Τα πρώτα ραντεβού για την έκδοση νέων ταυτοτήτων έχουν ξεκινήσει από σήμερα. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα άνοιξε χθες ώστε να προγραμματίζουν οι πολίτες ψηφιακά το ραντεβού τους μέσω του gov.gr και κλείστηκαν ήδη πάνω από 13.000 ραντεβού.

Οι πολίτες μπορούν να εκδώσουν νέα ταυτότητα σε 367 σημεία σε όλη τη χώρα, ενώ από τη στιγμή κατάθεσης των δικαιολογητικών μέχρι και την έκδοση της νέας ταυτότητας θα μεσολαβούν 7 με 10 ημέρες. Οι νέες ταυτότητες θα έχουν μικρότερο μέγεθος (περίπου όσο μια πιστωτική κάρτα) και το παράβολο για την έκδοσή τους έχει καθοριστεί στα 10 ευρώ.

Υπενθυμίζεται πως τα παλαιά δελτία ταυτότητας θα ισχύουν έως τις 3 Αυγούστου 2026. Μετά αυτή την ημερομηνία, όλοι οι πολίτες υποχρεωτικά θα πρέπει να εκδώσουν νέα ταυτότητα. Πάντως, μέχρι τον Δεκέμβριο -όπως ενημέρωσε χθες ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήρης Παπαστεργίου– θα απουσιάζει από τις νέες ταυτότητες ο προσωπικός αριθμός που θα αντικαταστήσει ουσιαστικά το ΑΦΜ.

Πλέον, μόλις μια ημέρα μετά το άνοιγμα της αυλαίας για τον προγραμματισμό των ραντεβού, δύσκολα μπορεί να βρει κάποιος «παραθυράκι» για να εκδόσει νέα ταυτότητα στα περισσότερα τμήματα της Αττικής, μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου. Τα ραντεβού έχουν γίνει “sold out” και οι περισσότεροι θα καλούνται πλέον να πάνε από Νοέμβριο για να βγάλουν τη νέα ταυτότητα.

Ο κ. Παπαστεργίου δήλωσε χθες πως ο ίδιος θα επιλέξει να πάει από τον Δεκέμβριο και μετά για τη νέα του ταυτότητα ώστε να μπει κατευθείαν πάνω της ο προσωπικός αριθμός. Οι πολίτες που βγάζουν νωρίτερα την ταυτότητά τους, θα πρέπει να προσέλθουν ξανά από τον Δεκέμβριο για να προστεθεί και ο προσωπικός αριθμός πάνω της.

Βήμα-βήμα η διαδικασία

Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία, και καταχωρεί τα εξής στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά το ραντεβού: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και προαιρετικά αριθμό τηλεφώνου. Υπάρχει η δυνατότητα να κλείσει το ραντεβού τρίτος, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη για να εξυπηρετηθεί.

Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος αποστέλλεται μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επαλήθευση του email που δήλωσε ο ενδιαφερόμενος. Ακολούθως, λαμβάνει στο επιβεβαιωμένο email τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.

Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο οκτώ (8) ώρες πριν. Είκοσι-τέσσερις (24) ώρες πριν και δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

Διευκρινίζεται ότι διατηρείται χρονική απόσταση, μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης δελτίων ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο. Οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του αστυνομικού δελτίου ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου δελτίου.

Διαβάστε ακόμη: