Νέος γύρος αντιπαράθεσης ξεκινά ανάμεσα στις τράπεζες και το υπουργείο Ανάπτυξης αυτή τη φορά.

Ο λόγος είναι το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου που βρίσκεται σε διαβούλευση και προβλέπει την αποζημίωση των καταναλωτών όταν πέφτουν θύματα phishing.

Οι τραπεζίτες αντιδρούν και θεωρούν ότι η αποζημίωση δεν λύνει το πρόβλημα. Αντίθετα σημειώνουν πως η ηλεκτρονική απάτη μπορεί να περιοριστεί μόνο με τη συνεχή αναβάθμιση των συστημάτων κυβερνοασφάλειας.

Το  νομοσχέδιο προβλέπει ότι στις  περιπτώσεις ηλεκτρονικής απάτης, ακόμα και όταν υπάρχει βαριά αμέλεια του καταναλωτή, αν δηλαδή έχει  δώσει τους κωδικούς του και το ΟΤΡ, και προχωρήσει στην ολοκλήρωση της συναλλαγής, αποζημιώνεται  από την τράπεζα.

Σύμφωνα με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης, στην περίπτωση που ο καταναλωτής πραγματοποιήσει συναλλαγή μέσω του e-banking και πέσει θύμα phishing θα αποζημιώνεται  από την τράπεζα. Συγκεκριμένα το νομοσχέδιο  προβλέπει ότι μέχρι τα 1.000 ευρώ είναι υπεύθυνος ο καταναλωτής  κάτοχος του e-banking και  επωμίζεται εξ ολοκλήρου το κόστος της απάτης. Αν όμως η συναλλαγή είναι 2.000, 5.000, 10.000 ευρώ, ο καταναλωτής θα «χάσει» 1.000 ευρώ και για τη διαφορά θα αποζημιωθεί από την τράπεζα.

Ενώ στην περίπτωση που χάσει ή του κλέψουν την χρεωστική κάρτα του, ευθύνεται μόνο για τα πρώτα 50 ευρώ των συναλλαγών που θα πραγματοποιηθούν με την κάρτα του, μέχρι δηλαδή να ενημερώσει την τράπεζα για την απώλεια ή την κλοπή της, ενώ αν οι συναλλαγές είναι υψηλότερου ποσού για τη διαφορά θα αποζημιωθεί πλήρως από την τράπεζα.

Σύμφωνα με ότι ισχύει μέχρι  τώρα ο πελάτης   άπαξ και δώσει τους κωδικούς του και προχωρήσει σε ηλεκτρονική συναλλαγή, ακόμα και αν πέσει θύμα απάτης,  η τράπεζα δεν τον αποζημιώνει.

Οι τραπεζίτες αντιδρούν στα όσα εισάγει το νομοσχέδιο και σημειώνουν πως η λύση για να περιοριστεί το phishing είναι οι επενδύσεις ώστε να θωρακιστούν ακόμα περισσότερο τα ηλεκτρονικά συστήματα των τραπεζών, υιοθετώντας τα πρωτόκολλα της τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να ανιχνεύει τα επόμενα βήματα των e-απατεώνων και η συνεχής ενημέρωση των καταναλωτών. Ακόμα αναφέρουν ότι η αποζημίωση «χαλαρώνει» την προσοχή των καταναλωτών, ενώ ενδεχομένως μπορεί να δημιουργήσει και νέα κατηγορία απάτης, της «στημένης» απάτης με στόχο την αποζημίωση.

Διαβάστε ακόμη: