«Τα τελευταία τριάμισι χρόνια, έχει πραγματοποιηθεί μία μικρή “επανάσταση”, διότι καταφέραμε να διαχωρίσουμε τις αρμοδιότητες των εταιρειών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς», τόνισε, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου για τα σιδηροδρομικά έργα.

Αναφερόμενος στην προέκταση του Προαστιακού σιδηροδρόμου πρoς το Κορωπί και το Λαύριο, εξήγησε ότι πρόκειται για ένα έργο μήκους 31.7 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 300 εκατομμυρίων ευρώ, οι εργασίες του οποίου αναμένεται να αρχίσουν το 2024, με ορίζοντα υλοποίησης τα πέντε έτη.

Αντίστοιχα, το δεύτερο μεγάλο έργο είναι η σύνδεση του αεροδρομίου με τις περιοχές της Ραφήνας και του Λαυρίου. «Δηλαδή, με δύο λιμάνια που έχουν μεγάλο αναπτυξιακό πρόσημο», επεσήμανε. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 308 εκατομμύρια ευρώ, η κατασκευή του αναμένεται να εκκινήσει εντός του 2024, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα πέντε έτη.

Αυτά τα έργα βρίσκονται στη δεύτερη φάση, όπου γίνεται η διερεύνηση των τεχνικών και νομικών λύσεων και οι εργασίες της Διακήρυξης του έργου και αναμένονται εντός του 2024. Θα χρηματοδοτηθούν τόσο από το ΕΣΠΑ όσο και τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό CEF 2, «Συνδέοντας την Ευρώπη 2021 – 2027».

«Αυτό που κάνουμε ως κυβέρνηση, είναι ότι δε μένουμε στις εξαγγελίες αυτών των έργων. Η σύνδεση της Ανατολικής Αττικής με τον Προαστιακό σιδηρόδρομο αποτελούσε ένα αίτημα πολλών ετών που, πλέον, γίνεται πραγματικότητα. Όπως έγινε πραγματικότητα και η σύνδεση του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας, του Πειραιά με το αεροδρόμιο.

Μάλιστα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δημοπρατήσει το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων στην χώρα ύψους 4.5 δισ. ευρώ, τα οποία θα “βγάλουν” από μία ιδιότυπη απομόνωση πολλές περιοχές και θα συμβάλλουν στην ανάπτυξή τους.

Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι με αυτή την πρακτική, τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα και υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Όσον αφορά τα οδικά έργα, ο κ. Υπουργός αναφέρθηκε στην επέκταση της λεωφόρου Κύμης που έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και τις οδικές επεκτάσεις προς το Λαύριο και την Ραφήνα, αλλά και τα δέκα αντιπλημμυρικά έργα, εκ των οποίων τα έξι βρίσκονται στην Ανατολική Αττική.

«Επομένως, αυτό που διαπιστώνεται είναι πως τόσο τα σιδηροδρομικά όσο και τα οδικά έργα στην Ανατολική Αττική, μπαίνουν σε μία σειρά, επειδή η περιοχή αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς, αλλά και θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τον κορεσμό που θα υπάρξει τα επόμενα χρόνια», σημείωσε.

Διαβάστε ακόμη: