Εγκρίθηκε χθες το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια για την περίοδο 2021 με 2030 που αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των νεκρών και των τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030 από την Κυβερνητική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια.

Στη συνεδρίαση της επιτροπής, που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Μεταφορών συμμετείχαν ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές και πρόεδρος της επιτροπής Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη και αντιπρόεδρος της επιτροπής Ελευθέριος Οικονόμου, η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέττα Μακρή, η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Ασημίνα Γκάγκα, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας και η γενική γραμματέας Υποδομών Μαρία – Έλλη Γεράρδη.

Οδική Ασφάλεια: Οι 5 προτεραιότητες στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο 2021-2030

Κατά την εισήγησή του, ο υφυπουργός Μεταφορών υπογράμμισε ότι η αποδοχή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου σηματοδοτεί την έμπρακτη απόδειξη ότι η βελτίωση του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης, του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, αλλά και δική του. Ο κ. Παπαδόπουλος παρουσίασε τις προτεραιότητες της συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, οι οποίες συνοψίζονται στα εξής θέματα:

  • Έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030
  • Επικαιροποίηση και Προτεραιοποίηση δράσεων για την Οδική Ασφάλεια
  • Σχέδιο Νόμου για το κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Ενημέρωση για το έργο της ερευνητικής υποδομής ENIRISST, με έμφαση στο Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, τα εργαλεία χρηματοδότησης υποδομών και τη βάση αξιολόγησης συγχρηματοδοτούμενων έργων.
  • Οδηγός Δημόσιας Πολιτικής για το ποδήλατο, ενόψει του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το ποδήλατο.

«Εγκρίναμε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030, που αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των νεκρών και των τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030» ανέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών και πρόσθεσε «Δρομολογείται η αναμόρφωση του κυρωτικού πλαισίου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με στόχο τη συμμόρφωση των οδηγών και την επιβολή δίκαιων ποινών, που να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα της κάθε παράβασης και να αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς. Η παροχή καλής ποιότητας δεδομένων μέσα από το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας θα εξασφαλίσει, ταυτόχρονα, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων της Πολιτείας. Θέτουμε τις βάσεις για μια ολοκληρωμένη πολιτική η οποία θα διαμορφώσει συνθήκες ασφαλούς μετακίνησης πεζών και οχημάτων, προωθώντας παράλληλα τις ήπιες μορφές κινητικότητας, όπως το ποδήλατο, με τον Οδηγό Δημόσιας Πολιτικής που αποτελεί τον πυρήνα του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το ποδήλατο».

Διαβάστε ακόμη: