Εντυπωσιακή είναι η ελληνική παρουσία ανάμεσα στους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους παγκοσμίως. Συνολικά έξι ελληνικές εταιρείες εμφανίζονται σε πρόσφατη έρευνα (Angelicoussis, Dynacom, Navios, Star Bulk, Cardiff Marine, Capital Maritime), καταλαμβάνοντας 6 από τις 50 πρώτες θέσεις, ποσοστό 12% του συνόλου.

Αθροιστικά οι έξι ελληνικοί όμιλοι διαθέτουν 752 πλοία και συνολική χωρητικότητα DWT 95.324.236 τόνους. Για να το θέσουμε σε προοπτική: το συγκεντρωτικό DWT των έξι αυτών ελληνικών ομίλων (95.324.236 t) υπερβαίνει το DWT της πρώτης εταιρείας του πίνακα (China COSCO Shipping, 87.951.105 t), γεγονός που υπογραμμίζει τη βαρύτητα της ελληνικής πλοιοκτησίας σε όρους μεταφορικής ικανότητας, παρά το γεγονός ότι ο ελληνικός στόλος αποτελείται συχνά από λιγότερα αλλά μεγαλύτερα πλοία.  World Fleet Register / Tables (Top Owners by Fleet & DWT).

Σημειώνεται ότι η υψηλότερη θέση για ελληνικό όμιλο καταλαμβάνεται από την Angelicoussis Group (θέση #7), ενώ οι υπόλοιποι ελληνικοί όμιλοι εμφανίζονται στις θέσεις #15 Dynacom, #22 Navios, #25 (Star Bulk), #29 Cardiff Marine και #38 Capital Maritime.

Αυτή η συγκέντρωση αποτυπώνει την παραδοσιακή δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας σε δεξαμενόπλοια και bulk carriers, και επιβεβαιώνει τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζει διεθνώς.

Παράλληλα, στην 42η θέση συναντάμε τον όμιλο Γριμάλντι.

Η πρώτη 10άδα είναι η εξής:

  1. China COSCO Shipping (China P.R.) — Fleet: 952 / Fleet DWT: 87.951.105.
  2. MSC (Italy / Switzerland group) — Fleet: 728 / Fleet DWT: 44.352.150.
  3. NYK Line (Japan) — Fleet: 640 / Fleet DWT: 40.660.209.
  4. China Merchants (China P.R.) — Fleet: 418 / Fleet DWT: 32.621.815.
  5. Mitsui O.S.K. Lines (Japan) — Fleet: 482 / Fleet DWT: 31.725.913.
  6. Maersk (Denmark) — Fleet: 328 / Fleet DWT: 29.726.260.
  7. Angelicoussis Group (Greece) — Fleet: 160 / Fleet DWT: 28.886.368.
  8. Fredriksen Group (Norway) — Fleet: 181 / Fleet DWT: 27.121.502.
  9. CMA CGM (France) — Fleet: 325 / Fleet DWT: 26.847.720.
  10. CMB (Belgium) — Fleet: 166 / Fleet DWT: 25.709.863.

Διαβάστε ακόμη: