Οι αυξημένες πωλήσεις στο λιανικό εμπόριο, παρότι σε μεγάλο βαθμό πληθωριστικές χωρίς αντίστοιχη αύξηση της πραγματικής κατανάλωσης αλλά και οι αυξημένες τουριστικές ροές, διατήρησαν ισχυρή την «όρεξη» των επιχειρηματιών του κλάδου για νέους εμπορικούς χώρους, με το κέντρο της Αθήνας να παρουσιάζει αύξηση της ζήτησης λόγω της περιορισμένης προσφοράς προνομιακών χώρων.

«Το λιανικό εμπόριο συνεχίζει να έχει καλές επιδόσεις» επισημαίνεται στην πλέον πρόσφατη ανάλυση της εταιρείας παροχής υπηρεσιών συμβούλων ακινήτων Cushman & Wakefield – Proprius για το δ’ τρίμηνο του 2023, με τους αναλυτές να αναφέρουν ότι τους τελευταίους μήνες πέρσι καταγράφηκαν 50 συναλλαγές, στο ίδιο επίπεδο με το γ’ τρίμηνο.

Η ζήτηση καταστημάτων στους δημοφιλείς εμπορικούς δρόμους συνέχισε να κυριαρχεί, καθώς ο εν λόγω τομέας κατέγραψε και τις περισσότερες νέες μισθώσεις.

Ποιες αλυσίδες άνοιξαν νέα καταστήματα

Στα αξιοσημείωτα ανοίγματα το τελευταίο τρίμηνο του 2023 περιλαμβάνονται τρία νέα καταστήματα Holland & Barrett σε Χαλάνδρι, Νέα Σμύρνη και Ελληνικό, ένα άνοιγμα καταστήματος της Oysho (όμιλος Inditex) στην οδό Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκης, καθώς και το κατάστημα που εγκαινίασε η εταιρεία κοσμημάτων Pandora στην Κηφισιά, με την αλυσίδα να επεκτείνει σύντομα το «αποτύπωμά» της και στην αγορά της Γλυφάδας.

Επιπρόσθετα, η Funky Buddha άνοιξε δύο νέα καταστήματα σε Χαλάνδρι και Σπάρτη, η Cosmos Sports επεκτάθηκε με δύο νέους χώρους πώλησης στη Γλυφάδα και στον Πύργο του Πειραιά, η Attrattivo εγκαινίασε ένα δεύτερο κατάστημα στην Ερμού, ενώ άνοπιξε και ένα νέο κατάστημα Samsonite στον Πειραιά.

Σε συνέχεια της λειτουργίας ενός καταστήματος ένδυσης στο αεροδρόμιο της Αθήνας, η Antetokounbros των αδελφών Αντετοκούνμπο απέκτησε παρουσία και στην καρδιά της Αθήνας, στην οδό Ερμού. Η πλειοψηφία των ενδυμάτων παράγεται αποκλειστικά στην Ελλάδα, με τα αδέλφια Αντετοκούνμπο να επισημαίνουν πως πρόκειται για μια στρατηγική επιλογή, ώστε να ενισχυθεί η ελληνική οικονομία και να αυξηθούν τα τοπικά ποσοστά απασχόλησης.

Nέο κατάστημα Heaven on Εarth άνοιξε στο City Link στο κέντρο της Αθήνας, ενώ η Gant άνοιξε ένα νέο κατάστημα στο εμπορικό κέντρο The Mall.

Η Jott άνοιξε στο Golden Hall, ένα νέο κατάστημα Prenatal εγκαινιάστηκε στο εμπορικό πάρκο Florida και τρία νέα καταστήματα άνοιξαν στο Fashion City outlet στη Λάρισα.

Η Kiko Milano, την αντιπροσωπεία της οποίας έχει αναλάβει ο όμιλος Φάις, άνοιξε νέο κατάστημα στη Νέα Σμύρνη, ενώ η αλυσίδα Pepco συνέχισε την ταχύτατη ανάπτυξή της προσθέτοντας ένα νέο σημείο πώλησης στην Παιανία, σε κτίριο το οποίο είναι ιδιοκτησία της Premia Properties ΑΕΕΑΠ. Πλέον, η αλυσίδα μετράει συνολικά 27 σημεία στην Ελλάδα, ενώ η παρουσία της εκτείνεται σε 17 χώρες της Ευρώπης, με περισσότερα από 4.600 καταστήματα.

Επέκταση και για τις αλυσίδες εστίασης

Την ίδια ώρα νέες αλυσίδες εστίασης έκαναν ντεμπούτο στην ελληνική αγορά.

Η Cova Astir Marina είναι η νέα προσθήκη στην επιφανή οικογένεια του ιστορικού Pasticceria Cova του Μιλάνου, μέλος του ομίλου LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton από το 2013 και το Cafè Barbera άνοιξε το πρώτο του κατάστημα στην Ελλάδα, μια κίνηση που σηματοδοτεί το ντεμπούτο του Mini store concept στην Ευρώπη.

Η Pret A Manger άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, ενώ θα ακολουθήσουν άλλα τρία στα αεροδρόμια της Μυκόνου, της Κω και της Ζακύνθου.

Επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ

Σύμφωνα με την Cushman & Wakefield – Proprius, ο όγκος των επενδύσεων στον κλάδο της λιανικής έφτασε στο επίπεδο ρεκόρ των 180 εκατ. ευρώ το τέταρτο τρίμηνο του 2023, με το κλίμα να παραμένει θετικό.

Η πιο σημαντική συναλλαγή του τριμήνου ήταν η πώληση του εμπορικού πάρκου Smart Park (50.592 τ.μ. GLA) από την Ελλάκτωρ στην Trade Estates έναντι 110 εκατ. ευρώ (σε βάση χωρίς χρέος και μετρητά). Επίσης, η NBG απέκτησε ένα χαρτοφυλάκιο καταστημάτων της PRODEA Investments που ιδιοχρησιμοποιούνται από την Τράπεζα.

Διαβάστε ακόμη: