Με τη διευκρίνιση ότι οι τράπεζες δεν θα υποχρεούνται να αποζημιώσουν τα θύματα «ηλεκτρονικής απάτης» άνω των 1.000 ευρώ εφόσον λάβουν επιπρόσθετα μέτρα ασφαλείας για τις ψηφιακές συναλλαγές, όπως είχε αποκαλύψει το newmoney, κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή το νομοσχέδιο περί Προστασίας του Καταναλωτή απ’ το Υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων που περιλαμβάνει και σχετική διάταξη για το phishing.
«Αν ο πληρωτής είναι καταναλωτής και εφόσον οι ζημιές οφείλονται σε βαριά αμέλεια, ευθύνεται μέχρι του ανώτατου ποσού των 1.000 ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη ιδίως τη φύση των εξατομικευμένων διαπιστευτηρίων ασφαλείας και τις ειδικότερες περιστάσεις υπό τις οποίες το μέσο πληρωμής απωλέσθη, εκλάπη ή υπεξαιρέθηκε», σημειώνεται στη σχετική ρύθμιση.
Προστίθεται όμως πως: «το τέταρτο εδάφιο δεν εφαρμόζεται, αν ο πάροχος αποδείξει ότι διαθέτει και εφαρμόζει πρόσθετους και πιο εξελιγμένους μηχανισμούς ελέγχου των συναλλαγών, από αυτούς που εφαρμόζει για την ισχυρή ταυτοποίηση των συναλλαγών, για συναλλαγές που μπορούν να προκαλέσουν ζημία άνω των χιλίων (1.000) ευρώ, όπως ιδίως μηχανισμούς ελέγχου που αξιοποιούν τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης».
Η συμβιβαστική λύση επήλθε κατά τη διάρκεια των συζητήσεων που έγιναν μεταξύ της ηγεσίας του υπ. Ανάπτυξης και του προεδρείου της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών όπου και διευκρινίστηκε πως στόχος της νομοθετικής διάταξης για την ηλεκτρονική απάτη είναι η λήψη ακόμα πιο αυστηρών και πολύπλοκων μέτρων ασφαλείας εκ μέρους των τραπεζών και όχι η έκθεση τους σε μαζικές διεκδικήσεις αποζημιώσεων από θύματα ηλεκτρονικής εξαπάτησης.
«Εφόσον οι τράπεζες κάνουν τη δουλειά τους και επενδύσουν στην ασφάλεια δεν θα είναι έκθετες απέναντι στους ίδιους τους πελάτες τους και στο νόμο», διευκρίνισαν τότε πηγές του υπ. Ανάπτυξης στο newmoney.
Ως εκ τούτου συμφωνήθηκε πως θα υπάρξει μία επεξηγηματική πρόταση στη νομοθετική διάταξη.
Υπενθυμίζεται πως η αποζημίωση για το Phishing ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο το 2018 χωρίς ωστόσο ποτέ να έχει ενεργοποιηθεί.
Σήμερα άλλες τρεις χώρες στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο, οι Νορβηγία, Σουηδία και Δανία, έχουν διατάξεις αποζημίωσης των καταναλωτών – πελατών των Τραπεζών που πέφτουν θύματα Phishing, ενώ το Βέλγιο εξετάζει την εισαγωγή αντίστοιχης ρύθμισης.
Διαβάστε ακόμη: