Οι κάτοικοι του Παρισιού και οι τουρίστες που χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για τις μετακινήσεις, αντιμετωπίζουν σήμερα (10/11) σοβαρά προβλήματα, καθώς απεργούν οι εργαζόμενοι στον υπόγειο σιδηρόδρομο, στο πλαίσιο μίας ακόμη κινητοποίησης που πραγματοποιείται στη Γαλλία, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τον αυξανόμενο πληθωρισμό.

Η απεργιακή κινητοποίηση στη Γαλλία πραγματοποιείται, όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ως εκδήλωση διαμαρτυρίας για το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης.

Χθες (09/11), οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στο Βέλγιο και την Ελλάδα απείχαν από τα καθήκοντά τους, ενώ, σήμερα οι υπάλληλοι του υπόγειου σιδηροδρόμου στο Λονδίνο, επίσης θα απεργήσουν.

Η εταιρεία δημόσιων μεταφορών της γαλλικής πρωτεύουσας πόλης, RATP, ανακοίνωσε ότι σχεδόν κάθε γραμμή δε θα κυκλοφορήσει είτε καθόλου είτε με περιορισμένο αριθμό δρομολογίων κατά τις ώρες αιχμής και κάλεσε τους πολίτες να τηλεργαστούν ή να αναβάλλουν τις μη απαραίτητες μετακινήσεις τους.

Μόνο οι γραμμές 1 και 14 του μετρό, οι οποίες είναι πλήρως αυτοματοποιημένες χωρίς οδηγούς, θα λειτουργήσουν κανονικά αλλά με τον κίνδυνο να είναι υπερπλήρεις.

Οι δύο βασικές σιδηροδρομικές γραμμές του προαστιακού, οι RER A και B, που συνδέουν το κεντρικό Παρίσι με τη Ντίσνεϊλαντ και τα αεροδρόμια «Σαρλ Ντε Γκωλ» και «Ορλί», επίσης θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα, προειδοποίησε η διαχειρίστρια εταιρεία.

Η συχνότητα των δρομολογίων των λεωφορείων θα μειωθεί κατά 1/3, ενώ, τα δρομολόγια του τραμ αναμένεται ότι θα λειτουργήσουν σχεδόν φυσιολογικά.

Τα συνδικάτα έχουν πραγματοποιήσει απεργίες σε πολλούς τομείς τις τελευταίες εβδομάδες, με αίτημα τις μισθολογικές αυξήσεις ή / και τις προσλήψεις, καθώς τα ραγδαία αυξανόμενα ενεργειακά κόστη συμβάλλουν στην άνοδο του πληθωρισμού.

Η σημερινή κινητοποίηση πραγματοποιείται με το πολιτικό κλίμα να «φουντώνει», αφού η γαλλική κυβέρνηση, η οποία δε διαθέτει απόλυτη πλειοψηφία στο κοινοβούλιο, έχει επανειλημμένως χρησιμοποιήσει τις ειδικές συνταγματικές της εξουσίες για να προωθήσει το νομοσχέδιο για τον προϋπολογισμό στη Βουλή, χωρίς ψηφοφορία.

Οι επικεφαλής των συνδικάτων ελπίζουν να αυξήσουν, κατά αυτόν τον τρόπο, την πίεση προς τον Εμανουέλ Μακρόν, εν όψει της αμφιλεγόμενης μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού προγράμματος, με βάση το οποίο η ηλικία συνταξιοδότησης θα αυξηθεί από τα 62 στα 64 ή τα 65 έτη.

Όμως, η απεργία στα μέσα μεταφοράς του Παρισιού δεν επηρέασε και άλλους τομείς και μόνο το «σκληροπυρηνικό» συνδικάτο CGT έκανε έκκληση για γενική απεργία, ανάλογη με εκείνη της 18ης Οκτωβρίου, όταν οι αρχές είχαν ανακοινώσει ότι 107.000 άνθρωποι διαδήλωσαν σε εθνικό επίπεδο.

Η κρατική σιδηροδρομική εταιρεία της Γαλλίας ανακοίνωσε ότι τα τρένα της θα κυκλοφορήσουν κανονικά και αναμένεται να υπάρξουν μόνο περιορισμένα προβλήματα στις περιφερειακές της γραμμές.

Τα συνδικάτα που εκπροσωπούν σχεδόν 70.000 υπαλλήλους της RATP αναφέρουν ότι πλήττονται από την αύξηση των τιμών των καταναλωτικών αγαθών, αλλά ότι έχουν φθάσει στα όριά τους, εξαιτίας των ανεπαρκών προσλήψεων, με αποτέλεσμα να υπάρχει αύξηση στις αναρρωτικές άδειες.

Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις δρομολογίων ή την κίνηση με μικρότερη συχνότητα σε πολυσύχναστες γραμμές του μετρό κατά τους τελευταίους μήνες, δυσχεραίνοντας τις μετακινήσεις των σχεδόν 12 εκατομμυρίων καθημερινών χρηστών.

Η κυβέρνηση πρόκειται να διορίσει τον πρώην Πρωθυπουργό, Ζαν Καστέξ, ως επικεφαλής της RATP, με κοινοβουλευτικές επιτροπές να δίδουν δυνητικά το «πράσινο φως» αυτή την εβδομάδα, έπειτα από κατ’ ιδίαν συνάντηση.

«Το πιο επείγον ζήτημα είναι η συνέχιση και η ποιότητα των υπηρεσιών. Έργο μας, θα πρέπει να αποτελεί η συνθήκη να ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες των χρηστών μας», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Καστέξ, απευθυνόμενος στους βουλευτές.

Διαβάστε ακόμη: