Πιλοτικό πρόγραμμα για την προστασία της νέας γενιάς από τα fake news και την εξάσκηση των μαθητών και των μαθητριών στον έλεγχο των ειδήσεων και των ψευδών πληροφοριών θα λειτουργήσει φέτος πιλοτικά σε τριάντα σχολεία, όπως ανακοίνωσαν ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης και η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη σε εκδήλωση με θέμα «καλλιεργώντας κριτικούς αναγνώστες», στο πλαίσιο της 89ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.
Το πρόγραμμα «Καλλιεργώντας Κριτικούς Αναγνώστες» έχει ως στόχο του την καλλιέργεια ειδησεογραφικού γραμματισμού, κριτικής σκέψης και ψηφιακής υπευθυνότητας σε μαθητές 12-18 ετών.
Για να επιτευχθεί θα πραγματοποιηθεί η σύνδεση ειδήσεων με μαθήματα όπως είναι η Ιστορία, η Κοινωνιολογία και η Γλώσσα. Παράλληλα, προβλέπεται η εμπλοκή μαθητών σε ρόλους ρεπόρτερ, συντακτών, φωτογράφων και δημιουργών πολυμεσικού περιεχομένου.
Η πρωτοβουλία θα τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή από τον Οκτώβριο του 2025 σε 30 Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Καστοριά, Χανιά, Πάτρα, Λάρισα, Ηράκλειο κ.ά.) και θα έχει διάρκεια 12 μηνών.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο κ. Μαρινάκης τόνισε ότι η παραπληροφόρηση δεν είναι απλώς ένα πρόβλημα αλλά μια κρίση και σχολίασε: «Είναι μια μάστιγα η οποία – αν δεν αντιδράσουμε όπως έχουμε καθήκον σε αυτά τα παιδιά και στα δικά μας παιδιά – θα κυριεύσει τους πάντες και τα πάντα. Δεν απειλείται το πολιτικό σύστημα μόνο από ένα ψέμα. Δεν απειλείται ένα κόμμα ή μια κυβέρνηση, απειλείται πολλές φορές η ίδια μας η καθημερινότητα. Μπορεί από ένα ψέμα να χάσουμε μέρος της περιουσίας μας, να απειληθεί η ζωή δικών μας ανθρώπων, να οδηγηθούμε σε μια λάθος απόφαση ζωής, τα παιδιά μας να κινδυνεύσουν πολύ σοβαρά. Μπορεί από ένα ψέμα να κινδυνεύσει η χώρα. Σας θυμίζω την δήθεν νεκρή Μαρία στον Έβρο. Τα δήθεν φιλοδωρήματα που φορολογούσαμε. Σας θυμίζω το πιο τραγικό απ’ όλα, τα ψέματα που είπαν κάποιοι πάνω σε ένα πολύ τραγικό δυστύχημα, ό,τι πιο τραγικό, το δυστύχημα των Τεμπών, εκμεταλλευόμενοι και τον πόνο των συγγενών. Γιατί οδηγούμαστε στο να λέμε ότι αυτό είναι κρίση; Γιατί τα μέσα διάδοσης είναι εντελώς διαφορετικά».