Ξεκίνησε στις 15 Οκτωβρίου η επιμόρφωση εκπαιδευτικών στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος «Γραμματισμός στις Ειδήσεις για Νέους – Καλλιεργώντας Κριτικούς Αναγνώστες», πρωτοβουλία του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικού εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Η νέα γενιά απέναντι στα fake news
Το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 33 σχολεία της Ελλάδας και της διασποράς – από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Καστοριά, τη Λάρισα, την Πάτρα, τα Χανιά και την Κωνσταντινούπολη.
«Στόχος είναι οι μαθητές να μάθουν να διακρίνουν το σχόλιο από την είδηση, το αληθινό από το ψευδές», δήλωσε ο κ. Μαρινάκης, επισημαίνοντας ότι η παραπληροφόρηση δεν είναι ένα απλό φαινόμενο, αλλά μια κρίση που έχει ήδη ξεσπάσει.
Όπως είπε, «τα παιδιά μας είναι οι πολίτες του αύριο· πρέπει να έχουν καθαρή κρίση και εφόδια για να προστατεύουν τη δημοκρατία και την αλήθεια».
Η Εθνική Στρατηγική για την Παιδεία στα Μέσα
Το πρόγραμμα εντάσσεται στη νέα Εθνική Στρατηγική για την Παιδεία στα Μέσα, που θεσμοθετείται στο πλαίσιο νομοσχεδίου του κ. Μαρινάκη για την αναβάθμιση της ΕΡΤ και τη δημόσια επικοινωνία.
Όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Δημήτρης Κιρμικίρογλου, η Ελλάδα «μπαίνει στην πρωτοπορία των ευρωπαϊκών χωρών που εντάσσουν το media literacy στα σχολεία, όχι θεωρητικά αλλά θεσμικά».
Η στρατηγική θα έχει τριετή διάρκεια, με δείκτες, στόχους και φορείς υλοποίησης, εξασφαλίζοντας συνέχεια και αξιολόγηση.
Καινοτομία μέσα στην τάξη
Η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη τόνισε ότι το πρόγραμμα «ενισχύει τη δημοκρατική παιδεία και την υπευθυνότητα των μαθητών», σε μια εποχή όπου η πληροφορία «τρέχει» με απίστευτη ταχύτητα.
Παράλληλα, ο καθηγητής του ΑΠΘ Νίκος Παναγιώτου, επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος, σημείωσε ότι η πιλοτική εφαρμογή τοποθετεί την Ελλάδα στην ευρωπαϊκή πρωτοπορία, αξιοποιώντας τη ψηφιακή εμπειρία των μαθητών μέσα σε ένα παιδευτικό πλαίσιο.
Το πρόγραμμα προβλέπει διαδραστικά εργαστήρια στα σχολεία, συνεργασίες με ΜΜΕ, δημοσιογραφικές ενώσεις και διεθνείς οργανισμούς, όπως η UNESCO και το The Economist Educational Foundation.
Ένα βήμα που φέρνει την εκπαίδευση, τη δημοσιογραφία και την κοινωνία της πληροφορίας πιο κοντά από ποτέ.
Διαβάστε ακόμη:
- Tα πιο δημοφιλή «ψηφιακά καφενεία»: Αυτά είναι τα μεγαλύτερα ελληνικά Facebook groups
- Ελληνικό Χρηματιστήριο 2025: Από την εκρηκτική άνοδο στην επενδυτική κόπωση
- Ξεκίνησαν οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό προς Ελληνικό και Γλυφάδα
- Δακτύλιος: Επιστρέφει τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου – Οι ώρες και οι εξαιρέσεις