Η Mercedes W13 δεν έχει, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Λιούις Χάμιλτον και του διευθυντή της Τότο Βολφ αντίστοιχα, κάποιο δοκιμό σχεδιαστικό πρόβλημα ούτε με την αεροδυναμική ούτε με την απόδοση της υβριδικής της μονάδας ισχύος.

Το κύριο και μεγάλο της πρόβλημα είναι το φετινό φαινόμενο των αναπηδήσεων στις ευθείες (porpoising), το οποίο διαταράσσει καίρια την αεροδυναμική της ισορροπία και την παραγωγή άντωσης, και αναγκάζει την πρωταθλήτρια να κάνει ρυθμίσεις περισσότερης άντωσης στις πτέρυγες – με αποτέλεσμα να υστερεί πολύ σε τελική ταχύτητα.

Το πρόβλημα του porpoising απασχόλησε όλες τις ομάδες φέτος, αλλά οι περισσότερες -και κυρίως οι Ferrari και RBR- έχουν καταφέρει να το αντιμετωπίσουν σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό. Το πρόβλημα προκύπτει με τον τρόπο που το δάπεδο αλληλεπιδρά με την ισχυρή ροή του αέρα που περνά κάτω από το μονοθέσιο. Παρουσιάζοντας φαινόμενα συντονισμού.

Όπως εξηγούν οι δύο οδηγοί της Mercedes, η ομάδα δεν έχει βρει ακόμα λύσεις για τις αναπηδήσεις της W13 στις ευθείες. “Σίγουρα δεν έχει να κάνει με την πίστα, διότι είχαμε το πρόβλημα και στη Βαρκελώνη. Η άσφαλτος δεν έχει τόσες αναπηδήσεις εκεί όσο στο Μπαχρέιν, που έχει μεγαλύτερες ευθείες, αλλά και πάλι είχαμε το πρόβλημα“, είπε ο Λιούις Χάμιλτον.

Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής συνέχισε: “Περιμένουμε ότι στον επόμενο αγώνα, που η πίστα έχει ακόμα μεγαλύτερες ευθείες, θα έχουμε το ίδιο πρόβλημα. Εκτός αν η ομάδα το φτιάξει. Είναι τεράστιος ο αριθμός των ανθρώπων που δουλεύουν στο παρασκήνιο, με εκπληκτική ευφυΐα, 24 ώρες, προσπαθώντας να βρουν τις σωστές λύσεις. Συνήθως δεν παίρνουμε σπασμωδικές αποφάσεις, σκεφτόμαστε καλά τα πάντα πριν πάρουμε τις αποφάσεις μας”.

Ο Ράσελ εμφανίστηκε περισσότερο ανήσυχος: “Μας δίνει ελπίδα ότι τα άλλα αυτοκίνητα είχαν το ίδιο πρόβλημα και κατάφεραν να το λύσουν, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει λύση. Αλλά πασχίζουμε να τη βρούμε” είπε ο νέος αστέρας της Mercedes F1. “Θα ήταν υπέροχο να είχαμε λύσει το πρόβλημα στις δοκιμές, που κάναμε τόσα χιλιόμετρα, αλλά ειλικρινά δεν ξέρουμε πόσο καιρό θα μας πάρει. Η λύση μπορεί να βρει το επόμενο τριήμερο ή μετά τις διακοπές του χειμώνα. Ελπίζω ότι θα συμβεί το συντομότερο, αλλά τίποτα δεν εγγυάται πως δεν θα συνεχιστεί όλη τη χρονιά“, κατέληξε.

Εξηγώντας με ποιον τρόπο το porpoising επηρεάζει την αεροδυναμική της W13, ο Χάμιλτον συμπλήρωσε: “Είναι τεράστιο θέμα. Ποτέ δεν έχω βιώσει κάτι τέτοιο στη Formula 1. Τα αυτοκίνητα δεν είναι φτιαγμένα για να αναπηδούν έτσι, με αποτέλεσμα διαρκώς να αποκτάς άντωση, να τη χάνεις, να την αποκτά, να την ξαναχάνεις κ.ο.κ. Καταφέραμε να το εξομαλύνουμε λίγο, αλλά εξακολουθεί να μην είναι και τόσο άνετο για τη μέση και τον αυχένα σου, αλλά σίγουρα είναι πολύ καλύτερο. Και ελπίζω ότι θα εξακολουθήσει να βελτιώνεται.

Σε τελική ανάλυση, [το πρόβλημα] είναι μόνο η άντωση. Λόγω των αναπηδήσεων, δεν έχουμε την άντωση που χρειαζόμαστε. Γι’ αυτό το λόγο δεν μπορούμε να πλησιάσουμε τα άλλα αυτοκίνητα. Έχουν τα αυτοκίνητά τους σε πολύ καλύτερη θέση και αντλούν -αν όχι όλη- τουλάχιστον περισσότερη άντωση από εμάς. Και κατά συνέπεια, μπορούν να πετυχαίνουν καλύτερο γυρολόγιο”, κατέληξε ο Βρετανός.

F1 Μπαχρέιν: Τεράστια νίκη για τον Λεκλέρ και η Ferrari ξανά στην κορυφή