Δεν χωρεί αμφιβολία ότι η ενεργειακή κρίση, η εμπόλεμη κατάσταση Ρωσίας – Ουκρανίας, ο ρόλος της Κίνας, το επισιτιστικό πρόβλημα αναδεικνύουν στον υπέρτατο βαθμό την κρισιμότητα του ελέγχου μεγάλων ευρωπαϊκών λιμανιών, λαμβανομένης υπόψιν της «πολιορκίας» της Οδυσσού και το μείζον ζήτημα μεταφοράς που εγείρεται από και προς τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας!

Υπό την έννοια αυτή, ο βαθμός της σπουδαιότητας ελέγχου των κρίσιμων Ευρωπαϊκών λιμένων και ειδικότερα των Ελληνικών λιμένων, ιδίως των μεγαλύτερων όπως το Λιμάνι του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αναδεικνύεται σε ζήτημα μείζονος σημασίας τόσο για τη χώρα, την Δύση και την εθνική ασφάλεια, αλλά και για τα επιχειρηματικά συμφέροντα που κατέχουν τις μετοχές του ΟΛΠ και του ΟΛΘ!

Ως πιο κρίσιμο ζήτημα εγείρεται αυτό του Λιμένα Θεσσαλονίκης στο οποίο ο Ρώσος ολιγάρχης και στενός άνθρωπος του Πούτιν, Ιβάν Σαββίδης ελέγχει το 71,86% των μετοχών του ΟΛΘ, το οποίο την ώρα τούτη φέρεται να διαπραγματεύεται με το πανίσχυρο αμερικανικό fund HIG, που ήδη δραστηριοποιείται στη χώρα μας στον χώρο των ξενοδοχείων, του real estate και των Υποδομών!

Ο Ιβάν Σαββίδης γνωρίζει καλά ότι ο Αμερικανικός παράγοντας δεν θέλει επουδενί να παραμείνει το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης υπό φιλορωσικό έλεγχο, ενώ έχει πληροφορηθεί πως το όνομα του θα περιλαμβάνεται στο δεύτερο κύμα κυρώσεων για Ρώσους ολιγάρχες που θα δημοσιοποιηθεί τις προσεχείς ημέρες, σύμφωνα με τις πληροφορίες!

Οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη, μολονότι ορισμένοι ισχυρίζονται ότι ο Σαββίδης ακολουθεί παρελκυστική πολιτική και επί της ουσίας …κοροϊδεύει κερδίζοντας χρόνο!

Ωστόσο, αργά η γρήγορα θα προχωρήσει σε deal υπό την πίεση των Αμερικανών, των επικείμενων κυρώσεων και των συνθηκών. Και μάλιστα χωρίς premium σε σχέση με την τιμή αγοράς από το Ελληνικό δημόσιο!

ΟΛΠ: Η πύλη προς την Δύση για την Κίνα

Το δεύτερο μεγάλο ζήτημα ακούει στη όνομα του ΟΛΠ, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, που ελέγχεται από τους Κινέζους της Cosco, οι οποίοι μπορεί να τα βρήκαν σε γενικές γραμμές με την κυβέρνηση, ωστόσο ο ρόλος της Κίνας στη διακομιστικό εμπόριο έχει μεγάλη βαρύτητα στις μέρες μας, όπως και οι σχέσεις που έχει αναπτύξει με την Ρωσία.

Και πρέπει να σημειωθεί ότι το Λιμάνι του Πειραιά αποτελεί για τους κινέζους την πύλη εισόδου στην Ευρώπη!!!

Την ώρα τούτη πάντως, εν μέσω και συγκρούσεων μεταξύ εργοδοσίας και εργαζομένων, υφίσταται ένα ζήτημα ως προς την διαμόρφωση της μετοχικής σύνθεσης, καθώς το ιταλικό – ιρλανδικό fund Hellikon έχει χτίσει από τον Νοέμβριο του 2021 μια θέση της τάξης του 5,375% των μετοχών του ΟΛΠ, ενώ φέρεται ως ένας ή ο μόνος εκ των αγοραστών του 2,5% των μετοχών που εκποίησε το fund Lansdowne μέσω χρηματιστηρίου!

Ωστόσο, την ίδια ώρα κυκλοφορούν φήμες στην αγορά ότι πανίσχυρα εγχώρια επιχειρηματικά συμφέροντα αγοράζουν μετοχές από το free float και πως απώτερος σκοπός είναι η συγκέντρωση του 10% των μετοχών του ΟΛΠ, ως μία στρατηγική μετοχική θέση που πιθανόν να παίξει ρόλο στις μελλοντικές εξελίξεις, αλλά και να αφήσει μεγάλες υπεραξίες λόγω συνθηκών και συγκυρίας.

Το βέβαιον είναι πάντως πως τα Λιμάνια έχουν μπει για τα καλά στο κάδρο τόσο του επιχειρηματικού, όσο και του γεωπολιτικού ενδιαφέροντος με ότι κάτι τέτοιο συνεπάγεται …