Ο τομέας της ευεξίας αποτελεί μια μεγάλη, παγκόσμια επιχείρηση με έσοδα 5,6 τρισ. δολάρια το 2022, σύμφωνα με ένα νέο report τoυ Παγκόσμιου Ινστιτούτου Ευεξίας, που κατέχει ηγετική θέση στον χώρο. Η έρευνα της ΜΚΟ αναφέρει ότι η βιομηχανία έχει αναπτυχθεί από τα 3,4 τρισ. το 2013. Ως το 2027 αναμένεται να αναπτυχθεί κατά ένα επιπλέον 57% στα 8,5 τρισ. δολ. – δηλαδή δυο φορές το ΑΕΠ της Γερμανίας!

«Εχουμε εκπλαγεί από την αντοχή της παγκόσμιας βιομηχανίας ευεξίας και από το πόσο γρήγορα έχει ανακάμψει από την πανδημία», ανέφερε η Κάθριν Τζόνστον, ερευνήτρια της GWI.

Υπάρχουν διάφορες εκτιμήσεις για το ποιο είναι πραγματικά το μέγεθος της βιομηχανίας ευεξίας. Για παράδειγμα, ένας συχνά αναφερόμενος αριθμός είναι το 1,5 τρισεκατομμύριο δολάρια, που δημοσιεύθηκε από τη συμβουλευτική εταιρεία McKinsey & Co. το 2021.

Η ευεξία μπορεί να αποτελεί γενικώς ετικέτα για μια μεγάλη ποικιλία επιχειρήσεων. Για την έκθεσή της, η GWI όρισε τον κλάδο ως «την ενεργό επιδίωξη δραστηριοτήτων, επιλογών και τρόπου ζωής που οδηγούν σε μια κατάσταση ολιστικής υγείας». Στην έρευνά της, η GWI αναλύει την ευεξία σε διάφορες ευρείες κατηγορίες, από τις οποίες η μεγαλύτερη – προσωπική φροντίδα και ομορφιά – αποτιμάται σε 1,08 τρισεκατομμύρια δολάρια. Αυτός ο υποτομέας περιλαμβάνει πράγματα όπως η φροντίδα του δέρματος και τα κομμωτήρια για τα μαλλιά ή τα νύχια.

Ακριβώς πίσω από αυτή την κατηγορία ακολουθεί η υγιεινή διατροφή, η διατροφή γενικά και η απώλεια βάρους, με 1,07 τρισεκατομμύρια δολάρια- σε αυτό δεν περιλαμβάνεται η ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά συνταγογραφούμενων φαρμάκων για την απώλεια βάρους, όπως το Ozempic. Περαιτέρω κατηγορίες της GWI περιλαμβάνουν τον τουρισμό ευεξίας, μια βιομηχανία αξίας 651 δισεκατομμυρίων δολαρίων, τις σωματικές δραστηριότητες όπως η επίσκεψη σε γυμναστήριο και τη δημόσια υγεία, μαζί με την παραδοσιακή και συμπληρωματική ιατρική.

Σε μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές από πριν από την πανδημία, οι δαπάνες για τη δημόσια υγεία, την πρόληψη και την εξατομικευμένη ιατρική, αυξήθηκαν περισσότερο, σε 611 δισ. δολάρια το 2022 από 358 δισ. δολάρια το 2019. Η έκθεση συμπεριλαμβάνει τις εξετάσεις υγείας για την Covid-19 και τις μορφές καρκίνου σε αυτή τη μέτρηση.

Ένας από τους μικρότερους τομείς είναι η «ευεξία στο χώρο εργασίας». Αυτός αποτελείται από προγράμματα που ορίζονται από τον εργοδότη και αποσκοπούν στην ενίσχυση της υγείας και της ευημερίας των εργαζομένων, όπως γυμναστική και εκπαιδευτικά μαθήματα.

Σε αντίθεση με πολλούς από τους άλλους τομείς, αυτή η αγορά έχει συρρικνωθεί από το 2019, από 52,2 δισ. δολάρια σε 50,6 δισ. δολάρια το 2022, επειδή περισσότεροι εργαζόμενοι εργάζονται πλέον από το σπίτι και οι εταιρείες έχουν μειώσει τα έξοδα.

Διαφορετική είναι η εικόνα για τις εταιρείες φιλοξενίας, οι οποίες προσπαθούν όλο και περισσότερο να επωφεληθούν από τον τουρισμό ευεξίας και τη ζήτηση για spa.

Η Kerzner, με πολυτελείς μάρκες όπως η One&Only και μεμονωμένα ακίνητα όπως το Atlantis the Royal, δημιουργεί ένα εμπορικό σήμα γύρω από την τάση αυτή, με την πρώτη της τοποθεσία να ανοίγει στο Ντουμπάι στις αρχές του επόμενου έτους: Το Siro θα περιστρέφεται γύρω από τη φυσική κατάσταση των επισκεπτών, την ψυχική υγεία, τη διατροφή και τον ύπνο. Δεν θα είναι το μόνο. Η Equinox, κάποτε γνωστή για τα πολυτελή γυμναστήρια, άνοιξε το πρώτο της ξενοδοχείο στο Hudson Yards της Νέας Υόρκης το 2019, με δωμάτια που περιγράφονται ως «ναοί της αναγέννησης»- τον Σεπτέμβριο συμπεριλήφθηκε στην πρώτη λίστα με τα 50 καλύτερα ξενοδοχεία του κόσμου.

Το μόνο άλλο ξενοδοχείο της Νέας Υόρκης που κατατάσσεται σε αυτή τη λίστα, το Aman New York, διαθέτει μια τριώροφη πτέρυγα ευεξίας που είναι εν μέρει σπα, εν μέρει ιατρικό ιατρείο. Ένας παθολόγος με εκπαίδευση στο Χάρβαρντ μπορεί να αναλύσει τις εξετάσεις αίματος και να σας συνταγογραφήσει «προγράμματα εμβάπτισης ευεξίας» που περιλαμβάνουν θεραπεία υπερβαρικού οξυγόνου.

«Κάθε μεγάλη μάρκα έχει υιοθετήσει την ιδέα ότι η ευεξία είναι το νέο πεδίο μάχης για τα υπερπολυτελή ξενοδοχεία», ανέφερε η Inge Theron, ιδρύτρια της Facegym, σε συνέντευξή της στο Bloomberg νωρίτερα φέτος. «Εκεί που κάποτε το ερώτημα ήταν τι ιδέα έχετε για το εστιατόριο, τώρα είναι το τι κάνετε στο χώρο του σπα. Δεν έχει να κάνει μόνο με το να έχεις μια μεγάλη πισίνα, αλλά με το πόσο έξυπνους γιατρούς και επιστήμονες έχεις στο προσωπικό σου».

Όσο για το ποιος ξοδεύει τα περισσότερα χρήματα για ευεξία, οι κατά κεφαλήν δαπάνες είναι υψηλότερες στη Βόρεια Αμερική, με 5.108 δολάρια ετησίως – πολύ πάνω από τα 1.596 δολάρια της Ευρώπης. Σε αυτά αθροίζονται οι συνδρομές στο γυμναστήριο, οι επισκέψεις για κούρεμα στα κομμωτήρια, οι βιταμίνες, οι επισκέψεις σε σπα και τα ταξίδια γιόγκα.

Διαβάστε ακόμη: