Οι μπίζνες δεν έχουν όρια, αυτό είναι γνωστό, αλλά το ότι ένα τεράστιο μέρος των παγκόσμιων καταναλωτικών τάσεων καθορίζεται από τις ενδυματολογικές και εκκεντρικές προτιμήσεις, επιλογές και λανσαρίσματα αστέρων της μουσικής σκηνής και των ηρώων και ηρωίδων ταινιών, αυτό αποτελεί τη νέα βιομηχανία μόδας και αγορών, που επηρεάζει εκατομμύρια αγοραστές στις καταναλωτικές τους συνήθειες.

Εξυπακούεται ότι πίσω από παρόμοιες στυλιστικές επιλογές, η βιομηχανία παραγωγής παρόμοιων ενδυματολογικών προτιμήσεων είναι πανέτοιμη να αξιοποιήσει τα νέα ρεύματα, ρίχνοντας στην αγορά τεράστιες ποσότητες σε όλες τις ηπείρους.

Πρόκειται ουσιαστικά για μία τεράστια μπίζνα ασύλληπτων ποσών, η οποία κάθε χρόνο αναπροσαρμόζεται, αλλάζει, για να δώσει τη θέση της στις επόμενες επιλογές.

Η Klarna, η κορυφαία παγκοσμίως υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, δημοσίευσε τη δεύτερη ετήσια έκθεση “The Checkout”, η οποία παρουσιάζει τις παγκόσμιες καταναλωτικές τάσεις του 2023.

Τα δεδομένα προέρχονται από ηλεκτρονικές αγορές που πραγματοποιήθηκαν με Klarna στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Σουηδία, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Πολωνία, από τον Ιανουάριο του 2023 έως τον Σεπτέμβριο του 2023.

Με βάση, λοιπόν, τα προϊόντα που αγόρασαν οι καταναλωτές το 2023, η έκθεση αναδεικνύει το “Fandom Fashion” ως ένα από τα κορυφαία θέματα της χρονιάς, χάρη στην ποπ κουλτούρα που κυριάρχησε φέτος, όπως η περιοδεία Renaissance Tour της Beyoncé, η περιοδεία Eras Tour της Taylor Swift, οι στιλιστικές εμφανίσεις του Harry Styles στις συναυλίες του και η ταινία Barbie. Τα στοιχεία είναι, αν μη τι άλλο, εντυπωσιακά!

Η έκθεση της Klarna κατέγραψε μία αύξηση 254% στις ροζ αποσκευές (Αύγουστος 2023) μετά το λανσάρισμα της συνεργασίας Beis x Barbie και μία αύξηση 146% στα ροζ βερνίκια νυχιών, που συνδέεται με την ταινία Barbie.

Επιπλέον, σημειώθηκε αύξηση – κρατηθείτε – κατά 1.601% (!!!) στις αγορές cowboy καπέλων με στρας (Αύγουστος 2023) και κατά 421% στα ασημένια cowboy καπέλα (Σεπτέμβριος 2023), λόγω των σχετικών εμφανίσεων της Beyoncé στην περιοδεία Renaissance Tour.

Ακόμα, αυξήθηκαν οι πωλήσεις στα φορέματα με κρόσσια και τα βραχιόλια φιλίας, οι οποίες συνδέονται με τα ρούχα της Taylor Swift στην περιοδεία της, ενώ η αύξηση στις γουέστερν μπότες, τα δερμάτινα μπουφάν και τα παντελόνια καμπάνα συνδέεται με τις στιλιστικές εμφανίσεις του Harry Styles στις συναυλίες του.

Κάτω από τη θεματική “Life Maximized”, η έκθεση της Klarna αναδεικνύει άλλες δύο τάσεις, το “Interior Expressionism” και “Host With the Most”, τα οποία αντικατοπτρίζουν τον τρόπο με τον οποίο όλο το χρόνο οι καταναλωτές εκμεταλλεύονται στο έπακρο τους χώρους του σπιτιού και φιλοξενούν τους φίλους και την οικογένειά τους.

– Καθώς προσθέτουν ζωντάνια στους εσωτερικούς χώρους με περισσότερο χρώμα και μοναδικά κομμάτια, οι καταναλωτές στράφηκαν σε αγορές όπως κυματιστούς καθρέπτες εμπνευσμένους από τη δεκαετία του ‘70 (+614% τον Αύγουστο 2023) και διακοσμητικά μαξιλάρια (+413% τον Σεπτέμβριο 2023). Άλλα αντικείμενα, όπως γεωμετρικά κεριά, καρό κουβέρτες και ριγέ χαλιά, έχουν επίσης σημειώσει αύξηση αγορών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

– Το τελευταίο θέμα της έκθεσης της Klarna “Host With the Most” αποτυπώνει το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη φιλοξενία στο σπίτι. Η τάση αυτή αντικατοπτρίζεται από την αύξηση των αγορών σε παγομηχανές (+369% τον Σεπτέμβριο 2023), κουβάδες πάγου (+175% τον Μάρτιο του 2023) και γυάλινα καλαμάκια (107% τον Αύγουστο του 2023) για κοκτέιλ υψηλής ποιότητας. Οικιακά προϊόντα, όπως μικροί προτζέκτορες (+84% τον Σεπτέμβριο 2023) για βραδιές ταινιών και διαχυτές αιθέριων ελαίων (+93% τον Σεπτέμβριο 2023) για αρωματοθεραπεία στο σπίτι, είναι επίσης στη λίστα των προϊόντων που σημείωσαν αύξηση.

Διαβάστε ακόμη: