Οι καταναλωτές στη Μεγάλη Βρετανία περιορίζουν τις αγορές τροφίμων λόγω του διψήφιου πληθωρισμού, ενόσω η χώρα «φλερτάρει» με την ύφεση, σύμφωνα με σημερινή (17/02) ενημέρωση της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ONS), στη μηνιαία έκθεση.
Ο όγκος αγορών τροφίμων από τα καταστήματα μειώθηκε κατά 0.5% τον Ιανουάριο, έπειτα από μείωση 0.7% που είχε παρατηρηθεί τον Δεκέμβριο, παρά τις γιορτές των Χριστουγέννων, σημείωσε η ONS. «Οι πελάτες αγοράζουν λιγότερα τρόφιμα εξαιτίας της κρίσης του κόστους ζωής και των τιμών», τονίσθηκε στην επίσημη ανακοίνωση.
Συνολικά, ο όγκος των λιανικών πωλήσεων αυξήθηκε ελαφρά κατά 0.5% τον Ιανουάριο, κυρίως χάρη στις προωθητικές ενέργειες μετά την περίοδο των Χριστουγέννων. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τη μείωση κατά 1.2% που εντοπίσθηκε τον Δεκέμβριο, μία εορταστική περίοδο, συνήθως ευνοϊκή για τους εμπόρους. Ο όγκος πωλήσεων παραμένει ξεκάθαρα μικρότερος σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία του κορωνοϊού, επισημάνθηκε.
Αν και η Μεγάλη Βρετανία απέφυγε στο… νήμα την ύφεση κατά το περασμένο έτος, οι περισσότεροι οικονομολόγοι αναμένουν ότι αυτό δε θα συμβεί και το 2023. Σε ένα πλαίσιο πολύ μεγάλης αύξησης των τιμών, αρκετοί Βρετανοί «βλέπουν» τον προϋπολογισμό τους, να δέχεται πίεση και εκατομμύρια οικογένειες με χαμηλό εισόδημα δεν έχουν, πλέον, τα μέσα για να τρέφονται ή να ζεσταίνονται αξιοπρεπώς, βάσει πληροφοριών από Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις.
Οι Βρετανοί συνεχίζουν «να σφίγγουν το ζωνάρι στα σούπερ μάρκετ. Διάφορα στοιχεία της ONS καταγράφουν ότι οι μισοί από τους κατοίκους της Μεγάλης Βρετανίας αγοράζουν λιγότερα τρόφιμα και μη απαραίτητα προϊόντα (44%), λόγω των τιμών που έχουν αυξηθεί περισσότερο από τον πληθωρισμό, κατά 16% σε ετήσια βάση, τον Ιανουάριο», παρατήρησε η Σάρα Κόουλς, οικονομολόγος στο Hargreaves Lansdown.
Διαβάστε ακόμη: