Είναι πράγματι απολύτως κατανοητό να εστιάζει η κυβέρνηση και το υπ. Υποδομών στο σύνολο των μεγάλων έργων που επιδιώκει να πραγματοποιηθούν φέτος, ύψους 13,2 δισ., και να αποσκοπεί στην προώθηση του κατασκευαστικού αντικειμένου, θεωρώντας πως με τον τρόπο αυτόν θα απορροφηθούν κοινοτικοί πόροι και θα τροφοδοτηθούν οι ρυθμοί ανάπτυξης.
Ωστόσο, εν μέσω πανδημίας και κυβερνητικών προθέσεων για επίσπευση των μεγάλων έργων, προκύπτουν σοβαρές ενδείξεις προσπάθειας τροποποίησης μελετών!
Μελέτες σε μεγάλα έργα που ήδη έχουν δρομολογηθεί, από την τροποποίηση των οποίων είτε διευκολύνεται ο εργολάβος είτε κερδίζει πολλαπλάσια μέσα από την αύξηση του κατασκευαστικού αντικειμένου.
Αλλαγές στο παραπέντε!
Ήδη, όπως έχει αποκαλυφθεί, σημαντική τροποποίηση μελέτης και αλλαγή χάραξης έχει πραγματοποιηθεί στο βόρειο τμήμα του οδικού άξονα Ε65, ενώ, κατά πληροφορίες, επίκειται τροποποίηση μελέτης σε τεράστιο έργο υποδομής στην Κρήτη, όπου διπλασιάζεται το κατασκευαστικό αντικείμενο όσον αφορά στις κτιριακές εγκαταστάσεις.
Είναι προφανές πως οι αλλαγές μελετών στο παραπέντε εξυπηρετούν αποκλειστικά και μόνο τους προνομιακούς εργολάβους, τους προσθέτουν πολλαπλάσιο κατασκευαστικό αντικείμενο και αυξάνουν τον χρόνο διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης.
Και σε κάθε περίπτωση εκθέτουν τις αρμόδιες επιτροπές, τους μελετητές που τις διαμόρφωσαν, συμβούλους, παρασυμβούλους, νομικούς, οικονομικούς και επικοινωνιακούς νταραβεριτζήδες!
Διότι πέραν των καθυστερήσεων οι αλλαγές μελετών αυξάνουν το κόστος του Δημοσίου και δίνουν πλεονέκτημα στους εργολάβους να διαπραγματευθούν σε άλλη βάση, αποκτώντας συγκριτικό πλεονέκτημα!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Radar.gr.