Ραγδαίες εξελίξεις και παρασκηνιακές ζυμώσεις φέρεται να πραγματοποιούνται την ώρα τούτη μεταξύ των εμπλεκομένων κοινοπραξιών στην υπόθεση του διαγωνισμού για την παραχώρηση της Αττικής οδού, όπου η ΓΕΚ Τέρνα του Γ. Περιστέρη έχει καταστεί προσωρινός ανάδοχος του εμβληματικού project προσφέροντας τίμημα ύψους 3,270 δις. ευρώ έναντι 3,106 δις. ευρώ που προσέφεραν οι Γάλλοι της Vinci (που ηγούνται της κοινοπραξίας) μαζί με τον Μυτιληναίο!

Ως γνωστόν η έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας έχει μπλοκαριστεί μετά την προσφυγή των Γάλλων στο ΣτΕ όπου ουσιαστικά εγείρουν ζητήματα ως προς τα ίδια κεφάλαια ύψους 1,1 δις. ευρώ που θα πρέπει να καταβάλει η ΓΕΚ Τέρνα στο Δημόσιο για να αποκτήσει την παραχώρηση, τις εγγυήσεις που έχουν παρασχεθεί από τις θυγατρικές του ομίλου και όχι από την μητρική εταιρία καθώς και ζητήματα πολλών άλλων παρατυπιών όπως ισχυρίζονται, απειλώντας για προσφυγή εκτός των άλλων και στις Βρυξέλλες!

Ωστόσο την ώρα τούτη ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι μεταξύ Γιώργου Περιστέρη και Γάλλων της Vinci έχει ανοίξει δίαυλος επικοινωνίας, υπάρχει μεταξύ τους επαφή προκειμένου να βρεθεί η «χρυσή τομή» και οι Γάλλοι είτε να αποσύρουν τις ενστάσεις τους, είτε από κοινού μεταξύ των δύο κοινοπραξιών να εξευρεθεί μια συμβιβαστική λύση με το ελληνικό δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ, για να απεμπλακεί η σχετική διαδικασία που όπως εξελίσσεται δημιουργεί ζητήματα και ως προς την διαχείριση της παραχώρησης στο μεσοδιάστημα από τη λήξη της υπάρχουσας σύμβασης τον Οκτώβριο του 2024 έως και την ανάληψη της από τον νέο ανάδοχο!

Επί του προκειμένου και οι δύο κοινοπραξίες, τόσο η ΓΕΚ Τέρνα όσο και εκείνη της Vinci και του Μυτιληναίου, από τη μια πλευρά θέλουν πάρα πολύ την παραχώρηση της Αττικής οδού, από την άλλη ωστόσο κατανοούν ότι έχουν υποβάλει δύο προτάσεις τεράστιες άνω των 3 δις. και σχεδόν ισάξιες, με ελάχιστη διαφορά της τάξης του 5,0001% την ώρα που ο τρίτος στη σειρά υποψήφιος έχει υποβάλει οικονομική πρόταση κατά 500 εκατ. ευρώ φθηνότερη!!!

Υπό το πρίσμα αυτό, μια λύση που θα επέτρεπε στους Γάλλους να συμμετέχουν με ένα ποσοστό (πχ της τάξης του 30%) στην ανάδοχο κοινοπραξία, θα ήταν πιθανότατα μια win win λύση και για τους δύο, καθώς ο Γ. Περιστέρης θα μείωνε το ρίσκο που προκύπτει τόσο από το 1,1 δις. που θα πρέπει να καταβάλει σε μετρητά ως ίδια κεφάλαια, καθώς και τα αλλά 2,2 δις. που θα τον επιβαρύνουν με πρόσθετο δανεισμό και μάλιστα με υψηλά επιτόκια, σε μια εποχή που ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα έχει ήδη έναν πολύ υψηλό δανεισμό!

Παράλληλα ο συμβιβασμός αυτός με την Vinci εντάσσει στην ανάδοχο κοινοπραξία έναν εξαιρετικό και εξειδικευμένο διεθνή παίκτη των παραχωρήσεων όπως είναι εν προκειμένου οι Γάλλοι. Και τέλος ταυτόχρονα, η παραχώρηση της Αττικής οδού μετά την απόσυρση των ενστάσεων μπαίνει σε έναν κανονικό δρόμο και αποκαθίσταται η ισορροπία ενώ επανέρχονται οι προοπτικές της μεγάλης αυτής επένδυσης!

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Το ιστορικό, οι ενστάσεις, οι προσφυγές, οι θεωρίες συνωμοσίας

Η προσφυγή της κοινοπραξίας Vinci – Μυτιληναίου στο ΣΤΕ για την παραχώρηση της Αττικής οδού ήρθε για να επιβεβαιώσει, για μια ακόμη φορά, τις αποκαλύψεις του Radar, που σε ανύποπτη χρονική στιγμή, όταν κανείς στην πιάτσα «δεν είχε καταλάβει τίποτα» και περιορίζονταν σε πανηγυρισμούς και Ευχολόγια, εμείς βγάζαμε στο φως της δημοσιότητας την πρόθεση των Γάλλων και του έλληνα μεγαλοεπιχειρηματία συνεταίρου τους, να κυνηγήσουν μέχρι τέλους την «μεγάλη δουλειά» της Αττικής οδού, την οποία έχασαν για λίγους …πόντους από την ΓΕΚ Τέρνα, της τάξης του 5,001%, ένα κλάσμα του εκατομμυρίου πάνω από την διαφορά του 5% που βάσει της διακήρυξης θα οδηγούσε σε βελτιωμένες προσφορές των δύο πρώτων!

Οι Γάλλοι της Vinci, που κατέβηκαν στον διαγωνισμό για την εμβληματική παραχώρηση με τον Όμιλο Μυτιληναίου και υπέβαλαν ιλιγγιώδη οικονομική πρόταση της τάξης των 3,106 δις. ευρώ, έναντι 3,270 δις. ευρώ που προσέφερε ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα που κατέβηκε μόνος του στον διαγωνισμό, υποβάλλοντας μια ασύλληπτη, οικονομική πρόταση μαμούθ, πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα, θεωρούν ότι έχουν συμβεί «σημεία και τέρατα» στον διαγωνισμό, όπως για παράδειγμα ότι η οικονομική τους πρόταση, διά μέσω κάποιου τρόπου που δεν δύναται προφανώς να αποδειχθεί (οι γνωστές θεωρίες συνομωσίας) υπέπεσε σε γνώση του ανταγωνισμού!!!

Ο Γ. Περιστέρης, πέραν πάσης αμφιβολίας, έσπασε τα κοντέρ και μετά την ασύλληπτη προσφορά για την Εγνατία οδό, ύψους 1,5 δις., η ανάθεση και υπογραφή της οποίας καθυστερεί, ήρθε να υποβάλει πρόταση υπερδιπλάσια, αφήνοντας και πάλι πίσω του, για δεύτερη φορά, το δίπολο Vinci – Μυτιληναίου!

Βεβαίως, για να είμαστε δίκαιοι, στην Εγνατία οδό οι Γάλλοι και ο Έλληνας μεγαλοεπιχειρηματίας των μετάλλων και της Ενέργειας, είχαν υποβάλει πρόταση κάτω των 500 εκατ. ευρώ, στο ένα τρίτο της πρότασης Περιστέρη, ενώ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει καταθέσει όλα τα έγγραφα και τη χρηματοδότηση και αναμένει έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Στην προκειμένη περίπτωση ωστόσο, παρά την αδιαμφισβήτητη επικράτηση του Γ. Περιστέρη, όσον αφορά το τίμημα, οι Γάλλοι έχουν πεισμώσει και κατά πληροφορίες που δεν αμφισβητούνται, θα κυνηγήσουν μέσω ενστάσεων στην Ελλάδα και την ΕΕ την μεγάλη δουλειά της εμβληματικής παραχώρησης μέχρι τέλους!

Γιατί ο Ευ. Μυτιληναίος αποθέωσε τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Το εξώδικο Μυτιληναίου στο ΤΑΙΠΕΔ για την Εγνατία οδό! Το ζήτημα των ίδιων κεφαλαίων για την Αττική οδό και οι εγγυήσεις!

Ήδη πήγαν την υπόθεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ κατά πληροφορίες ο όμιλος Μυτιληναίου έχει στείλει εξώδικο στο ΤΑΙΠΕΔ και για την καθυστέρηση που υφίσταται στην υπογραφή της σύμβασης για την Εγνατία οδό στην ΓΕΚ Τέρνα, υποστηρίζοντας ότι η υπογραφή καθυστερεί καθώς πρώτα θα πρέπει να έχει ανεβάσει ο Σταϊκούρας τα διόδια, ενώ πλήττεται και ο ίδιος λόγω των δεσμευμένων εγγυητικών που έχει, ως δεύτερος, από την εποχή του σχετικού διαγωνισμού!

Όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές των Βρυξελλών που γνωρίζουν εκ των έσω πρόσωπα και καταστάσεις, οι Γάλλοι της Vinci προετοιμάζονται και στρώνουν το έδαφος για ενστάσεις, εκτός του ΣΤΕ και στην ΕΕ, που σκοπό έχουν να εγείρουν ζήτημα ως προς τα ίδια κεφάλαια ύψους 1,1 δις. ευρώ που θα πρέπει να καταβάλει ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα στο ελληνικό δημόσιο για να αποκτήσει την παραχώρηση!

Το σχήμα Vinci – Μυτιληναίου ισχυρίζεται ότι όσον αφορά το ποσόν του 1,1 δις. που αποτελεί και την ίδια συμμετοχή, το ένα τρίτο του τιμήματος δηλαδή όπου το υπόλοιπο θα καλυφθεί με τραπεζικό δανεισμό, δεν έχει σταλεί δεσμευτική επιστολή από τον όμιλο ΓΕΚ Τέρνα, όπου θα έπρεπε να υπάρχει απόφαση ΔΣ και έγκριση από την Γενική Συνέλευση, αλλά από τους Διευθύνοντες συμβούλους των θυγατρικών του ομίλου Τέρνα Ενεργειακή και Ήρων!

Μολονότι το ζήτημα δείχνει εκ πρώτης τυπικό, οι Γάλλοι με τον Μυτιληναίο θεωρούν ότι είναι μείζον και κινούνται βάσει αυτού, προκειμένου να ανακόψουν την διαδικασία.

Να θυμίσουμε ότι η αντίστοιχη προσφυγή Vinci-Μυτιληναίος για την Αττική Οδό ήδη απορρίφθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών.

Δηλαδή ότι η κάλυψη της ίδιας συμμετοχής μέσω έγκρισης του Διευθύνοντος συμβούλου των θυγατρικών, δεν είναι σύννομη ενέργεια!

Καθώς και μια σειρά από άλλες παρατυπίες που έχουν εντοπιστεί στον φάκελο που υποβλήθηκε!

Την ίδια ώρα πάντως οι Γάλλοι, που κινούνται επιθετικά σε όλα τα επίπεδα, φέρονται να «ψάχνουν» τον βίο και την πολιτεία του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτρη Πολίτη!

Όμηρος των εργολάβων για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ η κυβέρνηση - Γιατί το Υπ. Υποδομών, έξι μήνες τώρα, δεν ανοίγει τις οικονομικές προσφορές; Παρακαλάει τους εργολάβους «να τα βρουν» για να μοιράσουν μια δημόσια περιουσία; Η φημολογία για διαμεσολαβητική συνάντηση Μητσοτάκη με Περιστέρη - Μυτιληναίο στο Μαξίμου!

Η σύνδεση της υπόθεσης με την παραχώρηση του ΒΟΑΚ

Όλα τούτα βεβαίως λαμβάνουν χώρα σε μια χρονική στιγμή κατά την οποία βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ όπου εμπεριέχεται και κατασκευαστικό αντικείμενο ύψους 1,7 δις και ο Μυτιληναίος κατεβαίνει στον διαγωνισμό με Ελλάκτωρα, ενώ σε περίπτωση νίκης το κατασκευαστικό αντικείμενο θα αναλάβει η Ιντρακάτ δια μέσω της Άκτωρ!

Η μάχη στον εν λόγω διαγωνισμό μεταξύ Μυτιληναίου- Ελλάκτωρα- Ιντρακάτ και ΓΕΚ Τέρνα από την άλλη θεωρείται αμείλικτη και έχει ήδη προηγηθεί πολύ μεγάλο παρασκήνιο, με τη συμμετοχή του Μεγάρου Μαξίμου, υπουργών και υφυπουργών!

Διαβάστε ακόμη: