Το αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο, το οποίο προβλέπει την επιβολή της θανατικής ποινής σε καταδικασθέντες για τρομοκρατικές επιθέσεις, ξεπέρασε το πρώτο «εμπόδιο» στο ισραηλινό κοινοβούλιο, αφού εγκρίθηκε σε πρώτη ανάγνωση κατόπιν ψηφοφορίας στην Κνεσέτ. Το νομοσχέδιο υπερψήφισαν σήμερα (01/03) 55 από τους 120 βουλευτές, εννέα καταψήφισαν, ενώ, μεγάλο μέρος της αντιπολίτευσης επέλεξε την αποχή. Θα ακολουθήσουν άλλες τρεις ψηφοφορίες στη βουλή, προκειμένου να λάβει την τελική έγκριση.
Το νομοσχέδιο για τη θανατική ποινή σε «τρομοκράτες» κατατέθηκε στην Κνεσέτ από τη βουλευτή, Λιμόρ Σον Χαρ – Μέλεχ, του ακροδεξιού κόμματος «Εβραϊκή Δύναμη». Το 2003, Παλαιστίνιοι εξτρεμιστές «άνοιξαν» πυρ κατά του αυτοκινήτου στο οποίο επέβαινε με τον σύζυγό της· εκείνος σκοτώθηκε, ενώ εκείνη –έγκυος τότε, στον έβδομο μήνα– είχε τραυματισθεί σοβαρά.
Επικεφαλής του κόμματος στο οποίο ανήκει η Λιμόρ Σον Χαρ – Μέλεχ είναι ο νυν Υπουργός Εθνικής Ασφαλείας του Ισραήλ, Ιταμάρ Μπεν – Γκβιρ, γνωστός για τις σκληρές του θέσεις έναντι των Παλαιστινίων. Προεκλογικά, είχε δεσμευθεί ότι θα προωθούσε την επιβολή θανατικής ποινής στους καταδικασθέντες για τρομοκρατικές επιθέσεις που «στοίχισαν» τη ζωή σε Ισραηλινούς και έθεσε το ζήτημα ως προαπαιτούμενο στις διαβουλεύσεις που είχε με τον Μπενιαμίν Νετανιάχου για τον σχηματισμό κυβέρνησης.
Το παλαιστινιακό Υπουργείο Εξωτερικών έχει καταδικάσει το νομοσχέδιο, χαρακτηρίζοντάς το ως «σκληρό, βάρβαρο και απάνθρωπο». Το ανεξάρτητο κέντρο Israel Democracy Institute έχει επικρίνει το νομοσχέδιο, υπογραμμίζοντας ότι αντίκειται στις θεμελιώδεις αρχές του κράτους του Ισραήλ και το Διεθνές Δίκαιο. Τα 2/3 του παγκόσμιου πληθυσμού είναι πολίτες κρατών, στα οποία η θανατική ποινή παραμένει σε ισχύ μέχρι σήμερα, σύμφωνα με τη Διεθνή Αμνηστία.
Διαβάστε ακόμη:
- Πώς έγινε το δυστύχημα στα Τέμπη – Πώς τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή
- Τα δύο πιο τραγικά σιδηροδρομικά δυστυχήματα που συγκλόνισαν την Ελλάδα
- Νίκος Κοκλώνης: Τι αναφέρει η διάταξη δέσμευσης των περιουσιακών στοιχείων του
- «Ψιλό γαζί» δουλεύει ο Ιβάν Σαββίδης κυβέρνηση και Αμερικανούς σχετικά με ΟΛΘ και OPEN