Δεν χωρεί αμφιβολία ότι η διεξαγωγή των εθνικών εκλογών το αργότερο τον Ιούλιο του 2023, με την Κυριακή των Βαΐων τον Απρίλιο να ακούγεται ολοένα ως η πιο κατάλληλη επιλογή, αλλάζει δραματικά τα δεδομένα σε σχέση με τις εμβληματικές αποκρατικοποιήσεις της κυβέρνησης, καθώς ο χρόνος στενεύει και η διεθνής κρίση απειλεί στον υπέρτατο βαθμό οικονομίες και αγορές μέσα από το μείζον ζήτημα της ενέργειας, την ακρίβεια, τις πληθωριστικές πιέσεις και την αύξηση των επιτοκίων!
Υπό το πρίσμα αυτό είναι προφανές ότι τα χρονικά περιθώρια των κινήσεων της κυβέρνησης και των αρμοδίων φορέων, όπως για παράδειγμα το ΤΧΣ και το ΤΑΙΠΕΔ, σε συνάρτηση πάντα με τις ενέργειες της Τράπεζας της Ελλάδος και του υπ. Οικονομικών, έχουν περιορισθεί και θα έλεγε κανείς πως ο χρόνος μετρά αντίστροφα, η κλεψύδρα έχει γυρίσει ανάποδα…
Αδιαμφισβήτητα 3 είναι την ώρα τούτη τα εμβληματικά projects της κυβέρνησης, η έκβαση των οποίων θα δώσει στίγμα της κατάστασης και εν πολλοίς θα καθορίσει ακόμη και τις πολιτικές εξελίξεις, υπό την έννοια ότι θα ενταχθούν ή όχι στο προεκλογικό αφήγημα και την εικόνα που θα επιδιωχθεί να περάσει στην κοινή γνώμη, ότι η παρούσα κυβέρνηση είναι αποτελεσματική στην υλοποίηση σπουδαίων και σοβαρών τραπεζικών και οικονομικό-επιχειρηματικών projects!
Πρόκειται για τις ιδιωτικοποιήσεις των τραπεζών Εθνική και Πειραιώς, αλλά και για την παραχώρηση της Αττικής Οδού μέσα από διαγωνιστική διαδικασία που βρίσκεται σε φάση διαμόρφωσης και προπαρασκευής!
Εθνική: Το ενδιαφέρον από το PIF και η διοίκηση Μυλωνά που υπονομεύει το project
Για την Εθνική τράπεζα, ως γνωστόν, όπως έχουν αποκαλύψει από τον Φεβρουάριο «Η Αξία» του Σαββάτου και το Radar, υφίσταται σοβαρό αραβικό ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε επισήμως από το PIF (Public Investment Fund), το κρατικό Sovereign fund της Σαουδικής Αραβίας, που αν και αμφισβητήθηκε από τους ημιμαθείς, μη επαρκώς πληροφορημένους και εξυπνάκηδες των ΜΜΕ, επιβεβαιώθηκε απολύτως!
Βεβαίως, η διοίκηση Μυλωνά (και η παρέα των κρατικοδίαιτων υψηλόμισθων καρεκλοκένταυρων) που πασχίζει με κάθε τρόπο να κρατήσει θέσεις και οφίτσια, γιατί γνωρίζει πως μόλις μπει στην Εθνική ο πρώτος σοβαρός επενδυτής, Έλληνας ή ξένος, θα τους πετάξει έξω όλους μαζί «με τις κλοτσιές», υπονομεύει όπου σταθεί και όπου βρεθεί το project της αποκρατικοποίησης, είτε πρόκειται για Άραβες, είτε για Ολλανδούς, είτε για Έλληνες επιχειρηματίες και εφοπλιστές!
Πειραιώς: Τα σενάρια για το 10% και οι διεργασίες των ιδιωτών μετόχων για το 30%
Την ίδια ώρα το ζήτημα της Τράπεζας Πειραιώς αναδεικνύεται σε μείζον, καθώς το ΤΧΣ δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει ποτέ θα βγάλει το 10% των μετοχών της τράπεζας σε placement (από το 26% που συνολικά κατέχει), ενώ ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από ξένους θεσμικούς επενδυτές.
Την ίδια ώρα, διεργασίες φέρεται να λαμβάνουν χώρα μεταξύ των ιδιωτών μετόχων της Τρ. Πειραιώς όπου επιδιώκεται συγκέντρωση μετοχών της τάξης του 30%, κατά πληροφορίες!
Καθίσταται, επομένως, σαφές πως υπό αυτή την ομιχλώδη και ασαφή μετοχικά συγκυρία το 26% του Δημοσίου είναι κρίσιμο και καθοριστικό για το ιδιοκτησιακό μέλλον της Τρ. Πειραιώς!
Αττική Οδός: Τα υποψήφια σχήματα, το τίμημα και οι πιέσεις να πάει πίσω ο διαγωνισμός
Υπάρχει ακόμη σε εξέλιξη η προετοιμασία του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, όπου 8 κοινοπρακτικά σχήματα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και η συμμετοχή τους έχει κατακυρωθεί!
Ωστόσο, παρά τους πολύ σοβαρούς και ισχυρούς παίκτες, Έλληνες και ξένους, που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, η υπάρχουσα συγκυρία λόγω Ουκρανικού, πληθωρισμού και αύξησης επιτοκίων δεν ευνοεί! Τα περιθώρια αποδόσεων των ξένων funds έχουν μειωθεί δραματικά λόγω της αύξησης του κόστους του χρήματος, ο δανεισμός έχει γίνει γενικότερα πιο δύσκολος, η έλλειψη ρευστότητας είναι προφανής, ενώ πολλές ελληνικές επιχειρήσεις είναι υπερδανεισμένες!
Υπό αυτή την έννοια έχει δημιουργηθεί πια η βεβαιότητα ότι τίμημα της τάξης των 3 δισ. ευρώ, που αναμενόταν, δεν υπάρχει ούτε στα πιο φιλόδοξα όνειρα. Εδώ τα 2 δισ. σήμερα φαντάζουν δύσκολα και υπερβολικά! Ταυτόχρονα, οι πιέσεις να πάει ακόμη πιο πίσω ο διαγωνισμός δίνουν και παίρνουν!
60 καυτές ημέρες…
Συμπερασματικά, οι επόμενες 60 ημέρες θα κρίνουν τα πάντα!
Κατά πόσον θα δρομολογηθούν οι απαιτούμενες ενέργειες από κυβέρνηση και αρμόδιους φορείς ούτως ώστε τα 3 εμβληματικά projects να προωθηθούν! Αν μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου το σκηνικό δεν έχει δρομολογηθεί, προωθηθεί και διαμορφωθεί, τότε Εθνική, Πειραιώς και Αττική Οδός θα πάνε στις… ελληνικές καλένδες!
Από τον Δεκέμβριο ξεκινά η προεκλογική περίοδος και όλα πάνε, μοιραία, πίσω!
Και το κακό είναι ότι θα χαθεί για την κυβέρνηση Μητσοτάκη ένα σοβαρό αφήγημα με το οποίο απευθύνεται στον κόσμο των επιχειρήσεων, των αγορών, του Χρηματιστηρίου, με ό,τι τούτο συνεπάγεται…
Διαβάστε ακόμη:
- Η αμείλικτη – υπόγεια- σύγκρουση ΤΧΣ– Τράπεζας της Ελλάδας και Υπουργείου Οικονομικών
- Με ποιον επώνυμο πολιτικό παράγοντα «τα έχει βάλει» κορυφαίος fund manager επενδυτικής τράπεζας
- Μετρό Πειραιά: Οι τρεις νέοι σταθμοί – Σήμερα η πρεμιέρα για το επιβατικό κοινό
- Πετρέλαιο θέρμανσης: Με τιμή «φωτιά» ξεκινά η διάθεση του