Η μεγάλη ευθύνη, η εξειδίκευση, η καλή φυσική κατάσταση και κυρίως τα συνεχή ταξίδια των μηχανικών των ομάδων της Formula 1 είναι στοιχεία που συνυπολογίζονται για τις αρκετά υψηλές αποδοχές τους.

Το κλισέ της “χορογραφίας” ακούγεται συχνά κατά τη διάρκεια ενός pit-stop στα GP της Formula 1, όμως περιγράφει αρκετά καλά τη συντονισμό των μελών της ομάδας που αλλάζουν τα τέσσερα ελαστικά του μονοθεσίου ακόμα και σε χρόνο μικρότερο των δύο δευτερολέπτων.

Παράλληλα, οι μηχανικοί έχουν να διαχειριστούν ένα μονοθέσιο που κοστίζει περίπου 15 εκατομμύρια δολάρια, για την εξέλιξη και την κατασκευή του, συνεπώς είναι δεδομένο ότι πρέπει να είναι ιδιαίτερα εξειδικευμένοι, καθώς και ότι φέρουν μεγάλη ευθύνη.

Την ίδια στιγμή, για να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της εργασίας στο μονοθέσιο και της εκτέλεσης του pit-stop, οι μηχανικοί πρέπει να παραμένουν σε πολύ καλή φυσική κατάσταση. Εξάλλου, ακόμα και μετά από μια εξαντλητική ημέρα, θα πρέπει να έχουν την αντοχή να συνεχίσουν να εργάζονται στο μονοθέσιο, αν αυτό κριθεί απαραίτητο.

Όλα αυτά, συνηγορούν στο ότι πρέπει να αμοίβονται αρκετά καλά. Ειδικά αν βάλουμε στην εξίσωση και τα σημαντικά προβλήματα που προκύπτουν από το γεγονός ότι θα πρέπει να απουσιάζουν από το σπίτι και τις οικογένειές τους τις περισσότερες ημέρες του χρόνου.

Πόσο, όμως, κοστολογούνται οι υπηρεσίες τους στο πιο ακριβό σπορ του πλανήτη; Κατ’ εκτίμηση, και χωρίς να επιβεβαιώνονται τα παρακάτω ποσά από τις ομάδες, υπολογίζεται ότι οι ετήσιες απολαβές των μηχανικών ξεκινούν από τις περίπου 28.000 ευρώ και μπορεί να πλησιάσουν μέχρι και το 1.000.000 ευρώ για την περίπτωση του επικεφαλής μηχανικού στα πιτς.

Πέραν της ετήσιας αυτής αμοιβής, όμως, λαμβάνουν επίσης ξεχωριστή αμοιβή για κάθε αγώνα στον οποίο ταξιδεύουν, καθώς και bonus σε περίπτωση νίκης στον αγώνα και επίσης ένα τελικό μεγάλο bonus στο τέλος της χρονιάς που προκύπτει από τη θέση στην οποία τερμάτισε η ομάδα στο πρωτάθλημα.

Οι μηχανικοί που κρατούν τον πυροσβεστήρα και τη μίζα του κινητήρα στα πιτς, οι λιγότερο αμοιβόμενοι όλων, λαμβάνουν ετήσιο μισθό περίπου 30-40 χιλιάδων ευρώ, επίσης 500 -750 ευρώ ανά αγώνα και 250 ευρώ σε περίπτωση νίκης.

Οι μηχανικοί που τοποθετούν τους γρύλους ανύψωσης του μονοθεσίου, που μεταφέρουν και αλλάζουν τα ελαστικά και εκείνοι που αλλάζουν το ρύγχος και άλλα εξαρτήματα του μονοθεσίου λαμβάνουν ετήσιο μισθό 90-350 χιλιάδων ευρώ, αποζημίωση 3.000-5.000 ευρώ ανά αγώνα και μπόνους νίκης του GP ύψους 500-2.500 ευρώ.

Τέλος, για τον επικεφαλής μηχανικό των πιτς, που έχει την ευθύνη για την εύρρυθμη λειτουργία όλης της ομάδας των συναδέλφων του, οι ετήσιες απολαβές φτάνουν το 1.000.000 ευρώ, η αποζημίωση για κάθε αγώνα τα 10.000 ευρώ και το bonus νίκης τις 5.000 ευρώ. Σε αυτά προστίθενται, φυσικά, και τα bonus στο τέλος της χρονιάς.

Κατά συνέπεια, ο επικεφαλής μηχανικός στα pits της Red Bull τα τελευταία δύο χρόνια, με έναν πρόχειρο υπολογισμό, έχει λάβει συνολική ετήσια αμοιβή πολύ υψηλότερη σε σχέση με εκείνη πολλών εκ των οδηγών της Formula 1.

Διαβάστε ακόμη: