Ραγδαίες εξελίξεις πραγματοποιούνται στον τομέα των μεγάλων έργων και της υλοποίησης των οδικών αξόνων, μετά από 2 κυβερνητικές αποφάσεις που αφορούν τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, προϋπολογισμού 355 εκατ. ευρώ, που μετά από χρόνια επιστρέφει στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας οδού, που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα Ελευσίνα- Κόρινθος – Πάτρα!
Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος
Μετά από σχετικές διεργασίες του Υπ. Υποδομών και των υπηρεσιών της αρμόδιας Ευρωπαϊκής Επιτροπής το Πάτρα-Πύργος, που επί Σπίρτζη είχε σπάσει σε 8 εργολαβίες, εκ των οποίων δημοπρατήθηκαν 4 που στο σύνολο τους κατέληξαν στον εργολάβο Χρ. Καλογρίτσα, επιστρέφει και εντάσσεται μετά από 8 χρόνια στον οδικό άξονα Κόρινθος – Πάτρα υπό την κατασκευή και διαχείριση της Ολυμπίας οδού!
Ωστόσο, τα «δώρα» προς το κοινοπρακτικό σχήμα της Ολυμπίας οδού, όπου ηγούνται οι Γάλλοι της Vinci με 29,9% (Ελλάς- Γαλλία- Συμμαχία!!!) και ακολουθούν η Hochtief με 18% και οι λοιποί Έλληνες μεγαλοεργολάβοι (Άκτωρ, ΓΕΚ Τέρνα, Αβαξ, Αθηνά) δεν σταματούν με την εκ νέου ένταξη του Πάτρα – Πύργος στην αρχική εργολαβία – παραχώρηση!
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες η κυβέρνηση με τροπολογία που φέρνει στη Βουλή, προχωρεί στην απευθείας ανάθεση και του οδικού άξονα Καλό Νερό-Τσακώνα στην Ολυμπία οδό!
Πρόκειται για έργο μήκους 29 χιλιομέτρων προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ, το οποίο αποτελεί επίσης τμήμα του αρχικού σχεδιασμού της παραχώρησης, η οποία «έσπασε» την περίοδο 2013-14 επί μνημονίων και οικονομικής κρίσης και είναι στην πράξη η οδική συνέχεια του τμήματος Πύργος – Καλό Νερό!!!
Ωστόσο, το οδικό τμήμα Πύργος-Καλό Νερό, βρίσκεται και έχει ενταχθεί σε προστατευόμενη περιοχή και κατά συνέπεια δεν μπορεί να υλοποιηθεί!!!
Έτσι, την ώρα τούτη με νομοθετική ρύθμιση που έρχεται στη Βουλή διά τροπολογίας, πρόκειται να ανατεθεί απευθείας στην Γαλλοελληνική εργοληπτική συμμαχία της Ολυμπίας οδού, το οδικό τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα χωρίς να δύναται να κατασκευαστεί το οδικό τμήμα που προηγείται Πύργος-Καλό Νερό και χωρίς να υλοποιείται η ανεμπόδιστη σύνδεση με τον οδικό άξονα Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος!
Πέραν του «δώρου» προς τους εργολάβους, το ζήτημα πέραν της απευθείας ανάθεσης έγκειται στο κόστος!
Σε ποιες τιμές δηλαδή γίνονται η επιστροφή του Πάτρα-Πύργος και η ανάθεση του Καλό Νερό-Τσακώνα, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 700 εκατ. ευρώ, προκειμένου να διαπιστωθεί στην πράξη ποιο είναι το κέρδος ή η ζημία του ελληνικού δημοσίου!