Τη δική της αμιγώς ενδονησιωτική αεροπορική εταιρεία αποκτά η Ελλάδα. Το όνομα αυτής είναι Cycladic και έως ένα βαθμό, αποκαλύπτει και την αγορά που θέλει να καλύψει. Εως ένα βαθμό διότι θα πετάει και στα Δωδεκάνησα αλλά και από και προς Αθήνα. Ξεκινάει με ολοκαίνουργα μικρά αλλά υπερπολυτελή για το μέγεθός τους αεροσκάφη που θυμίζουν περισσότερο ιδιωτικά τζετ και λιγότερο συμβατικές αεροπορικές εταιρείες. Ωστόσο υπόσχεται μέσο κόστος εισιτηρίου για απλή διαδρομή κάτω από 200 ευρώ.
Τοποθετείται έτσι αυτομάτως στην αγορά της λεγόμενης προσιτής πολυτέλειας, αλλά παράλληλα υπόσχεται να δώσει και λύσεις στα πραγματικά προβλήματα επικοινωνίας μεταξύ των νησιών του Αιγαίου που φιλοξενούν πλήθος δημόσιων φορέων και υπηρεσιών νευραλγικής σημασίας για την οικονομία, τη Δικαιοσύνη, και όχι μόνο, της νησιωτικής χώρας.
Το εγχείρημα μαρτυράει μεταξύ όλων αυτών όμως πως ο ελληνικός τουρισμός εξελίσσεται και μαζί και οι ανάγκες των Ελλήνων και ξένων ταξιδιωτών για μετακινήσεις μεταξύ κορυφαίων προορισμών της χώρας. Είναι προφανώς αυτές οι ανάγκες που αποτελούν τη βάση για την ανάπτυξη της νέας μικρής αλλά φιλόδοξης αεροπορικής εταιρείας.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η Cycladic αποτελεί επένδυση που υλοποιεί σχήμα συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Λυκιαρδόπουλου, γνωστού μεταξύ άλλων και για τις επενδύσεις του στις ιχθυοκαλλιέργειες. Σε αυτό το πρώτο στάδιο του επιχειρηματικού σχεδίου η αεροπορική θα χρησιμοποιήσει τρία καινούργια μονοκινητήρια high wing turboprop Cessna Grand Caravan EX, όπως ακριβώς ονομάζεται το μοντέλο των αεροσκαφών αυτών, τα οποία, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, κοστίζουν άνω των 3 εκατομμυρίων ευρώ το καθένα.
Τα δύο από αυτά τα αεροσκάφη θα εκτελούν συγκεκριμένα τακτικά δρομολόγια. Εισιτήρια για αυτές τις πτήσεις θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να αγοράζουν είτε online είτε μέσω πρακτορείων. Θα έχουν τους δικούς τους κωδικούς, όπως όλες οι πτήσεις, και το check in θα γίνεται κανονικά στα γραφεία επίγειας εξυπηρέτησης των αεροδρομίων, όπως όλων των άλλων εμπορικών πτήσεων. Το τρίτο Cessna Grand Caravan EX θα παραμένει ελεύθερο προς εκμίσθωση προκειμένου να εκτελεί ιδιωτικές πτήσεις.
Η χωρητικότητα του κάθε Cessna Grand Caravan κυμαίνεται, ανάλογα με τις ανάγκες, από 8 έως 12 επιβάτες, και βέβαια θα διαθέτει δύο πιλότους. Αξίζει να σημειωθεί πως οι δύο από τους οκτώ πιλότους που έχει προσλάβει η Cycladic είναι γυναίκες. Ο κάθε επιβάτης θα μπορεί να μεταφέρει κανονικά αποσκευή έως 23 κιλών. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο χρόνος πτήσης Σαντορίνη – Μήλος είναι 20΄, ενώ πηγές της εταιρείας υπόσχονται ότι πρόθεση της Cycladic είναι το μέσο κόστος του εισιτηρίου να κρατηθεί κάτω από τα 200 ευρώ, ωστόσο προσθέτουν πως μπορεί να μεταβάλλεται ανάλογα με τη ζήτηση.
H Cycladic θα πετάει αρχικά μόνο μεταξύ συγκεκριμένων νησιών των Κυκλάδων, της Ρόδου και της Κρήτης. Τα δύο αεροσκάφη που θα πραγματοποιούν αυτά τα δρομολόγια θα έχουν ως βάση τους την Πάρο. Οι ιδιωτικές πτήσεις για τις οποίες έχει δεσμευτεί το τρίτο αεροσκάφος θα μπορούν, μεταξύ άλλων, να αναχωρούν και να φθάνουν στην Αθήνα.
Η εταιρεία έχει ένα ευέλικτο πλάνο που, εκτός από την προοπτική μεγέθυνσης του στόλου αεροσκαφών της, προβλέπει και τη δυνατότητα να μπορούν να προστεθούν και άλλοι προορισμοί βάσει πάντοτε της εξέλιξης της ζήτησης. Οι πρώτες πτήσεις θα ξεκινήσουν εντός του Οκτωβρίου και στο αρχικό στάδιο θα συνδέονται μεταξύ τους Χανιά, Σαντορίνη, Ηράκλειο, Μύκονος, Πάρος, Ρόδος και Σύρος, αλλά κατά τους χειμερινούς μήνες θα προστεθούν και κάποιοι ακόμη προορισμοί, ενώ το καλοκαίρι θα συμπεριληφθεί και η Μήλος. Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει τα απαραίτητα slots στα αεροδρόμια και έχει ολοκληρώσει όλη την προετοιμασία που απαιτείται, όπως είναι, για παράδειγμα, η βάση συντήρησης των αεροσκαφών και η στελέχωση όλων των μονάδων λειτουργίας της.
Κύκλοι της διοίκησης της εταιρείας δηλώνουν στην «Κ» ότι «το όραμα είναι να αυξηθεί η σύνδεση των ελληνικών νησιών μεταξύ τους με γρήγορο και εύκολο τρόπο, ενώ σκοπός είναι όχι μόνο η δημιουργία ενός αποκλειστικά τουριστικού προϊόντος αλλά και μιας υπηρεσίας που θα διευκολύνει τις κινήσεις των μόνιμων κατοίκων των νησιών όλο τον χρόνο. Δεν μπορούμε να μιλάμε για βιώσιμο τουρισμό αν οι ενέργειες των ανθρώπων του κλάδου δεν βελτιώνουν ουσιαστικά την καθημερινότητα των κατοίκων στους εκάστοτε προορισμούς».
Στα μελλοντικά σχέδια της Cycladic δεν είναι μόνο η αγορά και άλλων αεροσκαφών, όπως προαναφέρθηκε, αλλά και η επένδυση σε ηλεκτρικά αεροπλάνα. Η αεροπορική θα λειτουργεί σε 12μηνη βάση, ενώ διευκρινίζεται αρμοδίως πως «δεν εκτελεί δρομολόγια σε επιδοτούμενους προορισμούς» και «αποτελεί καθαρά ιδιωτική πρωτοβουλία και επένδυση».
Διαβάστε ακόμη:
- Το 30% των μετοχών του Open TV αντί του ποσού του 1 ευρώ (!!!) αποκτά ο Τζων Καλαφάτης
- Η σύγκρουση των δύο ισχυρών κυριών της Επ. Κεφαλαιαγοράς με φόντο την «καρέκλα» της προεδρίας του Συνεγγυητικού!
- Πώς η Διαπλοκή επιχειρεί να αλώσει πρώτα την κυβέρνηση και μετά την Ν.Δ. !
- Η κρίση χτυπάει τα «στριπτιζάδικα» – Ανταλλαγές προσωπικού, συνεργασίες και κοινές δανειοδοτήσεις