Όταν οι περισσότεροι άνθρωποι ακουν για ηλεκτροκίνηση, σκέφτονται αμέσως τα αυτοκίνητα. Από μάρκες όπως η Tesla και η Rivian στις Ηνωμένες Πολιτείες, μέχρι οι Nio και XPeng στην Κίνα, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν αυξηθεί. Σύμφωνα με την Διεθνή Υπηρεσία Ενέργειας δύο εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα πουλήθηκαν μόλις το πρώτο τρίμηνο του 2022 — αυτό είναι ένα σημαντικό άλμα σε σχέση με πριν από μια δεκαετία, όταν οι πωλήσεις έφτασαν μόνο 120.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως. Η Ινδία, όμως, είναι πολύ διαφορετική.

Οι ΗΠΑ και η Κίνα έχουν επικεντρωθεί στην υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων. Αλλά στην Ινδία, την πέμπτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, τα δίτροχα οχήματα όπως τα σκούτερ, τα μοτοποδήλατα και οι μοτοσικλέτες, κυριαρχούν στην αγορά. Ο James Hong, επικεφαλής έρευνας του κλάδου στην Macquarie Group, είπε ότι τα δίτροχα οχήματα έχουν μεγαλύτερη ζήτηση από τα αυτοκίνητα στην Ινδία και αυτό δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη.

Οι σχεδόν ανύπαρκτες υποδομές και τα χαμηλότερα εισοδήματα των κατοίκων της χώρας καθιστούν πιο βολικό και προσιτό ένα σκούτερ, μια μοτοσικλέτα ή μοτοποδήλαο αντί για αυτοκίνητα, είπε ο Hong. Ωστόσο, η υιοθέτησήτους παραμένει χαμηλή.

Μόλις 2% των πωλήσεων

Τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) αποτελούν μόνο περίπου το 2% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων, αλλά η κυβέρνηση της Ινδίας έχει φιλόδοξους στόχους να αυξήσει την υιοθέτηση EV την επόμενη δεκαετία, εστιάζοντας στην αύξηση των αγορών δίτροχων οχημάτων. Οι πωλήσεις στην Ινδία αναμένεται να αυξηθούν μεταξύ 40% και 45% έως το 2030, οπότε θα πωλούνται 13 εκατομμύρια νέα οχήματα ετησίως, σύμφωνα με προβλέψεις της Bain & Company που δημοσιεύθηκαν τον Δεκέμβριο. Ο κλάδος των τετράτροχων οχημάτων της Ινδίας πρόκειται να αναπτυχθεί μόνο κατά 15% έως 20% έως το 2030, με 1 εκατομμύριο νέα οχήματα που πωλούνται ετησίως, δήλωσε η εταιρεία συμβούλων. Η ανάπτυξη της κατηγορίας τετράτροχων EV της Ινδίας αναμένεται να είναι μικρότερη επειδή τα αυτοκίνητα ανήκουν κυρίως μόνο σε οδηγούς που ταξιδεύουν εκτός πόλης σε μεγαλύτερες διαδρομές, δήλωσε ο Arun Agarwal, αντιπρόεδρος στην Kotak Securities.

Η Bain & Co. προβλέπει ότι τα συνολικά έσοδα σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού της βιομηχανίας EV της Ινδίας θα αποφέρουν 76 έως 100 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030.

Μείωση κόστους για αύξηση της υιοθεσίας

Οι άνθρωποι στην Ινδία προτιμούν εδώ και καιρό δύο τροχούς από τέσσερις και η χώρα φιλοξενεί περισσότερες από 10 νεοφυείς επιχειρήσεις που εξυπηρετούν την αγορά, είπε ο Agarwal. Για να αυξήσει η Ινδία τις αγορές δίτροχων οχημάτων, πρέπει να είναι φθηνότερα και πρέπει να υπάρχει περισσότερη υποδομή φόρτισης, δήλωσε στο CNBC ο Jinesh Gandhi, αναλυτής στην Motilal Oswal Securities. Ο Gandhi είπε ότι το 90% των δίτροχων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης κοστίζουν από 70.000 ρουπίες (845 δολάρια) έως 140.000 ρουπίες (1.690 δολάρια). Η τιμή εκκίνησης των ηλεκτρικών δίτροχων οχημάτων μπορεί να φτάσει τις 160.000 ρουπίες.

Διαβάστε ακόμη: