Σε εξέλιξη είναι το τελευταίο χρονικό διάστημα παρασκηνιακές διεργασίες στη Formula 1, με αντικείμενο την αύξηση του αριθμού των ομάδων τα επόμενα χρόνια. Η Andretti Global με επικεφαλής τον πρώην οδηγό Μάικλ Αντρέτι επιδιώκει να πάρει το πράσινο φως ώστε να εισέλθει στο σπορ το συντομότερο δυνατό. Όμως έχει συναντήσει πολλά εμπόδια, ορισμένα από τα οποία προέρχονται από ομάδες που αντιδρούν στην ένταξη της Andretti στο θεσμό, ως η 11η ομάδα στο grid.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Mercedes-AMG, με τον επικεφαλής της, Τότο Βολφ να εμφανίζεται ιδιαίτερα επικριτικός σχετικά με τo τι μπορεί να προσφέρει η Andretti Global στη Formula 1.

Σε συνέντευξή του στο AMuS, o πατέρας του Μάικλ και πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής της F1, Μάριο Αντρέτι, θέλησε να απαντήσει στον Αυστριακό. Και μάλιστα δε χρησιμοποίησε… διπλωματικό ύφος.

«Ο Τότο Βολφ μίλησε δημόσια σχετικά με την αξία μας. Ωστόσο σε εμένα μιλάει διαφορετικά. Προσωπικά βρίσκω την κριτική του ιδιαίτερα προσβλητική, διότι έχουμε εμπλοκή στο μηχανοκίνητο αθλητισμό περισσότερα χρόνια απ’ ότι εκείνος. Σέβομαι τα όσα έχει πετύχει μέχρι τώρα αλλά δεν έχει κανένα λόγο να μας αντιμετωπίζει με περιφρόνηση. Η FIA είναι θετική απέναντί μας και καθώς πληρούμε όλες τις προϋποθέσεις περιμένουμε να μας πουν το ποσό που πρέπει να καταβάλλουμε στις ομάδες για να μας αφήσουν στο πρωτάθλημα. Ξέρουμε πως πρόκειται για περίπου 200 εκατομμύρια δολάρια. Τώρα υποθέτω ότι θέλουν περισσότερα. Αρχίζει να μοιάζει με τοκογλυφία. πιστεύω πως θέλουν περισσότερα. Με τον Μπέρνι Έκλεστον τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά. Η Liberty Media έχει δώσει πολλή δύναμη στις ομάδες», ανέφερε ο Αμερικανός που κατέκτησε τον τίτλο στη Formula 1 το 1978 με την Lotus.

Μία ανησυχία είναι πως η Andretti δεν θα μπορεί να ανταγωνιστεί τις υπάρχουσες ομάδες. Όμως ο Μάριο Αντρέτι έχει διαφορετική άποψη: «Πάντα μας ρωτούν το πώς θα γίνουμε ανταγωνιστικοί. Εγώ λέω πως αυτό είναι δικό μας πρόβλημα. Δεν ξέρουν τις δικές μας προετοιμασίες. Δεν χρειάζεται να προσλάβουμε νέο προσωπικό, έχουμε πολύπειρο δυναμικό που έχει την απαραίτητη γνώση. Όσον αφορά το οικονομικό κομμάτι, έχουμε αξιόπιστους συνεργάτες που γνωρίζουν το μέγεθος του εγχειρήματος. Σχεδιάζουμε εδώ και καιρό το πρόγραμμα αυτό, διότι είναι αυτό που θέλουμε. Αξίζουμε περισσότερο σεβασμό».

Σε περίπτωση που η Andretti πάρει το πράσινο φως για να εισέλθει στη Formula 1, αυτό αναμένεται να γίνει το νωρίτερο το 2024. Ήδη η αμερικανική ομάδα έχει υπογράψει προσύμφωνο συνεργασίας με τη Renault για παροχή κινητήρων, ενώ οι εργασίες κατασκευής εγκαταστάσεων στις ΗΠΑ έχουν ήδη αρχίσει.

Η περίπτωση της Andretti είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, καθώς αυτό μπορεί να ανοίξει ένα νέο… μονοπάτι για Αμερικανούς οδηγούς ώστε να εισέλθουν στη Formula 1. Τελευταίος οδηγός από τις ΗΠΑ που συμμετείχε σε αγωνιστικό τριήμερο ήταν ο Αλεξάντερ Ρόσι με τη Marussia Manor το 2015.