήρια, ένα νέο σύστημα infotainment και ευρεία χρήση βιώσιμων υλικών.

Το ενδιαφέρον είναι όμως ότι η Skoda διατηρεί αρκετούς φυσικούς διακόπτες παράλληλα με την οθόνη αφής για βασικές λειτουργίες του οχήματος. Αναφέρονται ως Smart Dials και πρόκειται για τρεις περιστροφικούς διακόπτες με πλήκτρα που είναι εφοδιασμένοι με ενσωματωμένες οθόνες 1,25 ιντσών.

Τοποθετημένοι στην κεντρική κονσόλα, διαχειρίζονται τη θερμοκρασία και τις ρυθμίσεις θέρμανσης/ αερισμού των καθισμάτων. Ο προσαρμόσιμος κεντρικός ρυθμίζει λειτουργίες όπως η ένταση του ήχου, η ταχύτητα του ανεμιστήρα, η κατεύθυνση του αέρα, η έξυπνη λειτουργία του κλιματισμού, τα προγράμματα οδήγησης, ακόμη και το ζουμ του χάρτη για την πλοήγηση.

Οι χρήστες μπορούν να εξατομικεύσουν αυτό το περιβάλλον μέσω της οθόνης αφής του infotainment, αλλάζοντας απρόσκοπτα μεταξύ των λειτουργιών πατώντας και κρατώντας το πατημένο. Και τα δύο μοντέλα έχουν μεταφέρει τον επιλογέα του κιβωτίου DSG στην κολόνα του τιμονιού. Αυτή η επιλογή δημιουργεί επιπλέον χώρο στην κεντρική κονσόλα, βελτιώνοντας τις επιλογές αποθήκευσης.

Στόχος των σχεδιαστών είναι η δημιουργία ενός ακόμη πιο φιλικού περιβάλλοντος, με ψηφιακές οθόνες που ελέγχουν διάφορες λειτουργίες, όπως η θέρμανση των καθισμάτων, η εσωτερική θερμοκρασία, η ένταση τουσυστήματος infotainment και οι λειτουργίες οδήγησης. Δίχως να ξεχνάμε το εξελιγμένο head-up display.

Ταυτόχρονα, όλα αυτά τα νέα στοιχεία προσδίδουν μία πιο πολυτελή αίσθηση στην εικόνα των μεγάλων Skoda, κάτι που δείχνει την επιθυμία της εταιρείας να προχωρήσει σε πιο premium αγοραστικά κοινά.

Οι χαρακτηριστικές λειτουργίες Simply Clever της Skoda βρίσκουν επίσης τη θέση τους στη νέα γενιά, με έως και 28 τέτοιες ευκολίες να είναι διαθέσιμες. Αυτές περιλαμβάνουν ένα ασύρματο φορτιστή Phone Box με γρήγορη φόρτιση 15 W για δύο συσκευές και ενεργή ψύξη, άφθονους αποθηκευτικούς χώρους, προαιρετικά καθίσματα μασάζ, ομπρέλα τοποθετημένη στην πόρτα, ξύστρα πάγου και πολλά άλλα.

Η εταιρεία δηλώνει ότι ο χώρος για το κεφάλι και ο χώρος αποσκευών έχουν αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Συγκεκριμένα, το πορτμπαγκάζ ανέρχεται σε 645 λίτρα για το sedan και 690 λίτρα για το Combi, ενώ τα 28 διαθέσιμα χαρακτηριστικά Simply Clever βελτιώνουν περαιτέρω την πρακτικότητα.

Η νέα γενιά Superb βασίζεται σε μία εξελιγμένη εκδοχή της πλατφόρμας MQB και όλες οι εκδόσεις κινητήρων έχουν στάνταρ αυτόματο διπλόδισκο κιβώτιο με 7 σχέσεις με εξαίρεση την plug-in υβριδική έκδοση που έχει 6άρι.

Στη βάση των εκδόσεων των κινητήρων βρίσκεται η ήπια υβριδική έκδοση 1.5 mHEV με 150 ίππους. Στη συνέχεια συναντάμε τη 2.0 TSI με 204 ίππους και την κίνηση μπροστά και τη 2.0 TSI με 265 ίππους και τετρακίνηση. Υπάρχουν και ντίζελ 2.0 TDI με 150 ίππους ή 193 ίππους και κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Ειδικό ενδιαφέρον έχει η plug-in υβριδική έκδοση που είναι διαθέσιμη μόνο με το στέισον. Εδώ ο 1.500άρης TSI συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ με την συνδυασμένη ισχύς να διαμορφώνεται στους 204 ίππους που περνούν στους μπροστινούς τροχούς.

Με μία φόρτιση η ηλεκτρική αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 100 χιλιόμετρα χάρη σε μία μεγάλη μπαταρία των (ονομαστικά) 25,7 KWh, ενώ μεγαλύτερος είναι και ο on board φορτιστής στα 11 kW.

Σύμφωνα με την εταιρεία, σε οικιακό wallbox οι συσσωρευτές μπορούν να φορτίσουν πλήρως σε 2:30′. Πέραν αυτού, μπορούν να φορτίσουν και σε δημόσιο ταχυφορτιστή DC ισχύος έως 50 kW σε 25 λεπτά της ώρας για το 10%-80% της συνολικής ενεργειακής χωρητικότητάς τους.

Διαβάστε ακόμη: