Τη μεγαλύτερη βουτιά από τον Μάιο του 2014 κατέγραψαν οι μετοχές της Sanrio Co., αφού ο ιδιοκτήτης της επωνυμίας της Hello Kitty δήλωσε ότι οι μέτοχοι συμπεριλαμβανομένου του προέδρου της, αναμένεται να πωλήσουν μετοχές στην ανοιχτή αγορά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία συγκέντρωσε και παραθέτει το Bloomberg, η μετοχή της εταιρείας, η οποία εδρεύει στο Τόκιο, βυθίστηκε έως και 17% στις αρχές των συναλλαγών στο ιαπωνικό χρηματιστήριο, με τον όγκο να διαμορφώνεται έως και 300% πάνω από τον μέσο όρο τριμήνου της.
Οι μετοχές της Sanrio έχουν υπερδιπλασιαστεί φέτος, σε σύγκριση με το κέρδος 13% του δείκτη Topix
Ο πρόεδρος Tomokuni Tsuji και η MUFG Bank Ltd. αναμένεται να πουλήσουν περίπου 25,9 εκατομμύρια μετοχές, με την τιμή να αποφασιστεί το συντομότερο στις 10 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με μια κατάθεση στο Υπουργείο Οικονομικών της Ιαπωνίας.
«Η πώληση από τις τράπεζες είναι μέρος της αποδέσμευσης των διασταυρούμενων μετοχών και η Sanrio στοχεύει να αυξήσει τη ρευστότητα», έγραψε σε σημείωμα ο αναλυτής της Jefferies Financial Group Inc. Shunsuke Kuriyama. «Αναμένουμε βραχυπρόθεσμη πίεση στη μετοχή, αλλά η θεμελιώδης άποψη για την αγορά χαρακτήρων και τη διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου χαρακτήρων είναι άθικτη».
Οι μετοχές της Sanrio έχουν υπερδιπλασιαστεί φέτος, σε σύγκριση με το κέρδος 13% του δείκτη Topix, λόγω της επιτυχημένης ανάπτυξης χαρακτήρων και καθώς η εταιρεία επωφελήθηκε από τους τουρίστες στην Ιαπωνία. Η Sanrio αύξησε την καθοδήγηση των κερδών της για ολόκληρο το έτος τον περασμένο μήνα.
Το sell-down ερχόταν, αλλά «περιμένω ότι δεν είναι πολύ καλά προετοιμασμένο από τους επενδυτές», έγραψε ο Travis Lundy, αναλυτής στην Quiddity Partners, σε ένα σημείωμα που δημοσιεύτηκε στο Smartkarma. Η μετοχή είναι «ακριβή και ευάλωτη σε μια χαλάρωση των συμμετοχών που βασίζονται στην ορμή».
Η ανάπτυξη της Hello Kitty
H Hello Kitty έχει καταγραφεί ως το δεύτερο πιο κερδοφόρο franchise στον κόσμο μετά τα Pokémon και μπροστά από τα Mickey Mouse και Star Wars. Υπογραμμίζοντας την παγκόσμια φήμη της, μάλιστα, ο βασιλιάς Κάρολος της Βρετανίας τής ευχήθηκε χρόνια πολλά κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του αυτοκράτορα και της αυτοκράτειρας της Ιαπωνίας στο Ηνωμένο Βασίλειο τον Ιούνιο.
Για τη στρατηγική μάρκετινγκ της, οι συνεργασίες με μεγάλες μάρκες – συμπεριλαμβανομένων των Starbucks, Crocs και της ομάδας μπέιζμπολ LA Dodgers – ήταν το κλειδί
Πώς μπήκε σε μια νέα εποχή
Τα τελευταία χρόνια όμως η Sanrio αγωνιζόταν να έχει κέρδη, καθώς το ενδιαφέρον για τη Hello Kitty μειωνόταν.
Δύο προηγούμενες εκρηκτικές άνοδοι στις πωλήσεις της Sanrio, το 1999 και το 2014, οφείλονταν και οι δύο στη δημοτικότητα του χαρακτήρα. Αλλά αυτά τα άλματα στη ζήτηση για τα προϊόντα της εταιρείας δεν ήταν βιώσιμα, επισημαίνει στο BBC ο Yasuki Yoshioka της επενδυτικής εταιρείας SMBC Nikko.
«Στο παρελθόν, οι επιδόσεις της είχαν πολλά σκαμπανεβάσματα, σαν να βρισκόταν σε ρόλερ κόστερ», λέει ο κ. Yoshioka. Και μετά ήρθε η μεγάλη αλλαγή.
Ήταν το 2020, όταν ο Tomokuni Tsuji κληρονόμησε το ρόλο του αφεντικού της Sanrio. Είναι εγγονός του ιδρυτή της εταιρείας, Shintaro Tsuji, και ήταν μόλις 31 ετών τότε, όταν έγινε o νεότερος διευθύνων σύμβουλος εισηγμένης ιαπωνικής εταιρείας. Ο παππούς του έγινε στη συνέχεια πρόεδρος της Sanrio.
Υπό την ηγεσία του νεότερου Tsuji, η Sanrio άλλαξε τη στρατηγική μάρκετινγκ των άλλων χαρακτήρων της. «Δεν πρόκειται για μείωση της δημοτικότητας της Hello Kitty, αλλά για ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας όλων των παιχνιδιών-χαρακτήρων», είχε εξηγήσει τότε.
Δίπλα στην αειθαλή Hello Kitty, βρήκε τη θέση της η δημοφιλής Cinnamoroll – ένα γαλανομάτικο λευκό κουτάβι με ροζ μάγουλα, μακριά αυτιά και ουρά που μοιάζει με ρολό κανέλας, το θυμωμένο κόκκινο πάντα Aggressive Retsuko – ή Aggretsuko – που διοχετεύει τις απογοητεύσεις μιας συνηθισμένης εργαζόμενης γυναίκας και είναι εξαιρετικά δημοφιλής μεταξύ των Gen Zers.
Για τη στρατηγική μάρκετινγκ της, οι συνεργασίες με μεγάλες μάρκες – συμπεριλαμβανομένων των Starbucks, Crocs και της ομάδας μπέιζμπολ LA Dodgers – ήταν το κλειδί, πρόσθεσε. «Εκτός από τη δική μας προώθηση, συνεργαζόμενοι με παγκόσμιες μάρκες, προσπαθούμε να έχουμε τους χαρακτήρες μας στην αγορά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους χωρίς πολλά διαλείμματα».
Η Sanrio έχει αξιοποιήσει την προσαρμοστικότητα του χαρακτήρα επιτρέποντας τη σχετικά απεριόριστη χρήση της εικόνας της με αντάλλαγμα ένα τέλος αδειοδότησης.
Σχεδόν τα πάντα γίνονται για τη μικρή με τα μουστάκια γάτας και τον χαρακτηριστικό φιόγκο, από το διευρυμένο δίκτυο των Hello Kitty Cafe που έχουν εγκριθεί από τη Sanrio μέχρι μια εφαρμογή «επαυξημένης πραγματικότητας» για κινητά τηλέφωνα που δείχνει την Kitty να χορεύει μπροστά από τον Πύργο του Άιφελ στο Παρίσι, το Big Ben του Λονδίνου και άλλα τουριστικά αξιοθέατα.