Στα 280 εκατ. ευρώ ανέρχεται το επενδυτικό πρόγραμμα της αλυσίδας METRO AΒΕΕ για την τετραετία 2023-2026. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας, την διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων, την εξοικονόμηση ενέργειας, καθώς επίσης και τη δημιουργία νέου κέντρου διανομής στον Ασπρόπυργο.
Σημειώνεται ότι για την φετινή χρονιά, οι επενδύσεις υπολογίζονται στα 50 εκατ. ευρώ.
Η αλυσίδα My Market σε μία γενικότερη συνθήκη πίεσης των περιθωρίων κέρδους σε όλο τον κλάδο, πέτυχε το 2022 αυξημένη κερδοφορία σε σχέση με το 2021, γεγονός που απορρέει από τον στρατηγικό σχεδιασμό και τις επενδυτικές κινήσεις που ακολούθησαν την εξαγορά της Βερόπουλος προ ετών, που τώρα σταδιακά αποδίδουν, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Αριστοτέλης Παντελιάδης.
Τα αποτελέσματα
Αναλυτικότερα, οι ενοποιημένες καθαρές πωλήσεις έφτασαν τα 1,501 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 9,5%. Σημαντικό μέρος της ανόδου αυτής παρουσιάζει πληθωριστικά χαρακτηριστικά. Όπως είπε ο κ. Παντελιάδης, ο πληθωρισμός μειώνει την κατανάλωση και πιέζει τους όγκους. Τα κέρδη προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 60,5 εκατ. ευρώ έναντι 53,4 εκατ. ευρώ το 2021 (αύξηση 13,3%). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 28,4 εκατ. ευρώ έναντι 22,4 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, (αύξηση 26,8%). Τα οικονομικά αποτελέσματα επηρεάζονται από τις αυξημένες πληθωριστικές τάσεις της χρονιάς που πέρασε (το 2022 ο πληθωρισμός τροφίμων έκλεισε στο 11,4%) και τα αυξημένα λειτουργικά κόστη. Μόνο για την ενέργεια, το πρόσθετο κόστος έφτασε τα 8,9 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το 2021, ενώ το πρόσθετο κόστος του 2021 ήταν επιπλέον 8,3 εκατ. ευρώ, παρά τις επιδοτήσεις και τις σημαντικές επενδύσεις που υλοποιούνται επί σειρά ετών από τη METRO.
Το 2023 ο τζίρος της εταιρείας εκτιμάται ότι θα κινηθεί στα 1,580 δισ. ευρώ ενώ αναμένεται περαιτέρω βελτίωση των κερδών στα 30 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά στην εικόνα της αγοράς και τις πληθωριστικές πιέσεις, ο επικεφαλής της METRO ΑΕΒΕ σημείωσε ότι οι ανατιμήσεις συνεχίζονται, αφορούν κυρίως εισαγόμενα προϊόντα, αλλά σε χαμηλότερα ποσοστά σε σχέση με πέρυσι προσθέτοντας ότι έχουν ξεκινήσει οι πρώτες μειώσεις σε προϊόντα όπως χαρτικά, σπορέλαια και γαλακτοκομικά μα βάση το αγελαδινό γάλα. Επίσης εκτίμησε ότι το τελευταίο τρίμηνο του έτους τα επίπεδα του πληθωρισμού θα είναι πιο ανεκτά καθώς οι όγκοι είναι ήδη μειωμένοι στο 4% με 5%.
Το “καλάθι του νοικοκυριού”
Ειδική αναφορά έκανε στο «καλάθι του νοικοκυριού» σημειώνοντας ότι πλέον έχει «ξεφτίσει». Όπως είπε, ήταν μια προωθητική ενέργεια, έκανε τη δουλειά του και πλέον δεν προσφέρει τίποτα ιδιαίτερο μόνο αρκετή γραφειοκρατία για τις αλυσίδες του κλάδου και γκρίνια από τους προμηθευτές. Κερδισμένα ήταν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL) η συμμετοχή των οποίων στο καλάθι κατά μέσο όρο ήταν 35,08%. Τέλος, ο κ. Παντελιάδης αναφέρθηκε και στη δυσκολία στελέχωσης θέσεων εργασίας κυρίως σε τουριστικές περιοχές, τονίζοντας ότι αυτή τη στιγμή η METRO έχει 1.147 κενές θέσεις αδυνατώντας να τις καλύψει. «Όλος ο ξενοδοχειακό κλάδος και η εστίαση δεν βρίσκει εργαζόμενους» υπογράμμισε και συμπλήρωσε ότι η πολιτεία πρέπει να δώσει περισσότερα κίνητρα για εργασία και όχι επιδόματα.
Ο τομέας χονδρικής
Στον τομέα της χονδρικής, τα METRO Cash & Carry παρουσίασαν σημαντική αύξηση των πωλήσεων λόγω της ανόδου του τουρισμού και της μεγάλης διείσδυσης της αλυσίδας στον κλάδο της Ho.Re.Ca. Στο σχεδιασμό ανάπτυξης των METRO Cash & Carry έχει προβλεφθεί 1 darkstore και 3 hubs.