Τα σύγχρονα «It girls» δεν γεννιούνται απλά, αλλά γίνονται. Τι σημαίνει όμως αυτός ο όρος και πώς ξεκίνησε;

Τι σημαίνει ο όρος «It girl»

Ο ασαφής όρος, που περιγράφει ένα κορίτσι ή μια γυναίκα με αυτό το συγκεκριμένο je ne sais quoi, αποτελεί μέρος της πολιτιστικής καθομιλουμένης εδώ και σχεδόν 100 χρόνια, και έγινε διάσημος στην ταινία «It» του 1927 με πρωταγωνίστρια τη βωβή ηθοποιό Clara Bow, η οποία συχνά αναφέρεται ως το πρώτο «It girl», παίρνοντας τον όρο ως παρατσούκλι από την ταινία.

Στη σημερινή γλώσσα των media, «it girl» σημαίνει πια μία όμορφη, νεαρή κοπέλα, συνήθως μοντέλο, που κανείς δεν ξέρει ακριβώς τι κάνει αλλά είναι πανταχού παρούσα και τη θαυμάζουν / επιθυμούν όλοι.

Αλλά τα σημερινά It girls δεν κερδίζουν τον τίτλο τυχαία. Είτε από ανάγκη είτε από επιθυμία, προωθούνται από μια καλά «λαδωμένη μηχανή» πίσω από τις σκηνές. Πλέον, το να είσαι It girl δεν είναι απλά μια παρενέργεια του να είσαι μαγνήτης των παπαράτσι (Bessette-Kennedy), να παρευρίσκεσαι σε όλα τα σωστά πάρτι (Jagger), να έχεις διασυνδέσεις με επιρροή (Sedgwick) ή απλά να έχεις υπέροχο στυλ (Chung). Σήμερα, είναι μια δουλειά από μόνη της – που, για να την κάνεις με επιτυχία, απαιτεί μια ομάδα πίσω σου.

Ταυτόχρονα, το να έχεις αυτόν τον «παράγοντα It» είναι όλο και πιο απαραίτητο για να μπορέσεις να διαπρέψεις στη μόδα, ιδιαίτερα ως μοντέλο ή influencer.

«Παλιά μπορούσες να βρεις κάπου ένα όμορφο άτομο, να του κάνεις το σωστό κούρεμα, να το ντύσεις σωστά, να το στείλεις έξω και αυτό θα λειτουργούσε», δήλωσε η Jeni Rose, ανώτερη αντιπρόεδρος και συν-επικεφαλής της εκπροσώπησης μόδας στην WME Fashion. «Αυτό δεν είναι εφικτό πια».

Το παράδειγμα της Sofia Richie Grainge: Ένα σύγχρονο «It girl»

Πάρτε για παράδειγμα τη Sofia Richie Grainge, αναμφισβήτητα το It girl του φετινού καλοκαιριού. Ο γάμος της τον Απρίλιο του 2023 στη Νότια Γαλλία προκάλεσε θύελλα ενδιαφέροντος, με τους χρήστες του TikTok να την χαρακτηρίζουν ως το πρόσωπο του στυλ τύπου «old money» (σσ: όρος που σημαίνει «παλιά πλούσια οικογένεια»). Οι αναζητήσεις στο Google για το όνομά της πολλαπλασιάστηκαν κατά 100 τις ημέρες που προηγήθηκαν και ακολούθησαν το γεγονός.

Έκτοτε, έχει συνεργαστεί με εταιρείες όπως η Jo Malone και η Maybelline, έχει αποκτήσει στο TikTok πάνω από 3 εκατομμύρια followers, έχει καθίσει στην πρώτη σειρά στην επίδειξη κρουαζιέρας της Chanel στο Λος Άντζελες – ο πολυτελής οίκος έχει φτιάξει τρία custom looks για το γάμο της – και έχει βρεθεί στο εξώφυλλο του Town & Country.

Δεν υπήρχε καμία εγγύηση ότι ο γάμος της Richie Grainge θα γινόταν τόσο viral όσο έγινε, ή ότι θα είχε τόσο μεγάλη «μετά θάνατον» ζωή στο διαδίκτυο. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι συνέβη και τυχαία.

«Με οτιδήποτε στη ζωή, όταν προσγειώνεται, προσγειώνεται», δήλωσε η Liat Baruch, στιλίστρια της Richie Grainge. «Αλλά είναι κάτι που χτιζόταν. Συνεργαζόμαστε εδώ και καιρό. Ξέρουμε ποιες σιλουέτες λειτουργούν, ποια υφάσματα λειτουργούν».

Πώς οι δημοσιογράφοι κάνουν το «It» να συμβεί

Για εκείνους που βρίσκονται ήδη στο επίκεντρο της δημοσιότητας, είναι συχνά μια καλά συντονισμένη και καλά δημοσιοποιημένη αλλαγή στο στυλ που προκαλεί το status «It».

Η Anne Hathaway, μια βασική προσωπικότητα του Χόλιγουντ για πάνω από δύο δεκαετίες, έχει περάσει στην περιοχή του «It girl» τα τελευταία χρόνια από τότε που συνεργάστηκε με τη στιλίστρια Erin Walsh, με αποτέλεσμα να κάνει πρωτοσέλιδα ρούχα όπως ένα λευκό φόρεμα-στήλη του Armani Privé στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών πέρυσι ή ένα τολμηρό, μοβ μίνι φόρεμα του Valentino (με ασορτί καλσόν και χοντρές πλατφόρμες) που φορέθηκε σε μια εκδήλωση του Bulgari τον Μάιο. Η Richie Grainge εργαζόταν ως μοντέλο για χρόνια και ήταν επίσης γνωστή ως η μικρή αδελφή του It girl της δεκαετίας του 2000, Nicole Richie. Χρειάστηκε όμως να φτάσει μέχρι το γάμο της, για τον οποίο υιοθέτησε μια εμφάνιση με έμφαση στην «ήσυχη πολυτέλεια», για να εδραιώσει την εικόνα του στυλ της Gen-Z.

Η κάλυψη γάμων από τη Vogue έχει γίνει ειδικότερα ένα σημείο εκτόξευσης για τα It girls, επειδή οι ιστορίες τους με πολλές φωτογραφίες προσφέρουν στον κόσμο έναν τρόπο να αποκτήσει μια ολοκληρωμένη άποψη για το στυλ και το γούστο μιας νύφης, δήλωσε η Robyn DelMonte, μια δημοσιογράφος που έγινε δημιουργός στο TikTok και σχολιάζει την ποπ κουλτούρα στον λογαριασμό τη,ς GirlBossTown.

Η Ivy Getty, η δισέγγονη του μεγιστάνα του πετρελαίου J. Paul Getty, έσκασε στο διαδίκτυο τον Νοέμβριο του 2021, όταν η Vogue μοιράστηκε τον γάμο της στο Σαν Φρανσίσκο. Έκτοτε, έχει επίσης βρεθεί στο εξώφυλλο του Town & Country και έχει γίνει σταθερή αξία στη σκηνή της μόδας, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις όπως το Met Gala και οι Κάννες.

Ivy Getty,

Η Getty έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός κλασικού It girl – διάσημη οικογένεια, όμορφη εμφάνιση, ξεχωριστή αίσθηση του στυλ. Αλλά στο σημερινό οικοσύστημα, χρειαζόταν αυτή την έξτρα ώθηση για να ξεπηδήσει στην πολιτιστική συνείδηση. Η κάλυψη του γάμου της οργανώθηκε από την Savannah Engel, την ιδρύτρια της εταιρείας δημοσίων σχέσεων Savi. Έκτοτε, το ζευγάρι συνεχίζει να συνεργάζεται για να αξιοποιήσει το ενδιαφέρον – και τις νέες ευκαιρίες – που προέκυψαν για την Getty.

«Έπιασαν αμέσως δουλειά», δήλωσε η Getty: Συναντήθηκε με την Engel και τη στρατηγικό επικοινωνίας Federica Parruccini για να καθορίσει τόσο τους άμεσους όσο και τους μακροπρόθεσμους στόχους της, και έλαβε εκπαίδευση στα μέσα ενημέρωσης για να χειριστεί καλύτερα το πλήθος της προσοχής.

«Ήθελα να μάθω πώς να κάνω brand τον εαυτό μου καλύτερα, αλλά και να μην αισθάνομαι ότι “κάνω brand” τον εαυτό μου”, είπε. «Ήθελα απλώς να αισθάνομαι ότι βγάζω κάποια εκεί έξω που αισθάνεται αυθεντικά με το ποια πραγματικά είμαι».

Διαβάστε ακόμη: