Στο χώρο των κατασκευαστικών εταιρειών, υπήρξαν από πέρυσι εξελίξεις μεγάλης ισχύος, με μεγάλους ξένους ομίλους να μπαίνουν στο παιχνίδι, αλλά και Έλληνες εφοπλιστές και επιχειρηματίες, την ίδια ώρα που άλλες εταιρείες του κλάδου επέλεγαν διαφορετική στρατηγική ανάπτυξης, πέραν ή έξω από το καθαρά κατασκευαστικό αντικείμενο.
Η είσοδος του Ολλανδού επιχειρηματία Χένρι Χόλτερμαν στην ελληνική αγορά, μέσω του Ελλάκτωρα, έφερε ανατροπές και νέες συμμαχίες, αναδεικνύοντας και νέες δυνάμεις.
Η συνεργασία με τον όμιλο Βαρδινογιάννη στον τομέα της ενέργειας και η πώληση του κατασκευαστικού κλάδου στην Ιντρακάτ, των Μπάκου-Καϋμενάκη-Εξάρχου, μετά την αποχώρηση των Σωκράτη Κόκκαλη πρωτίστως και Δημήτρη Κούτρα σε δεύτερο χρόνο, δημιούργησε μία νέα δύναμη στον κλάδο, αλλάζοντας τις μέχρι τότε ισορροπίες.
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Μυτιληναίος, συνεχίζουν ως είχαν, αλλά με το βλέμμα πάντα σε νέες ευκαιρίες.
Οι φήμες και πληροφορίες για τον Άβακα, δεν έχουν επιβεβαιωθεί μέχρι τώρα, ενώ στο δεύτερο διάζωμα των μικρότερων κατασκευαστικών, είχαμε την είσοδο το Δημήτρη Κούτρα με ποσοστό κοντά στο 30% στη Δομική Κρήτης.
Αμέσως μετά την εξαγορά, άρχισε ένα απίστευτο ράλι της μετοχής, που από το 0,95, έφτασε μέχρι και τα 3,40 ευρώ.
Παράλληλα κινήθηκε και η άλλη μικρή του κλάδου, η ΕΚΤΕΡ, αλλά με σαφώς ηπιότερους μεν, αλλά εξίσου κερδοφόρους ρυθμούς.
Και κάπου εδώ τέθηκε και μάλλον ρυθμίζεται το θέμα, να μπορούν και οι εταιρείες 6ης τάξης, όπως οι δύο προαναφερόμενες, να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς, με προϋπολογισμό μεγαλύτερου του σημερινού των 60 εκατ. ευρώ, αν δεν κάνω λάθος, αλλά κυρίως χωρίς τη μέγγενη του ανεκτέλεστου.
Η κατάργηση του ανεκτέλεστου που λειτουργούσε ως τροχοπέδη στην ανάπτυξη των μικρών και μεσαίων εταιρειών του κατασκευαστικού κλάδου, εκτιμάται ότι θα επιφέρει σοβαρές ανακατατάξεις σε όλο το φάσμα των μικρότερων κατασκευαστικών εταιρειών, ωθώντας τες σε συνεργασίες, αλλά και σε εξαγορές και συγχωνεύσεις.
Σήμερα, για να γίνει κατανοητό το όφελος των μικρότερων εταιρειών, μία εταιρεία 3ης τάξης έχει όριο ως ανεκτέλεστο τα 11 εκατ. ευρώ, στην 4η τάξη το όριο του ανεκτέλεστου είναι τα 33 εκατ. ευρώ, στην 5η στα 99 εκατ. ευρώ και στην 6η τάξη στα 270 εκατ. ευρώ.
Μέχρι σήμερα, όποια εταιρεία υπερέβαινε τα όρια του πτυχίου της αυτομάτως αποκλειόταν από άλλα έργα.
Το σκηνικό αυτό αλλάζει και ήδη, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη συζητήσεις, που “θα γεννήσουν κάτι νέο και μεγάλο” στο χώρο των κατασκευών.
Άλλωστε, ο οργασμός νέων έργων έρχεται να ενισχύσει τέτοιες κινήσεις, οι οποίες, πάντα κατά τις μέχρι τώρα πληροφορίες, δεν πρόκειται να αποφέρουν αποτελέσματα τώρα, αλλά αργότερα και μάλλον προς το τέλος του φθινοπώρου.
Διαβάστε ακόμη:
- Ρόμπερτ Οπενχάιμερ: Η πραγματική ιστορία του «πατέρα της ατομικής βόμβας»
- Πορτοσάλτε για ανατροπή βυτιοφόρου: «Πριν ξεκινήσεις οποιοδήποτε ταξίδι, πάρε μία ντουζίνα νερά»
- Όπου γάμος και χαρά ο Ελπιδοφόρος πρώτος – Ο «εκλεκτός» του Ερντογάν έχει γίνει…μαϊντανός!
- Κιμ Καρντάσιαν: Η σέξι εμφάνιση της στο νυχτερινό μπάνιο με φωσφοριζέ μαγιό