Το όραμα και τις επιχειρηματικές πρωτοβουλίες γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη παρουσίασε ο Κώστας Νεμπής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ,  σε ειδική εκδήλωση με αφορμή το λανσάρισμα της πλατφόρμας MagentaAI, τονίζοντας ότι η τεχνολογία αυτή εξελίσσεται με πρωτοφανείς ρυθμούς και διαμορφώνει νέες συνθήκες για την οικονομία και τις τηλεπικοινωνίες.

Ο ΟΤΕ, μέλος του διεθνούς Ομίλου Deutsche Telekom, όπως σημείωσε στοχεύει να εξελιχθεί στον κορυφαίο ψηφιακό πάροχο στην Ευρώπη και να οδηγήσει την Ελλάδα στις πρώτες θέσεις της ψηφιακής μετάβασης. Στρατηγικά, επενδύει στην αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης ώστε να ενισχύσει την αποδοτικότητα, να μειώσει το κόστος λειτουργίας και να βελτιώσει την εμπειρία πελάτη, καθιστώντας την καινοτομία ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Ήδη αξιοποιεί λύσεις όπως predictive maintenance για προληπτική διαχείριση βλαβών, machine learning για τη βελτιστοποίηση των δικτύων και generative AI για την εξυπηρέτηση πελατών, όπου το 25% των επαφών διαχειρίζεται αποκλειστικά μέσω αυτοματοποιημένων λύσεων.

Παράλληλα, επενδύει στους ανθρώπους του με εργαλεία όπως το AskT και την ΑΙ Academy, ενώ προχωρά σε δομές εταιρικής διακυβέρνησης για υπεύθυνη χρήση του AI. Στην αγορά, ο ΟΤΕ λανσάρει το MagentaAI, ένα νέο χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών για καταναλωτές και επιχειρήσεις, με συνεργασίες όπως με την Perplexity, ενώ αναπτύσσει tailor-made λύσεις για τον δημόσιο τομέα όπως τα mAIgov και mAIGreece.

«Μετατρέπουμε σταδιακά τον ΟΤΕ σε μια digital first και, γιατί όχι, μια AI native εταιρεία, με παραδειγματική αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης σε κάθε λειτουργία μας. Και παράλληλα, φέρνουμε τη δύναμη του ΑΙ στα χέρια όλων των πελατών μας και όχι μόνο, μέσα από μια σειρά στοχευμένων δράσεων», υπογράμμισε ο κ. Νεμπής.

Σε επίπεδο λειτουργιών για τον Όμιλο, ο κ. Νεμπής σημείωσε πως η COSMOTE TELEKOM αξιοποιεί το Predictive Maintenance, που προβλέπει σε πραγματικό χρόνο τυχόν βλάβες σε εξοπλισμό δικτύου, και τις διορθώνει αυτόματα και χρησιμοποιεί αλγορίθμους MachineLearning, οι οποίοι αναλύουν και προβλέπουν την κίνηση δεδομένων και φωνής στο δίκτυό μας. Παράλληλα, στην εξυπηρέτηση πελατών, το 25% των επαφών διαχειρίζονται εξολοκλήρου μέσω λύσεων ΑΙ και Generative AI.

Όπως υπογράμμισε, όλες αυτές οι κινήσεις ενισχύουν τη στρατηγική θέση του ΟΤΕ ως ηγετικού παίκτη στην ψηφιακή οικονομία της χώρας, με στόχο όχι μόνο την ενίσχυση της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητάς του, αλλά και τη συμβολή στην ευρύτερη ανάπτυξη της Ελλάδας στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Από την πλευρά της η Daniela Miranda-Smith, Head of Partnerships EMEA & LATAM της Perplexity τόνισε για τη συνεργασία της Telekom με την Perplexity πως «είναι πάρα πολύ σημαντική καθώς φέρνει το ΑΙ και το Perplexity στο ευρύ κοινό που για εμάς θα ήταν δύσκολο να προσεγγίσουμε με άλλους τρόπους.(…).

Παναγιώτης Γαβριηλίδης, Chief Commercial Officer Consumer Segment Ομίλου ΟΤΕ

Υπογράμμισε πως «δεν λειτουργούμε ανταγωνιστικά στις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης. Υπάρχουν πράγματα που κάνουν καλύτερα οι μηχανές αναζήτησης, και άλλα που κάνει καλύτερα το Perplexity. Ενδεικτικά, στο Perplexity υπάρχουν οι follow up ερωτήσεις, που είναι και η πλειονότητα των ερωτήσεων, καθώς και η δυνατότητα να ενεργοποιεί δράσεις-actions, (πχ. δημιουργία συνάντησης στο ημερολόγιο του χρήστη). Και βέβαια, μεγάλο πλεονέκτημα είναι η αξιοπιστία των πηγών που ανασύρει το Perplexity». Τέλος αναφέρθηκε στον Comet, το νέο ΑΙ  browser που λάνσαρε η εταιρεία την προηγούμενη εβδομάδα, το οποίο όπως σημείωσε «είναι για εμάς το επόμενο μεγάλο μας στοίχημα, εξίσου μεγάλο με το λανσάρισμα του Perplexity».

Στο πλαίσιο της ενημερωτικής συνάντησης η διοίκηση και τα στελέχη της COSMOTE TELEKOM παρουσίασαν το MagentaAI, την πλατφόρμα μέσα από την οποία παρέχεται για πρώτη φορά εύκολη, ασφαλή και δωρεάν πρόσβαση σε ένα σύνολο εργαλείων ΑΙ. Η πλατφόρμα είναι διαθέσιμη στα app COSMOTE TELEKOM και WHAT’SUP, αλλά και στις ΑI συσκευές TPhone και TTablet.

Το Magenta AI αξιοποιεί τη δύναμη και τις διεθνείς συνεργασίες του Ομίλου TELEKOM, ενσωματώνοντας το Perplexity, μία από τις κορυφαίες ΑΙ μηχανές απαντήσεων παγκοσμίως, αλλά και το PicsArt, που επεξεργάζεται ταχύτατα φωτογραφίες και εικόνες. Στο Magenta AI θα εντάσσονται σταδιακά κι άλλα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης.

«Στην COSMOTE TELEKOM πιστεύουμε ότι η δύναμη του ΑΙ πρέπει να ανήκει σε όλους. Κι εμείς, ως κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας στη χώρα, θέλουμε να έχουμε κεντρικό ρόλο σε αυτό. Με τοMagentaAI, οι πελάτες μας μπορούν εύκολα και με ασφάλεια να ανακαλύψουν τις απεριόριστες δυνατότητες του ΑΙ μέσα από ένα γνώριμο γι’ αυτούς περιβάλλον, τα app COSMOTE TELEKOM και WHAT’SUP, αλλά και μέσα από τις ΑΙ συσκευές TPhoneκαιTTablet. Είναι μία ακόμη πρωτοβουλία με την οποία κάνουμε πράξη την υπόσχεσή μας να συνδέουμε τον κόσμο των πελατών μας», δήλωσε ο Παναγιώτης Γαβριηλίδης, Chief Commercial Officer Consumer Segment Ομίλου ΟΤΕ.

Το MagentaAI διατίθεται δωρεάν μέσα από τα app COSMOTE TELEKOM και WHAT’SUP, στα οποία είναι ήδη ενσωματωμένο το MagentaAI στην αρχική σελίδα. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο χρήστης, είναι να κατεβάσει την τελευταία έκδοση της εφαρμογής. Το MagentaAI παρέχει άμεσες και τεκμηριωμένες απαντήσεις που υποστηρίζονται από το Perplexity, αντλώντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο από όλο το διαδίκτυο και παραθέτοντας τις πηγές.Περιλαμβάνει, επίσης, προτάσεις και ιδέες για καθημερινές δραστηριότητες (ταξίδια, διασκέδαση, υγεία, fitness), λύσεις σε μαθηματικές ασκήσεις,αλλά και λειτουργίες επεξεργασίας φωτογραφιών και αντικατάσταση φόντου μέσω PicsΑrt. Ακόμη δίνει απαντήσεις σε ερωτήσεις σχετικά με προϊόντα & υπηρεσίες της COSMOTE TELEKOM.

Στο πλαίσιο αυτό η COSMOTE TELEKOM φέρνει την εμπειρία της Τεχνητής Νοημοσύνης μέσα από τις AI συσκευές Τ Phone 3 και Τ Tablet 2, δύο υψηλής ποιότητας, προσιτές συσκευές που διέθεσε πρόσφατα στην αγορά. Με το πάτημα ενός κουμπιού, είτε στο πλάι με το MagentaAI button, είτε στην αρχική οθόνη των Τ Phone και Τ Tablet, οι συσκευές μετατρέπονται σε ΑΙ βοηθό που με τη βοήθεια του Perplexity εκτελεί πλήθος καθημερινών εργασιών, με φωνητικές ή γραπτές εντολές. Μπορεί, επίσης, να συνδεθεί αυτόματα με άλλα apps προκειμένου να καθοδηγήσει άμεσα και με ακρίβεια σε προορισμούς, να μεταφράσει κείμενα σε πραγματικό χρόνο, να κλείσει ταξί, να γράφει e-mail κλπ.

Τέλος, με στόχο να απογειώσει την ΑΙ εμπειρία των πελατών της, η COSMOTE TELEKOM παρέχει έως τις 31/12/2025 αποκλειστικά για 1 χρόνο δωρεάν συνδρομή στο PerplexityPro μέσα από το πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments. Επιπλέον, όσοι αποκτήσουν τις συσκευές Τ Phone και Τ Tablet κερδίζουν δωρεάν 18μηνη συνδρομή στο Perplexity Pro.

Διαβάστε ακόμη: