Η αστυνομία εξακολουθεί να αναζητά τους κλέφτες που διέρρηξαν την γκαλερί Carlton Fine Arts στο Midtown Manhattan, στη Νέα Υόρκη, αναφέρει ο Marc Santia του NBC New York.

Το χρονικό της κλοπής

Τις πρώτες πρωινές ώρες της 25ης Σεπτεμβρίου, τρία άτομα πλησίασαν την γκαλερί της λεωφόρου Μάντισον. Ένας από αυτούς έσπασε τη γυάλινη εξώπορτα με ένα σφυρί, τρέχοντας μέσα για να αρπάξει μια λιθογραφία του Μαρκ Σαγκάλ αξίας 100.000 δολαρίων.

Αφού αφαίρεσαν το έργο από την γκαλερί, οι κλέφτες το μετέφεραν έξω στη βροχή, όπου τους περίμενε ένα Honda Accord. Το υλικό από την κάμερα παρακολούθησης τους δείχνει να πασχίζουν να φορτώσουν το έργο στο αυτοκίνητο, ενώ κάποια στιγμή το αφήνουν στο βρεγμένο πεζοδρόμιο. Κανείς δεν τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια της διάρρηξης, δήλωσε η αστυνομία.

Τώρα, σχεδόν δύο μήνες αργότερα, το έργο τέχνης παραμένει άφαντο, καθώς οι αρχές προσπαθούν να εντοπίσουν τους τρεις υπόπτους που καταγράφηκαν στο βίντεο.

«Πρόκειται για μια πολύ ακριβή περιοχή», λέει στο NBC New York ο ιδιοκτήτης της γκαλερί Charles Saffati«Υπάρχει και μεγάλη αστυνόμευση σε αυτήν , οπότε πρέπει να είναι κάποιος πολύ θρασείς για να κάνει κάτι τέτοιο». 

Το Carlton Fine Arts, το οποίο άνοιξε το 1969, επικεντρώνεται στην ποπ αρτ και σε έργα “μοντέρνων δασκάλων”- ο Saffati θεωρεί τον Σαγκάλ ως έναν από τους τρεις μεγάλους δασκάλους του 20ού αιώνα, μαζί με τον Πάμπλο Πικάσο και τον Joan Miró.

Στον απόηχο του εγκλήματος, η γκαλερί αντικατέστησε τη βιτρίνα με τζάμια ασφαλείας, πρόσθεσε ένα αναβαθμισμένο σύστημα συναγερμού και ένοπλους φρουρούς ασφαλείας 24 ώρες το 24ωρο. «Είναι τεράστιο κόστος το για εμάς», λέει ο Saffati στο NBC New York. «Είναι απαράδεκτο. Είναι η λεωφόρος Μάντισον, χρειαζόμαστε προστασία. Έχουμε την ισχυρότερη αστυνομία στον κόσμο, αλλά τα χέρια τους είναι δεμένα».

 

Η κλεμμένη «Εύα» του Σαγκάλ

Η κλεμμένη λιθογραφία του 1971, με τίτλο «Εύα», είναι η έβδομη σε μια σειρά 50 λιθογραφιών που δημιούργησε ο Σαγκάλ με την ομώνυμη φιγούρα στον Κήπο της Εδέμ, λέει ο Saffati. Η Εύα ξαπλώνει γυμνή κάτω από ένα δέντρο, ενώ κρατά ένα μήλο. Άγγελοι την παρατηρούν από ψηλά. Είναι σχεδιασμένη με το χαρακτηριστικό στυλ του Chagall, το οποίο συνδυάζει καλλιτεχνικές επιρροές όπως ο υπερρεαλισμός και ο εξπρεσιονισμός, αψηφώντας τελικά μια ενιαία ταμπέλα.

«Η τέχνη μου φαίνεται να είναι πάνω απ’ όλα μια κατάσταση της ψυχής», είπε κάποτε ο Chagall.

Μεγάλο μέρος του έργου του Chagall, συμπεριλαμβανομένης της Εύας, ενσωματώνει θρησκευτικά σύμβολα και θέματα. «Η γενική θεματολογία του Μαρκ Σαγκάλ ήταν βαθιά συνυφασμένη με την ταυτότητα και τις εμπειρίες του ως Εβραίου. Ο καλλιτέχνης άντλησε επίσης πολλή έμπνευση από την εκτενή μελέτη της Βίβλου και αφιέρωσε δεκαετίες της δημιουργικής του πρακτικής στην εικονογράφηση των ιστοριών της μέσω της χαρακτικής και της ζωγραφικής». 

Διαβάστε ακόμη: