Ο θυμόσοφος λαός λέει ότι «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν». Μετά από μια πρωτόγνωρα καλή τουριστική περίοδο για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα, τη χώρα που επέλεξαν οι εταιρίες – κολοσσοί του κλάδου για να κάνουν επανεκκίνηση, άρχισαν ήδη οι προετοιμασίες για την επόμενη χρονιά ενώ ακόμα κρουαζιερόπλοια ταξιδεύουν, αρχές Νοεμβρίου στις ελληνικές θάλασσες.

Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) έχει πάρει πρωτοβουλίες που στοχεύουν σε ρυθμίσεις θεμάτων του κλάδου της κρουαζιέρας και σχετίζονται και με την προετοιμασία υποδοχής των πλοίων την προσεχή τουριστική περίοδο.

Πιο συγκεκριμένα κλιμάκια της ΕΕΚΦΝ:

  1. Πραγματοποιούν επισκέψεις στα λιμάνια της Επικράτειας.
  2. Επικοινωνούν με τους προϊσταμένους των αρμοδίων τοπικών Αρχών των λιμένων, καθώς και με Φορείς της Κεντρικής Διοίκησης.
  3. Υπάρχει συνεργασία με Φορείς που προσφέρουν υπηρεσίες στα πλοία όπως νηογνώμονες, τα οργανωμένα σωματεία λεμβούχων, φορείς που παρέχουν λεμβουχικές υπηρεσίες, φορείς που ασχολούνται με την καταπολέμηση της θαλάσσιας ρύπανσης.

Την περίοδο της πανδημίας, η Ένωση συνδράμει σε κάθε ενέργεια από πλευράς καθορισμού και τήρησης μέτρων ασφαλείας στα πλοία και τους λιμένες, προκειμένου για την προστασία από τον COVID – 19.

Η ΕΕΚΦΝ στοχεύει σε 15 ενέργειες:

  1. Την εξέταση με τα ενδιαφερόμενα μέλη της, των προγραμμάτων δρομολογίων των κρουαζιεροπλοίων για τα 2 προσεχή έτη, ούτως ώστε να εξασφαλίζεται η άνεση στις προσεγγίσεις στους λιμένες, καθώς και στις μετακινήσεις των εκατομμυρίων επιβατών – τουριστών που καταφτάνουν με τα μέσα αυτά στη χώρα μας.
  2. Τη χάραξη της αναγκαίας στρατηγικής για την κρουαζιέρα, σε συνεργασία με τους αρμόδιους Φορείς της Κεντρικής Διοίκησης.
  3. Τη λειτουργία ηλεκτρονικού / ψηφιακού συστήματος – πλατφόρμας, που θα συγκεντρώνονται όλα τα στοιχεία κίνησης των πλοίων στους 50 προορισμούς κρουαζιέρας και θα παρέχεται η ευχέρεια ενημέρωσης όλων των ενδιαφερομένων φορέων, με σκοπό την αναγκαία προετοιμασία στην υποδοχή των κρουαζιεροπλοίων και στις ευκολίες εξυπηρέτησης των επιβατών.
  4. Την τήρηση, από τις αρμόδιες Αρχές Διαχείρισης των Λιμένων, του συστήματος berth allocation, με στόχο την αποφυγή συνωστισμού την περίοδο αιχμής, από πλευράς ταυτόχρονου κατάπλου πλοίων σε λιμένες, που μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην αποβίβαση των επιβατών – τουριστών, καθώς και στις μετακινήσεις στα ενδιαφέροντα της ευρύτερης περιοχής.
  5. Την λήψη μέτρων προστασίας του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος από πλευράς ρύπων που εκπέμπονται από την λειτουργία των μηχανών των πλοίων, τα οποία ελλιμενίζονται σε λιμένες που συμβαίνει να υπάρχει πυκνή κατοίκηση περιμετρικά, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η ζωή των κατοίκων.
  6. Την άρση απαγόρευσης εισόδου επισκεπτών – τουριστών που υπάρχει σήμερα από χώρες κυρίως της Λατινικής Αμερικής, που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν κρουαζιέρα με αφετηρία και τερματισμό ελληνικούς λιμένες, πάντα με την προϋπόθεση τηρήσεως των μέτρων ασφαλείας που προβλέπονται για την προστασία από την COVID – 19. Στόχος στην ενέργεια αυτή και η ανάπτυξη του home porting σε λιμένες της επικράτειας.
  7. Την ύπαρξη ευκολιών παραλαβής στερεών και υγρών αποβλήτων και καταλοίπων των πλοίων στους λιμένες. Το γνωστό reception facilities.
  8. Την θέσπιση νομοθετικού πλαισίου που θα προβλέπει όρους ελκυστικούς για την λειτουργία των πλοίων, προκειμένου για την επιστροφή των στο Εθνικό Νηολόγιο.
  9. Την ανάπτυξη home porting σε λιμένες, με στόχο τα μεγαλύτερα οφέλη για την τοπική κοινωνία και την οικονομία της χώρας.
  10. Την επέκταση της τουριστικής περιόδου, πέραν του σημερινού 8μήνου, με στόχο να εκτελούνται κρουαζιέρες όλο τον χρόνο.
  11. Την εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας από πλευράς επιβατών και πληρωμάτων, που επιβάλλονται για την προστασία από την COVID – 19.
  12. Τη διευκόλυνση στα πλοία που παραμένουν σε ακινησία ένεκα της πανδημίας, ελλιμενισμένα σε ελληνικούς λιμένες.
  13. Τον εκσυγχρονισμό διατάξεων κανονισμών λιμένων, σύμφωνα με τις εξελίξεις σε θέματα που έχουν σχέση με τα πληρώματα, καθώς και με τις διαδικασίες που τηρούνται στις προσεγγίσεις των πλοίων και την εξυπηρέτηση αυτών στους λιμένες.
  14. Την εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας (security) στη χερσαία ζώνη των λιμένων, καθώς και της επέκτασης των μέτρων αυτών στον θαλάσσιο χώρο που παραμένουν τα κρουαζιερόπλοια στα αγκυροβόλια, πραγματοποιώντας την απο-επιβίβαση των επιβατών με λέμβους.
  15. Τον σχεδιασμό και την εκτέλεση αναγκαίων έργων στους λιμένες, για καλύτερη εξυπηρέτηση των πλοίων.