Μετράει τρεις δεκαετίες λειτουργίας και ακόμα κανείς δεν μπορεί να καταλάβει το μέγεθος της Amazon. Αρκεί να σκεφτεί κανείς την αποθήκη της στο Ντάρτφορντ έξω από το Λονδίνο, που αριθμεί εκατομμύρια προϊόντα στοκ, εκατοντάδες χιλιάδες εκ των οποίων αγοράζονται κάθε μέρα και παίρνουν τον δρόμο της παράδοσης μόλις σε δύο ώρες από τη στιγμή που κανείς τα παραγγέλνει.
Τώρα, κάντε εικόνα αυτή την σκηνή και πολλαπλασιάστε την επί 175. Τόσα είναι τα «κέντρα εκπλήρωσης», όπως η Amazon θέλει να αποκαλούνται, τα οποία είναι απλωμένα σε όλο τον κόσμο.
Ακόμα και αν δεν μπορείτε να οπτικοποιήσετε την ατελείωτη κίνηση των πακέτων παγκοσμίως, θυμηθείτε κάτι άλλο: Αυτό είναι μόνο ένα κομμάτι από ό,τι κάνει η Amazon.
Ενδεικτικά στον Όμιλο περιλαμβάνονται η Amazon Prime Video, μια μεγάλη εταιρεία πολυμέσων και παραγωγής βίντεο, η Ring που κατασκευάζει συστήματα ασφαλείας και κάμερες για οικιακή χρήση, την Alexa για «έξυπνη» ψηφιακή συνομιλία και το Kindle για ψηφιακή ανάγνωση καθώς επίσης και η Amazon Web Services για το διαδίκτυο όπως και πολλές άλλες.
Η εταιρεία για τα πάντα
Για μεγάλο διάστημα την αποκαλούσαν «το κατάστημα για τα πάντα» αλλά πιο πολύ της ταιριάζει το «η εταιρεία για τα πάντα».
Ένα αστείο που κυκλοφορεί στην εταιρεία είναι ότι, ο μόνος τρόπος που θα μπορούσε κανείς να περάσει μια ημέρα χωρίς την Amazon, είναι να ζει σε σπηλιά!
Η ιστορία της Amazon, από την ίδρυσή της το 1994 από τον Jeff Bezos, διαγράφει διαρκή πορεία εκρηκτικής ανάπτυξης και συνεχούς επανεφεύρεσης.
Η κριτική δεν λείπει φυσικά, για τις συνθήκες εργασίας και το κατά πόσο καταβάλει τους φόρους αλλά το ερώτημα τώρα είναι, εάν είσαι η εταιρεία για τα πάντα, τι άλλο να κάνεις στο εξής; Όταν μάλιστα τα έσοδά σου ανέρχονται σε μισό τρισ. δολάρια πώς συνεχίζεις την ανάπτυξη σε διψήφια νούμερα ετησίως;
Σενάρια ανάπτυξης
Αναλυτές λένε ότι μια ιδέα θα ήταν να συνδέσει κανείς τα νήματα μεταξύ των επιχειρήσεων της εταιρείας: Οι τεράστιες ποσότητες δεδομένων που έχει η Amazon από τους πελάτες και τα prime μέλη της, μπορούν να την ωθήσουν σε περισσότερες διαφημίσεις για την περαιτέρω ενίσχυση των εσόδων.
Θα μπορούσε επίσης να αποκομίσει οφέλη από την Kuiper, το δορυφορικό της τμήμα, στην Whole Foods, την αλυσίδα σούπερ μάρκετ της.
Ουσιαστικά η εταιρεία μπορεί να συνεχίσει να δοκιμάζει νέα επιχειρηματικά εγχειρήματα και να μην ανησυχεί αν αυτά αποτύχουν. Μόλις την τελευταία εβδομάδα η Amazon κατέστρεψε μια σειρά επιχειρηματικών ρομπότ μετά από μόλις εννέα μήνες. Μπορεί κανείς να πει ότι πρόκειται για μέρος ενός ολόκληρου «νεκροταφείου κακών ιδεών», στην προσπάθειά της να βρει επιτυχημένες ιδέες.
Ένα άλλο σημείο στο οποίο πρέπει να δώσει προσοχή η Amazon, κατά τους αναλυτές, είναι οι ρυθμιστικές αρχές και οι ερωτήσεις που θέτουν όπως, πώς γίνεται η διαχείριση των δεδομένων και ποιες είναι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις, ζητήματα που θα μπορούσαν να θεωρηθούν και ως παρέμβαση.
Νέες αγορές
Το πρόβλημα για τον Juozas Kaziukėnas, ιδρυτή της εταιρείας πληροφοριών ηλεκτρονικού εμπορίου Marketplace Pulse, είναι ότι «οι πόλεις μας δεν χτίστηκαν για πολλές περισσότερες παραδόσεις», όπως αναφέρει στο BBC.
Το γεγονός αυτό καθιστά σημαντικές τις αναδυόμενες οικονομίες όπως η Ινδία, το Μεξικό και η Βραζιλία, αγορές που κατά τον Kaziukėnas, η Amazon δεν αρκεί απλώς να εισέλθει αλλά και να τα καταφέρει.
Μια άλλη προτεραιότητα για την Amazon τα επόμενα χρόνια θα ήταν να χτυπήσει τον ανταγωνισμό κινεζικών αντιπάλων όπως η Temu και η Shein.
Η Amazon δημιούργησε τις συνήθειες των δυτικών καταναλωτών λειτουργώντας ως έμπιστος μεσάζων μεταξύ αυτών και των Κινέζων κατασκευαστών και προσθέτοντας σε αυτό τις εύκολες επιστροφές και την ταχύτατη παράδοση.
Μια πρόταση θα ήταν, να αφαιρέσει το τελευταίο στοιχείο της συμφωνίας, μειώνοντας τις τιμές, όπως έκαναν οι Κινέζοι.
Πριν από τριάντα χρόνια, μια νεοσύστατη εταιρεία εντόπισε τις αναδυόμενες τάσεις γύρω από τη χρήση του διαδικτύου και συνειδητοποίησε πώς θα μπορούσε να ανατρέψει τα δεδομένα, πρώτα στο λιανικό εμπόριο και μετά σε πολλά άλλα.
Ο Kaziukėnas λέει ότι για να ξανασυμβεί αυτό θα χρειαστεί ένα παρόμοιο άλμα φαντασίας, ίσως γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη. «Η μόνη απειλή για την Amazon είναι κάτι που δεν μοιάζει με την Amazon», όπως λέει.
Διαβάστε ακόμη
- Πώς ο Μυτιληναίος στα ΕΛΠΕ (HELLENiQ ENERGY) θέλει να γίνει όπως η CVC στην ΔΕΗ
- Τα μερίσματα ως μπούσουλας σε έναν «ωκεανό» επενδυτικών επιλογών
- Ο Μπραντ Πιτ σταμάτησε τον χρόνο -Νέα εμφάνιση, πήγε σαν οδηγός της F1 στο Σίλβερστοουν
- Κακά ξεμπερδέματα για 2 φιλόδοξα «αγόρια» της ΝΔ που εμπλέκονται με την διαρροή των email