Ο δανικός ναυτιλιακός γίγαντας Maersk επιβεβαίωσε την Τρίτη ότι τα πλοία της που πρόκειται να διέλθουν από την Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν θα ακολουθήσουν τη διαδρομή του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας γύρω από τη νότια Αφρική μετά από μια σειρά επιθέσεων από μαχητές Χούτι από την Υεμένη.

Μαζί με πολλές άλλες εταιρείες, η εταιρεία είχε ανακοινώσει προηγουμένως μια προσωρινή παύση σε όλα τα ταξίδια μέσω των περασμάτων.

Ο Κόλπος του Άντεν εκτείνεται κατά μήκος της νότιας ακτής της Υεμένης, ενώ η Ερυθρά Θάλασσα αποτελεί βασικό σύνδεσμο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης μέσω της διώρυγας του Σουέζ της Αιγύπτου.

Η Hapag-Lloyd της Γερμανίας τη Δευτέρα ανακοίνωσε ότι τα πλοία της θα ακολουθήσουν τη μεγαλύτερη διαδρομή του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας μεταξύ των ηπείρων, επικαλούμενη έναν «απαράδεκτο» κίνδυνο ασφάλειας μετά από επίθεση στο πλοίο της, το Al Jasrah, στην Ερυθρά Θάλασσα.

Περίπου το 30% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων διέρχεται από τη Διώρυγα του Σουέζ.

Τουλάχιστον δύο πλοία στοχοποιήθηκαν με βλήματα τη Δευτέρα, σύμφωνα με επίσημες αναφορές.

Οι ηγέτες των Χούτι λένε ότι καταδιώκουν το Ισραήλ και όλα τα πλοία που συνδέουν το Ισραήλ ως αποτέλεσμα του πολέμου στη Λωρίδα της Γάζας.

Η Maersk είπε ότι, αφού παρακολούθησε την κατάσταση μετά την αναστολή των δρομολογίων την Παρασκευή, αποφάσισε ότι όλα τα πλοία που βρίσκονται επί του παρόντος σε αναμονή και που προηγουμένως ήταν προγραμματισμένα να ταξιδέψουν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας θα πάρουν το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.

Τα πλοία θα συνεχίσουν σε εκτροπές «όσο είναι λειτουργικά εφικτό», πρόσθεσε η εταιρεία. Από τη Δευτέρα, η Maersk είπε ότι είχε σταματήσει περίπου 20 πλοία καθ’ οδόν, περίπου τα μισά από τα οποία βρίσκονται ανατολικά του Κόλπου του Άντεν. Τα υπόλοιπα βρίσκονται νότια της διώρυγας του Σουέζ στην Ερυθρά Θάλασσα ή βόρεια της στη Μεσόγειο Θάλασσα.

Οι αποφάσεις για τα μελλοντικά ταξίδια θα λαμβάνονται κατά περίπτωση, είπε η Maersk, και θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν εκτροπές ή «περαιτέρω μέτρα έκτακτης ανάγκης».

Η διαδρομή του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας μειώνει την αποτελεσματική χωρητικότητα ενός ταξιδιού Ασίας-Ευρώπης κατά 25%, σύμφωνα με αναλυτές της UBS.

Οι παρατηρητές της αγοράς λένε ότι η κατάσταση είναι πιθανό να ασκήσει πίεση στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και να αυξήσει τους ναύλους, καθώς ο επιπλέον χρόνος για τα πλοία να φτάσουν στον προορισμό τους αφαιρεί τη χωρητικότητα από την αγορά.

Διαβάστε ακόμη: