Σε «επίθεση φιλίας» προς τους καταναλωτές έχουν επιδοθεί τις δύο τελευταίες εβδομάδες οι μεγάλοι πολυεθνικοί όμιλοι οι οποίοι κυριαρχούν στην αγορά των καταναλωτικών αγαθών, των απορρυπαντικών και των ειδών προσωπικής φροντίδας.

Ξαφνικά οι καταναλωτές διαπιστώνουν ότι το «αφεντικό τρελάθηκε» και ρίχνει τις τιμές σε ποσοστό από 40-50% !

Όχι δεν πρόκειται για τις συνήθεις προσφορές μερικών μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ οι οποίες χρησιμοποιώντας ως …δόλωμα την μείωση τιμών σε μερικά είδη, προσπαθούν να προσελκύσουν νέους πελάτες.

Αυτή τη φορά το φαινόμενο είναι εκτεταμένο, αφορά σχεδόν όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και την πλειοψηφία των συγκεκριμένων προϊόντων.

Για αυτό κανείς δεν μπορεί να μιλήσει για σύμπτωση, ούτε για την ξαφνική επίδειξη κοινωνικού προσώπου από τους σουπερ μαρκετάδες ή τις πολυεθνικές οι οποίες αλωνίζουν στην ελληνική αγορά. Τα κίνητρα είναι πολύ πιο «προχώ»!

Όπως είναι γνωστό το υπουργείο Ανάπτυξης αφού ανέχθηκε επί ένα χρόνο τον χορό ανατιμήσεων στην αγορά, με αποτέλεσμα τα ίδια απορρυπαντικά να πωλούνται στην Ελλάδα κατά 350% ακριβότερα σε σχέση με πολλές ευρωπαϊκές αγορές, αποφάσισε να …δράσει.

Έτσι ανακοίνωσε πρόστιμα ύψους 1 εκατ. ευρώ σε εκάστη εκ των δύο μεγάλων πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, έχοντας στα χαρτοφυλάκια τους από λάδια και παγωτά, μέχρι απορρυπαντικά και ρύζια.

Μόνο που το υπουργείο Ανάπτυξης μέχρι σήμερα δεν έχει κάνει γνωστό ποια από αυτά τα δεκάδες μπορεί και εκατοντάδες προϊόντα αφορούν τα πρόστιμα, τουλάχιστον να τα ξέρουν οι καταναλωτές και να τα αποφεύγουν.

Τι έξυπνο ( κόλπο) σκαρφίστηκαν να κάνουν οι πολυεθνικές;

Μείωσαν τις τιμές ως προμηθευτές στο σύνολο της αγοράς δίνοντας την ευκαιρία στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να προχωρήσουν σε σημαντικές μειώσεις τιμών.

Το ερώτημα είναι αν εξασφάλισαν και αναστολή των προστίμων μετά την κίνηση …καλής θέλησης!

Έτσι στις επόμενες δειγματοληψίες των ελεγκτικών αρχών, οι τιμές σε μια σειρά προϊόντα θα εμφανιστούν μειωμένες, με τις σχετικές επιπτώσεις στον πληθωρισμό.

Μόνο που θα πρόκειται για μείωση με ημερομηνία λήξης, αφού αποτελεί «παράδοση» λίγες μέρες πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων και της νέας χρονιάς οι τιμές φουσκώνουν, αποβλέποντας στο δώρο όσων πολιτών ακόμη διαθέτουν ακόμη αυτήν παροχή.

Έτσι γίνονται οι σωστές δουλειές σε μια πλήρως ανεξέλεγκτη και χωρίς στοιχειώδεις κανόνες αγορά!

Κάτι τελευταίο: Εντελώς ατυχής η φωτογραφία των κκ Μητσοτάκη και Σκρέκα μπροστά στο ράφια με μπύρες που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα μετά την …έφοδο του πρωθυπουργού σε μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Μπορεί ο κ. Μητσοτάκης να μην έχει ιδέα αλλά ο υπουργός Ανάπτυξης έπρεπε να γνωρίζει ότι …κόκκινες και …πράσινες μπύρες γνωστής πολυεθνικής πωλούνται στην Ελλάδα κατά 30-50% ακριβότερα σε σύγκριση με τις άλλες χώρες της Νότιας Ευρώπης!

Διαβάστε ακόμη: