Η Procter & Gamble ανακοίνωσε πτώση εσόδων και κερδών σε ετήσια βάση την Πέμπτη, καθώς οι υψηλότερες τιμές των προϊόντων προσπαθούν να αντισταθμίσουν τη μείωση του όγκου πωλήσεων και τις αντίξοες συναλλαγματικές ισοτιμίες.

Η απόδοση της P&G στο δεύτερο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με ό,τι περίμενε η Wall Street, με βάση τον μέσο όρο των εκτιμήσεων των αναλυτών που συνέταξε η Refinitiv είναι η εξής:

Προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή: 1,59 $ έναντι αναμενόμενου 1,59 $

Συνολικά έσοδα: 20,77 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι αναμενόμενων 20,73 δισεκατομμυρίων δολαρίων

Για την τρίμηνη περίοδο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου, η εταιρεία ανέφερε καθαρά κέρδη 3,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ή 1,59 δολαρίων ανά μετοχή, εξαιρουμένων των στοιχείων, μειωμένα από 4,22 δισεκατομμύρια δολάρια ή 1,66 δολάρια ανά μετοχή, ένα χρόνο νωρίτερα.

Οι καθαρές πωλήσεις μειώθηκαν στα 20,77 δισεκατομμύρια δολάρια, κατά 1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, που ξεπέρασε τις προβλέψεις των αναλυτών για 20,73 δισεκατομμύρια δολάρια.

Τα οργανικά έσοδα της εταιρείας, χωρίς την επίδραση του ξένου νομίσματος, των εξαγορών και των εκποιήσεων, αυξήθηκαν κατά 5% κατά το οικονομικό δεύτερο τρίμηνο. Αυτή η άνοδος ήταν αποτέλεσμα της υψηλότερης τιμολόγησης, η οποία αντιστάθμισε τη συρρίκνωση της καταναλωτικής ζήτησης.

Ανοδος στις τιμές

Όλα τα τμήματα της εταιρείας ανέφεραν μείωση του όγκου πωλήσεων το τρίμηνο, παρά τις αυξήσεις των γενικών πωλήσεων ως αποτέλεσμα των υψηλότερων τιμών. Το τμήμα περιποίησης στο οποίο πρωτοστατεί η Gillette και το The Art of Shaving, και το οποίο ιστορικά είχε χαμηλότερες επιδόσεις για την εταιρεία, δεν ανέφερε αύξηση πωλήσεων – η μείωση του όγκου του ακύρωσε εντελώς τις υψηλότερες τιμές του.

Τα στελέχη της P&G σημείωσαν ότι η καταναλωτική ζήτηση είναι υπεύθυνη για τουλάχιστον το μισό της μείωσης του όγκου πωλήσεων κατά 6%. Η υπολειπόμενη μείωση του όγκου οφειλόταν στη χαλάρωση των επιχειρήσεων στη Ρωσία, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται, μαζί με τις μειώσεις των αποθεμάτων στην Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της, καθώς τα lockdown κατά της πανδημίας του Covid “πάγωσε” ολόκληρη την περιοχή. Ωστόσο, καθώς η Κίνα χαλαρώνει τους περιορισμούς της για τον Covid, η αγορά προετοιμάζεται για ανάκαμψη. Ο οικονομικός διευθυντής της P&G, Andre Schulten, αναμένει ότι το άνοιγμα της χώρας θα επαναφέρει την αγορά σε μεσαία μονοψήφια ανάπτυξη.

Διαβάστε περισσότερα