Η Microsoft συμφώνησε να αγοράσει ενέργεια, από τη startup πυρηνικής σύντηξης, Helion Energy. Πρόκειται για την πρώτη συμφωνία του τεχνολογικού «γίγαντα» με εταιρεία που δραστηριοποιείται σε αυτόν τον τομέα.
Η Helion σχεδιάζει να αρχίσει της λειτουργία της πρώτης μονάδας σύντηξης έως το 2028, με στόχο την παραγωγή τουλάχιστον 50 MW ενέργειας. Η Microsoft θα αποκτήσει μέρος αυτής της ισχύος, αν και θα αποτελεί λιγότερο από το 1% του συνολικού χαρτοφυλακίου συμφωνιών αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, για ενέργεια χωρίς άνθρακα, η οποία σήμερα ανέρχεται στα 13.5 GW.
Η συμφωνία έχει σκοπό να βοηθήσει τη Microsoft να πετύχει τον στόχο για εκπομπή αρνητικού προσήμου άνθρακα έως το 2030. Η Helion, από την πλευρά της, κατασκευάζει το έβδομο πρωτότυπο λειτουργίας και αναμένει να επιδείξει την ικανότητα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας το 2024, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας.
Ωστόσο, καμία εταιρεία δεν έχει επιτύχει εμπορικά βιώσιμη ενέργεια πυρηνικής σύντηξης, όπως μετέδωσε το Bloomberg. Το κυβερνητικό εργαστήριο των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής –που έκανε τη μεγαλύτερη ανακάλυψη της σύντηξης στα τέλη του περασμένου έτους– δεν κατάφερε να επαναλάβει τα αποτελέσματα σε πέντε διαδοχικά πειράματα.
Παρά τις εν λόγω δυσκολίες, ο Μπραντ Σμιθ, Vice Chair και Πρόεδρος στη Microsoft, τόνισε ότι η εταιρεία είναι «αισιόδοξη ότι η ενέργεια σύντηξης μπορεί να αποτελεί μία σημαντική τεχνολογία, που θα βοηθήσει τον κόσμο να μεταβεί στην καθαρή ενέργεια».
Η πυρηνική σύντηξη δεν είναι η μόνη αναπόδεικτη τεχνολογία, στην οποία η Microsoft έχει επενδύσει. Ακόμη, έχει προσφέρει χρήματα στην αγορά υπηρεσιών αφαίρεσης διοξειδίου του άνθρακα. Τόσο αυτό, όσο και η σύντηξη, απαιτούν μεγάλες αρχικές επενδύσεις για να αρχίσει η ανάπτυξη και να μειωθεί το κόστος. Μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας όπως η Microsoft και η Stripe πρωτοστατούν, ειδικά στην αγορά υπηρεσιών αφαίρεσης άνθρακα.
Παρά τις προσπάθειες της εταιρείας να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα, η έκθεση αναφέρει λεπτομερώς ότι οι εκπομπές Scope 3 –αυτές που σχετίζονται με τους προμηθευτές και τους πελάτες της Microsoft – αυξήθηκαν κατά 0.5%, το 2022. Πελάτες που χρησιμοποιούν κονσόλες X–BOX, χάλυβα και σκυρόδεμα που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή κέντρων δεδομένων και στην κατασκευή ημιαγωγών πυριτίου, είναι από τους μεγαλύτερους παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτές τις εκπομπές.
Συνολικά, παρά το γεγονός ότι η δραστηριότητα της Microsoft αυξήθηκε κατά 18% σε ετήσια βάση το περασμένο έτος, οι συνολικές εκπομπές της, όχι μόνο δεν αυξήθηκαν, αλλά μειώθηκαν κατά 0.5%.
Διαβάστε ακόμη:
- Μπάμπης Αναγνωστόπουλος: Αυτή είναι η Ουκρανή δημοσιογράφος που θα καταθέσει υπέρ του
- «Βουτιά» στο 3% για τον πληθωρισμό τον Απρίλιο, λόγω ενέργειας – Τα τρόφιμα στο +11.4%
- Τραϊάνα Ανανία: «Έχω έναν πολύ ωραίο κ@λο και η τελειότητα πονάει»
- Eurovision 2023: Αυτές είναι οι δέκα πρώτες χώρες που προκρίθηκαν στον τελικό