Με ελαφρά αύξηση των πωλήσεων κατά 1%, στα €184,64 εκατ. και προ φόρων κέρδη €5,44 εκατ. με πτώση 13,56% έκλεισε το οικονομικό έτος 2022/2023 που ολοκληρώθηκε στις 30 Νοεμβρίου 2023 για την H&M στην Ελλάδα.

Σχετικά με το οικονομικό έτος 2023/2024 η διοίκηση εκτιμά περαιτέρω σταδιακή ανάκαμψη των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας, δεδομένου ότι το λιανεμπόριο έχει εξέλθει πλέον πλήρως της κρίσης από την πανδημία του Covid19 των προηγουμένων ετών και η κατανάλωση έχει επανέλθει σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Με βάση την εικόνα του 8μηνου της τρέχουσας χρήσης, «η εταιρεία σκοπεύει να κινηθεί με σύνεση και για το επόμενο διάστημα του 2024, συγκρατώντας όσο είναι εφικτό τις λειτουργικές της δαπάνες ώστε να μπορέσει να διατηρήσει ή και να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της αλλά και να διατηρήσει και το επίπεδο κερδοφορίας της».

Ωστόσο, προσθέτει πως, «λόγω της ενεργειακής κρίσης (ως συνέπεια και του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία) και της αύξησης τιμών εντός του 2022 που συνεχίστηκε και το 2023, είναι δεδομένο ότι υπήρξε κάποια επίδραση στην εταιρεία αναφορικά με τις δαπάνες ενέργειας και φωτισμού.

Οι τιμές ενέργειας, βέβαια, δείχνουν να εξομαλύνονται και σε κάθε περίπτωση η διοίκηση εκτιμά διαρκώς την κατάσταση και τις πιθανές επιπτώσεις της, προκειμένου να διασφαλίσει ότι λαμβάνονται έγκαιρα όλα τα αναγκαία και δυνατά μέτρα και ενέργειες για την ελαχιστοποίηση τυχόν επιπτώσεων στις δραστηριότητες της».

Συνολικά ο όμιλος στο α’ εξάμηνο της χρήσης 2023/2024 (Δεκέμβριος 2023-Μάιος 2024) εμφάνισε οριακή αύξηση των πωλήσεων κατά 1% με 80 περισσότερα καταστήματα που ανέβασαν το συνολικό δίκτυο στα 4.399 σημεία.

Ειδικότερα στην Γηραιά Ήπειρο, η Ανατολική Ευρώπη κατάγραψε ανάπτυξη 15%, η Δυτική 2%, με τις σκανδιναβικές χώρες να εμφανίζουν στασιμότητα και τη Νότια Ευρώπη να εμφανίζει μικρή κάμψη κατά 1%. Το μικτό αποτέλεσμα ήταν βελτιωμένο κατά σχεδόν 9%, με τα λειτουργικά κέρδη να ενισχύονται σε ποσοστό 68% χάρη στις βελτιωμένες πωλήσεις, στο ενισχυμένο περιθώριο μικτού κέρδους, στον καλό έλεγχο του λειτουργικού κόστους και στο πρόγραμμα αποδοτικότητας.

Η εικόνα της χρήσης 2022/2023

Σε ό,τι αφορά στη χρήση 2022/2023 σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας στην Ελλάδα ανήλθε σε €184,64 εκατ. αυξημένος κατά €1,75 εκατ. σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη διαχειριστική χρήση, ενώ το κόστος πωλήσεων υποχώρησε σε ποσοστό 22,83%, στα €75,16 εκατ.

Τα μικτά κέρδη εκμετάλλευσης ανήλθαν σε €109,48 εκατ. παρουσιάζοντας αύξηση κατά 28,06%, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε €5,44 εκατ. έναντι €6,3 εκατ. την χρήση 2021/2022, ενώ τα καθαρά κέρδη εμφάνισαν πτώση 36,25%, στα επίπεδα των €2,4 εκατ.

Το σύνολο των Ιδίων Κεφαλαίων κατά την 30/11/2023 ανέρχονταν σε €35,9 εκατ. έναντι €33,5 εκατ. ευρώ κατά την 30/11/2022 παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 7,13%, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας κατά την 30/11/2023 άγγιζαν τα €36 εκατ. έναντι €30,32 εκατ. κατά την 30/11/2022 εμφανίζοντας αύξηση κατά 18,66%.

Στην Ελλάδα η εταιρεία διατηρεί online κανάλι, καθώς και δίκτυο 35 καταστημάτων, συμπεριλαμβανομένου του καταστήματος COS στο εμπορικό κέντρο Golden Hall.

Πρόστιμα

Σχετικά με τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στη θυγατρική της σουηδικής πολυεθνικής στις αρχές του καλοκαιριού, η εταιρεία επισημαίνει στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις ότι, «τον Ιούνιο του 2024 διενεργήθηκε έλεγχος από κλιμάκιο της ΑΑΔΕ σε κατάστημα της εταιρείας, όπου διαπιστώθηκε ότι ένας φορολογικός μηχανισμός δεν διαβίβαζε στην ΑΑΔΕ με αποτέλεσμα για ένα διάστημα ορισμένων μηνών να μην διαβιβαστούν οι σχετικές αποδείξεις πώλησης.

Οι Αρχές επέκτειναν τους ελέγχους και σε άλλα καταστήματα της εταιρείας, όπου, σε ορισμένα εξ΄ αυτών διαπιστώθηκαν παρόμοιες περιπτώσεις μη διαβίβασης αποδείξεων για συγκεκριμένα διαστήματα και από συγκεκριμένους φορολογικούς μηχανισμούς ανά κατάστημα».

Αναφέρεται δε ότι στην εταιρεία επιβλήθηκαν, μέχρι στιγμής, προσωρινά πρόστιμα συνολικού ποσού 361.433,45€ (που αφορά σε έξι καταστήματα) για όλες τις εντοπισμένες περιπτώσεις μη διαβίβασης καθώς και αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων, στα οποία εντοπίσθηκαν οι σχετικές παραβάσεις για 48 ώρες.

Σύμφωνα με την H&M, «πρόκειται για μια τυπική παράβαση,που οφείλεται σε τεχνικό θέμα ορισμένων φορολογικών μηχανισμών, καθώς όπως διαπιστώθηκε όλες οι αποδείξεις είχαν εκδοθεί και τα έσοδα εγγράφηκαν κανονικά στα λογιστικά βιβλία της εταιρείας και αποδόθηκε και ο σχετικός ΦΠΑ».

Καταλήγει δε τονίζοντας ότι «η εταιρεία λαμβάνει μέτρα επίλυσης των τεχνικών αυτών θεμάτων προκειμένου να έχει πλήρη συμμόρφωση με την σχετική νομοθεσία περί της διαβίβασης των αποδείξεων».

Διαβάστε ακόμη: